Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Starters toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Starters toestel

Oke ik denk dat het de Nikon D80 word nu zoek ik er nog objectieven bij.
    hij word vaak aangeboden met de
    AF-S DX 18-135mm f/3.5-5.6G IF-ED
    En weet soms iemand een goede cursus voor starters. Of is de beste start gewoon foto’s maken en ze hier laten beoordelen?
    Groeten Koen
    Last edited by Koen_; 6 december 2006, 10:41.
    BD0724BE

Nikon D 80

Comment

Zelf heb ik gekozen voor de combinatie D80 en de Nikkor 18-200mmVR
      Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
      Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Roosje zijn al jou foto's dan ook met dit toestel en lens gemaakt?
        BD0724BE

Nikon D 80

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          Tracht de mensen die in een niewe camera willen investeren toch zo'n objectief mogelijk beeld van de huidige situatie te geven en niet die van eergisteren. En hoe dat het morgen wordt weet niemand.
          Ah en jij beschouwt enkel kijken naar een body een objectief beeld? Hmmm neem jij dan foto's zonder een lens op je body te zetten? Erg objectief moet ik zeggen

Is het nu zo moeilijk toe te geven dat in dit segment de D80 momenteel de meest aangewezen keuze is en dat de K10D van Pentax de D80 nog overtreft.
          Ik tracht enkel de mensen aan te raden van geen merk maar nen camera te kopen en niet te veel te investeren in te dure lenzen maar in goed betaalbaar glas.
          Ah meest aangewezen keuze voor wie?
          En tja je raad mensen aan een camera te kopen en geen merk dat mag natuurlijk maar wat doe je met iemand die al bijv 3 lenzen en een flash van een bepaald merk heeft? Moet ie dan maar alles verkopen en een alles opnieuw kopen voor die camera die jij als beter beschouwt? Dat ziet er mij geen al te goed advies uit
          De body's veranderen ong elke 18 maand en er komen ondertussen nog steeds varianten uit. Je body voordelen die je ziet kunnen heel snel verdwijnen. Maar de systeem voordelen of nadelen kunnen ook verdwijnen natuurlijk maar dat gaat meestal zo snel niet.

Kijk maar naar je geliefde Pentax. Wil je USM lenzen dan heb je er geen bij pentax. Canon heeft die ondertussen al bijna 20 jaar. En ik weet het hoor Pentax heeft aangekondigd volgend jaar ook 3 USM lenzen uit te brengen. 3 hmm als ze dat 10 jaar volhouden zitten ze waarschijnlijk op het niveau van canon en nikon. Als jij geen USM wilt geen probleem natuurlijk dat moet iedereen zelf maar beslissen. Maar het lijkt mij veel objectiever van met systeem verschillen rekening te houden dan maar te zeggen neem deze body want vandaag vind ik dat de beste.

@ koen: Veel plezier met je D80 maar ik zou toch ook eens kijken naar de 18-70 want deze lijkt toch de betere lens van de 2 te zijn. Maar wel minder bereik natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            Ik tracht enkel de mensen aan te raden van geen merk maar nen camera te kopen en niet te veel te investeren in te dure lenzen maar in goed betaalbaar glas.
            Voila, ik tracht dit ook, maar steevast krijg je hier het antwoord dan Canon altijd wel het beste is, terwijl heel de wereld al lang weet dat de andere merken al bijgebeend, en zelfs voorsprong hebben, en daarbij prijzen ze dan een lens(serie) aan waar de meeste gebruikers 1000x overkill aan hebben!!
            Er lopen heel veel tevreden fotografen rond met een 28-300 superzoom (ja, zo een slechte lens!!) die daar heel blij mee zijn.
            Onlangs kwam ik iemand tegen die een reeks fotos gemaakt had waar ik alleen van kon dromen!! met simpele stokoude (meer dan 18 maand ;-) eos 300d en een kitlensje. die man wist zelfs niet dat het een canon was! dat noem ik klasse.

Comment

Mijn neef vroeg mij dit ook, maar dan alleen voor de Canon EOS 350D en de Nikon D50. Mijn tip aan hem was, nu ook aan jou probeer de toestellen uit in de winkel. Kijk welke vind ik het fijnste. Mijn neef ging toen voor de Nikon, maar misschien vind jij de Canon fijner. Maar neem die je het fijnste in je handen ligt en makkelijkste bedient. Ik zou naar de D50 of 350D kijken, de D80 en 400D zijn weer een stapke duurder en bieden niet echt veel meer dacht ik. 400D alleen iets meer pixels en een stofsysteem. Maar doe ook wat met de andere tips.

