Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop fotomateriaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aankoop fotomateriaal

Hallo,

Tijdje geleden melde ik dat ik fotomateriaal wilde kopen om kunstwerken (kleurweergave moet zeer goed zijn) en om interieurs te fotograferen (sfeerfoto's). Ondertussen heb ik een prijsofferte(voorstel) mogen ontvangen van een fotowinkel.

Graag jullie mening hierover

Camera + toebehoren:
    Canon EOS 350D body
    Canon EF-S 17-85 IS
    Geheugenkaart 1 GB compactflash
    1x reserve accu

1113,= euro inclusief BTW

Statief:
    Manfrotto 055 Pro B
    Statiefkop 488RC 2

234,= euro inclusief BTW

Met bovenstaande bent u in staat om in iedergeval op statief zowel de
    groothoek-opnames te maken als de opnamen van kunstwerken.
    Naast bovenstaande de volgende opties:

1x draagbaar studio flitsset 150Ws bestaande uit:
    2x flitskop 400Ws
    2x statief
    2x softbox
    Deze set biedt de mogelijkheid om de kunstwerken vakkundig uit te lichten en
    daarnaast kan in de donkere hoeken licht gebracht worden.

285,= euro inclusief BTW

of:

1x opzet flitser voor het snelle reportagewerk, blijft altijd een klein licht
    in vergelijking met bovenstaande.
    flitser met difuuskap

418,= euro inclusief BTW

Belangrijkste in mijn ogen is een grijs/wit kaart of de expodisc
    1 van de 2 altijd toepassen voor een juiste belichting en witbalans voor een juiste kleurweergave.

Grijs/wit kaart 12,95 inclusief BTW
    Expodisc 77mm 129,= inclusief BTW

Hebben jullie andere voorstellen (ander body, lens), het budget kan nog wat naar boven.

groeten

Re: aankoop fotomateriaal

Hoi,

Als nikonian kan ik wel zeggen , kijk ook eens naar de Nikon D50 en consorten.
    Echter voor het doel waar jij de kamera voor wil gebruiken zijn de meeste DSLR's geschikt. De Eos 350D is dan zeker een geschikte keuze. Zelf denk ik dat je je budget beter kan besteden aan wat lichtsterker glaswerk. Hiemee zal het minder nodig zijn om met een studio flits en toebehoren rond te zeulen
    De 24-85 vindt ik persoonlijk voor interieurfotos in de groothoek wat aan de krappe kant. Dan is de 17-40 denk ik een betere keuze. Of een 12-24/10-22 lens.

Voor de rest vindt ik het aanbod niet verkeerd, al zal je via internet de meeste dingen nog wel wat goedkoper kunnen krijgen.

Grtz

Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Mogen we ook weten welke fotowinkel met eventueel een iets gedetailleerdere omschrijving van die studioflitsset???

Comment

Een studioflitsset à 285 €??????

Comment

Jep,

daarom dat ik eens informeer of dit wel degelijk materiaal is. Ik heb prijs gevraagd bij een vrij grote fotozaak (die door de meesten, zo niet iedereen wel gekend is), toch heb ik mijn twijfels over het gekozen materiaal.

Zo zou ik opteren voor een recentere (en desnoods duurdere) body, met breedhoeklens en eventueel nog een andere lens.
          Het materiaal zou vooral dienen om kunsterwerken te fotograferen bij mij thuis (van een klant van mij). Het probleem met de andere fotografen was dat ze telkens veel te veel belichting gebruiken waardoor het reliëf effect weg was uit de foto's. Onze eigen foto's genomen met een prutstoestel van 350 euro waren veelal beter dan degene die getrokken waren in een studio.

Deze fout wil ik echter ook niet maken en volgens mij volstaat het om een voldoende verlichte ruimte te hebben, en een lichtsterke lens. Zet dit alles op een statief zodat je desnoods met een iets langere sluitertijd kan werken en dan moet dit toch lukken om een mooie weergave te verkrijgen van het schilderij. Of sla ik de bal hier compleet mis?

groeten

Comment

en die fotozaak is?????

Comment

@ 285€ heb ik ook wel belangstelling voor die "studio" flits. Een doorsnee opzetflits kost minimum al 400€

Comment

De fotozaak speelt toch geen rol ... (ik vermeld de fotozaak speciaal niet omdat ik de keuze van hen licht in twijfel trek, indien ik de zaak vermeld kan ik niet openlijk meer zeggen wat ik denk zonder hen een slechte naam aan te doen - misschien sterk overdreven, maar toch een beetje respect is nooit misplaatst)
                Alleen stel ik mij indd ook bepaalde vragen bij welke producten ze voorstellen, zeker aan de voorgestelde prijzen.

Ik sta steeds open voor andere voostellen ook, mijn vooropgestelde budget is ruimer dat het totaal dat nu voorgesteld is, bovendien vindt ik een aantal voorstellen (studioflits en dergelijke) overbodig, ik denk dat het gezonder is om kunstwerken te fotograferen met zo weinig mogelijk direct licht, maar gewoon in een goed verlichte ruimte (wat momenteel geen probleem is) en daarbij een lichtsterke lens en een statief. Nadien misschien de helderheid wat opkrikken in Photoshop en ik vermoed dat de foto's dan goed zullen zijn.

Spreek mij gerust tegen als ik het verkeerd heb.

groeten

Comment

Zeg misschien direct eens hoe groot je budget dan wel is, dat maakt het voor ons stukken gemakkelijker.
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

Als ik nu alles samentel kom ik op 1774,95 euro btw in.
                    Ik kan het budget nog optrekken tot 2500 euro btw in. Eventueel kan het nog opgetrokken worden tot 3200 euro BTW in, maar dan enkel als er een merkbaar kwaliteitsverschil is tussen de foto's.

Kben es benieuwd nu.

groeten

joachim

Comment

Joachim? Misschien een belachelijke vraag maar kan je fotograferen?

That's a lot of gear!!! Hopelijk geraak je niet bedolven onder alle manuals...
                      www.olivierdutre.com
                      Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Comment

Om stilstaande objecten te fotografen heb je geen studio flitsers nodig: wel een goed statief en een paar halogeen lampjes. Aan een Canon 350 of een Nikon D 50 met 50mm f1:1.8 objectief heb je al voldoende. En zeker enige kennis van fotografie.
                        Last edited by Binnenuit; 20 december 2006, 23:19.

Comment

ik zou eens bij Nikon kijken , volgens mij geven die betere resultaten bij het fotograferen van kunst
                          www.Klikkerdeklik.be
                          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                            ik zou eens bij Nikon kijken , volgens mij geven die betere resultaten bij het fotograferen van kunst
                            Ik zie geen smileys staan dus straks denk ik nog dat je dat écht meent ook

Comment

ik meen da ook ja

als ze em dan in den bak draaien wegens illegale reproductie kan ik zeggen : tsss weer ene met ne nikon ...

nee : mijn kameraadje heeft een nikon , en de binnenopnamen in musea komen er natuurlijker uit zonder een half uur aan instellingen te liggen *****violen

met zowel mijn 300D's als de 20D moet ik nadenken
                              www.Klikkerdeklik.be
                              Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Working...
                              X