Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop fotomateriaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: aankoop fotomateriaal

Lijkt mij een goede keuze die je gemaakt hebt...
    En met die 50mm zul je wel het meeste erop krijgen van schilderijen..

Wat je scherm betreft zou ik nu direct geen peperduur scherm van Lacie gaan kopen...
    In principe kun je elk scherm calibreren. Natuurlijk is het ene scherm beter dan het andere, maar als ik zie wat voor resultaten wij nu halen in de fotoclub sinds wij een systeem aankochten voor calibratie... amai...
    Ik heb maar een simpel schermke, maar nu dat het op punt staat wat kleuren betreft heb ik prachtige beelden..
    De beamer en de printers zijn gecalibreerd met als gevolg dat mijn kleuren op de afdrukken perfect overeenkomen met de kleuren op mijn scherm..
    De fotograaf waar we meestal mee samenwerken in de club hebben we ook profielen gemaakt voor zijn printers, dus daar kunnen we ook afdrukken met kleuren zoals we ze zelf graag zien.

Misschien dus ook een idee voor u...
    Gewoon verder werken met het scherm dat je hebt, calibratie systeem van gretag macbeth kopen.
    Scherm en printer calibreren...
    En je afdrukken komen overeen met je scherm... en dat is uiteindelijk zeer belangrijk als je zelf regelmatig afdrukken wilt maken. Zo moet je geen proefafdrukken meer maken wat je tijd en materiaal zal besparen... (en ergernis ook zekers..)

Succes met de business!!
    Time is a precious little thing....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alfoto Bekijk bericht
      Wie heeft er ervaring met een expodisc? Interessant?
      Kan een oude kleurmeter van Gossen even goed dienst doen?
      Met dank,

alfoto
      Expodisk voor objectief werkt prima 1) als opvallend lichtmeter, en 2) om witbalans manueel aan te passen. Lukt ook met eenvoudige grijskaart ...
      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Hallo,

Ondertussen heb ik al een aantal dagen zeer intensief zitten fotograferen. De belichting van de studio is nu ook optimaal (toch voor het fotograferen van schilderijen, de rest volgt dan wat later).

Amai wat een toestel. Eens de instellingen goed zijn dan heb je werkelijk schitterende resultaten. Vooral de 85 mm lens van canon levert zeer goede resultaten. De 50 mm heb ik nog niet zo veel gebruikt. Ik heb eventjes zitten twijfelen om een L-lens aan te schaffen. Maar ik weet niet of de zeer grote meerkost eigenlijk wel te verantwoorden is.

Verder ben ik van al mijn aankopen zeer tevreden (alleen mijn portemoné is iets minder tevreden ...). Vandaag ga ik nog om ofwel een cinema display of om een lacie scherm, samen met een kalibrator.

En dan kunnen we voor "echt" starten é

dus met dan aan digipics is alles

Comment

Working...
        X