Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat gebruiken oorlogsfotografen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat gebruiken oorlogsfotografen

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
    Tja, het is zijn keuze om daar den onnozelaar staan uit te hangen (lees 'veel geld verdienen'). Al die Irakezen hebben geen keuze
    Het is inderdaad de manier waarop die mensen hun kost verdienen. Maar als je die docu over Nachtwey gezien hebt zie je ook in dat het hier over een supergetalenteerde fotograaf gaat die bijzonder integer overkomt.
    Indien die "onnozelaars" er niet zouden zijn, zou de wereld veel minder goed geïnformeerd zijn. Dan zou iedereen nog steeds veel begrip hebben voor Israel bvb.

Nachtwey werkte vroeger altijd met analoge Canons en Kodak Tri-X film. Momenteel is dat misschien veranderd. Alhoewel de korrel van Tri-X film prachtig is voor dat soort foto's.

Comment

Re: Wat gebruiken oorlogsfotografen

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
      Tja, het is zijn keuze om daar den onnozelaar staan uit te hangen (lees 'veel geld verdienen'). Al die Irakezen hebben geen keuze

Je gaat niet voor het geld naar zo'n gebied zelfs niet als het veel is , in 2005 ben ik bijna geweest als instructeur maar toen de kopkes van de westerlingen op TV begonnen te rollen ben ik maar thuis gebleven . Het is meer iets van een ik wil het zelf gezien hebben gevoel dat zo'n mensen hebben . Het eerste wat ik dacht als ze mij vroegen was de kans om dingen te zien die weinigen met hun eigen ogen zullen zien en ik bedoel niet het ramp toerisme om bloed en rondslingerende ledematen te zien hoor .

BTW , is die van de VRT , Rudi Vranckx , een onnozelaar ?? voor het geld moet je niet bij de VRT zitten denk ik .
      Nikon digi en analoog + Yashica Mat
      http://www.flickr.com/photos/donald-s

Comment

Working...
      X