Comment

Allemaal weer harstikke bedankt.
                Ik wil gewoon een goed starters pakket en uitbreidingsmogelijkheden en als starter lijkt het me gewoon de belangrijkste keuzen of je het Nikon systeem koopt of het Canon systeem en ik kies nu voor de Nikon. Om dat de systeem van Canon en Nikon beide heel uitgebreid zijn en Nikon D50 voor mij het beste toestel lijkt.
                Alleen weet ik niet welke van volgende objectieven ik zou nemen als zeg maar standaard objectieven. Naderhand wil ik specifieke objectieven kopen voor modellen en sport. Maar nu wil ik eerst een all round Objectief.
                AF-S DX 18-70mm
                AF-S DX 18-135mm
                AF-S DX VR 18-200mm
                BD0724BE

Nikon D 80

Comment

Koen misschien de 18-200 dan kun je erg veel mee doen, en later kun je lichtsterkere lenzen kopen op brandpunten die je erg veel gebruikt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen_ Bekijk bericht
                    Roosje zijn al jou foto's dan ook met dit toestel en lens gemaakt?
                    Deze zijn allemaal genomen met de combinatie D80/18-200mmVR, behalve de 11 eerste genomen foto's op pagina 4, die zijn gemaakt met de D200 van mijn man in combinatie met de 18-200mmVR http://www.flickr.com/photos/roosjeh/tags/18200mmvr/
                    Last edited by Roosje; 6 december 2006, 13:47.
                    Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                    Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Koop een kit, body en kitlens.
                      canon of nikon beide prima kits.
                      ga dan lekker foto's maken en nog een rustig nadenken over andere lenzen en accesoires.

Lees dan alle topics op dit forum en dan kom je er vanzelf wel uit
                      tenslotte wordt dit forum overspoelt met het "Welke lens moet ik toch kopen" topics.

Heb je dan nog vragen die niet zijn beantwoord dan horen we je wel weer :-)
                      Last edited by rkonings; 6 december 2006, 17:14.
                      Met vriendelijke groeten,
                      Ronald
                      www.konings.biz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv Bekijk bericht
                        Koen misschien de 18-200 dan kun je erg veel mee doen, en later kun je lichtsterkere lenzen kopen op brandpunten die je erg veel gebruikt
                        raad ik ook aan, hoef je niet altijd van lens te verwisselen waardoor je juist dat ene moment mist. later zul je wel zien welke speciefieke lenzen je nog nodig hebt dit hangt volldig af van het type fotografie je uiteindelijk gaat beoefenen.

koen, mischien zijn volgende boeken wel interessant
                        Principes van de fototechniek - deel1, 2 en 3.
                        was vroeger te vinden (bestellen) bij Fotoart ( http://www.fotoart.be/ )
                        maar ik zie nu dat die link niet meer werkt firma heeft waarschijnlijk andere naam of bestaat niet meer.
                        zijn pure fotografie boeken, voor het digitale gedeelte ken ik er geen van buiten maar je vind die wel bij de betere boekhandel

Comment

Bedankt allemaal!!
                          BD0724BE

Nikon D 80

Comment

In verband met een cursus...
                            Te downloaden; staan veel nuttige zaken in.

Comment

In die cursus staat trouwens ook nog eens dat die merken-battle eigenlijk eerder muggezifterij is
                              Je kan ook altijd kijken wat er qua occasies naar boven komt, zo heb ik indertijd die moeilijke knoop nikon/canon/iets anders doorgehakt. Gewoon gewacht tot ik een interessante occasie-aanbieding vond...
                              Als je hier op het forum kijkt kan je jezelf al een mooie set D70 + 18-200 kopen voor een zeer aangename prijs... of canon, of iets anders...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door celle Bekijk bericht
                                In verband met een cursus...
                                Te downloaden; staan veel nuttige zaken in.
                                http://www.natuurfotografie.be/fotoc...Fotocursus.htm
                                Dat is een hele mooie waardevolle cursus van onze college beroeps natuurfotograaf Rolin Verlinde. Als je goed zoekt op BD kun je hem vinden, maar dat ter zijde.

Ik heb die cursus met flink wat lol en plezier gelezen. Namelijk wegens de volgende leuke fragmentjes in de cursus:
                                Een grote bak ijs is beter dan een kleine bv. En een bak chocolade is het beste. Want hoe groter de bak, des te meer ijs wat je kunt eten en des te grotere voorwerpen kun je goed belichten. En de chocolade slaat erop dat hij dat het liefste eet. En de prijzen weggehaald wegens te veel hartaanvallen, bij lichtsterke telelenzen.

Comment

Working...
                                X