Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Starters toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Starters toestel

Hoi,

Ik heb laatst met een collega wat foto’s gemaakt aan de Nederlandse luchthaven schiphol. Hierdoor heb ik zelf een beetje de microbe gekregen van de digitale fotografie. Het toestel waarmee ik de foto’s heb gemaakt was een Nikon D 40 dat eigendom was van mijn collega. Nu ben ik zelf opzoek naar een goed starters toestel. Aangezien ik een toestel wil waarmee ik kan starten maar waar ik ook een aantal jaar verder kan raden ze me in de winkels de Nikon D50, D80, Canon EOS 350D of EOS 400D aan. Wat raden jullie me aan ik zou graag foto’s maken van natuur, landschappen, sport (vooral volleybal ) en modellen.

Verder ben ik ook opzoek naar een cursus, lessen pakket digitale fotografie
    Al vast bedankt,
    BD0724BE

Nikon D 80

Re: Starters toestel

Ik zit in het zelfde schuitje.

Zelf vind ik Canon een goed prijs/kwaliteit verhouding hebben.

Persoonlijk valt mijn keuze op een 400d van Canon, deze is nieuw en de prijs blijft ook nog wel eventjes hoog ivm door verkoop als je iets anders wil.

Maar je moet altijd naar je budget kijken.

Je kan ook een 350D kopen 2e hands en daarmee gaan spelen.
    Dat scheelt je een boel geld en dat geld kan je investeren in betere objectieven.

Het is dus maar wat je precies wilt.
    Wil je serieus gaan fotograferen weet ik niet zeker of je wel een 350D of 400D moet kopen.
    Deze is meer voor de consument die net ff wat meer wil.

Comment

De D80 en de 400D zijn de meest recente toestellen van dit lijstje. Maar ik denk dat als beginnerstoestel ze alle 4 wel leuke toestellen zijn. De verschillen tussen de D80 en de wat oudere D50 zitten hem in enerzijds nieuwere electronica (o.a. andere sensor met meer megapixels), en anderzijds in meer features voor de D80 (bijv. DOF-preview, meer ISO-instellingen voor de D80, verlichting in top LCD-schermpje) en verder ook een stevigere bouw van de D80 tov de D50 (D80 is opgebouwd rond een stalen frame, de D50 rond een frame van harde plastiek, meen ik). Dat plastiekerige heb ik echter nog nooit hinderlijk gevonden, maar goed subjectief voelt het toch wat minder aan. De verschillen tussen een 400D en 350D zullen waarschijnlijk wel vergelijkbaar zijn, maar kan ik minder goed inschatten, aangezien ik die toestellen wat minder ken.
      Als beginnerstoestel kunnen ze meen ik alle vier wel goed dienen. De fotografische technieken die je zal aanleren, zijn bij geen van de vier toestellen erg verschillend. Het zijn alle vier DSLR's en het spelen met diafragma, sluitertijden etc, blijft nu eenmaal gelijklopend bij deze vier toestellen.
      De keuze is dan vooral ga ik voor een meer geavanceerd, duurzamer toestel of kies ik voor een wat minder geavanceerd toestel maar met een duidelijk lagere prijs en dat is iets wat ieder voor zich moet afwegen. Zelf zou ik als beginner liever de iets minder geavanceerde hebben, en met het uitgespaarde geld een mooi objectief kopen.

Comment

Ja ik wil toch wat meer dan een gewoon toestelletje ik wil er professionele foto's mee maken. Zelf denk ik aan de Nikon 80D maar wil graag weten met welk toestel ik deze best vergelijk? Het budget dat ik hier voor over heb weet ik nog niet helemaal maar ik wil een goed basis pakket toestel met een goede. EN dan langzaam bij kopen.
        Groeten
        BD0724BE

Nikon D 80

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen_ Bekijk bericht
          Ja ik wil toch wat meer dan een gewoon toestelletje ik wil er professionele foto's mee maken. Zelf denk ik aan de Nikon 80D maar wil graag weten met welk toestel ik deze best vergelijk? Het budget dat ik hier voor over heb weet ik nog niet helemaal maar ik wil een goed basis pakket toestel met een goede. EN dan langzaam bij kopen.
          Groeten
          Vergelijk dan de d80 met de 400d.
          Als beginner zou ik niet voor de d200 gaan, daar er veel minder automatische programma's aanwezig zijn, die toch soms zeer handig zijn als je niet goed weet welke instelling te gebruiken
          Happy to be a MACcie
          Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

D50 is en zeer geod instap model. Heeft genoeg mogelijkheden om de mogelijkheden van RSL te leren kennen. Maar meer uitkijkt naar een semi-prof toetsel kom je terecht bij D80 en EOS 400.
            Maar laat het even duidelijk zijn dat de body de beelden niet maakt en dat je ook moet kijken naar de lenzen. Het is moeilijk om tips te geven als je het budjet nog niet weet maar als ik kijk naar wat je zoal wil fotograferen heb je toch een paar verschillende lenzen nodig.

Voor sport (zeker zaalsport) heb je een lichtsterke tele nodig (sigma 70-200 f2.8 misschien)
            Voor landschappen moet je toch wat meer breedhoek kunnen gaan (kitlens of noga minder dan 18 mm)
            Portret een 50mm 1.8 of misschien 85 1.8/1.4
            ...
            Dan zal je toch al een aardig budjet moeten voorzien. Dus zou niet extreem veel geld aan een body geven. Maar dan eerder op termijn investeren in degelijke lenzen.
            ... see the ART not the TOOL ...

Comment

Ja ik denk dat ik tussen de D80 en EOS 400D ga kiezen dat lijkt me leuk om te starten. Het prijs verschil is aardig groot EOS 400D met 18-55 objectief (€ 799) met een 18-70 mm objectief D80 (€ 1.299,00) . het enige verschil dat ik momenteel zie is het gewicht 510 gram Canon 585 gram Nikon. Wat is verder het verschil Kan je voor beiden de zelfde lenzen gebruiken?

Ik wil voorlopig buiten het standaard objectief een of 2 specifieke objectief aanschaffen. Ik heb gezien dat de objectieven voor zaalsporten erg duur zijn dus deze aankoop wil ik even uitstellen en voorlopig enkel model fotografie en landschap fotografie doen.
              Ik wil in totaal iets van een 1600 - 1700 euro uitgeven
              BD0724BE

Nikon D 80

Comment

Kijk eens naar de Pentax toestellen hebben veel meer te bieden +uitstekende kwaliteit.
                sony alfa zeer goede prijs kwaliteit.
                zwakste broertje in de rij is volgens mijn zeer bescheiden en subjectieve mening de canon 400d waarmee ik niet wil zeggen dat ie slecht is.

zou zelf kiezen tussen Pentax K10D en Nikon D80 met voorkeur voor de K10D

Comment

voor een Pentax is wel makelijk aan lenzen en zo te geraken?
                  BD0724BE

Nikon D 80

Comment

voor een Pentax is wel makelijk aan lenzen en zo te geraken?
                    no problem, niet zo'n groot aanbod als voor Canon en Nikon maar al wat je nodig hebt en nog van goede kwaliteit ook is beschikbaar. In 2007 worden er een aantal niewe Pentax lenzen op de markt gebracht (weather-sealed !!)

Comment

Ik zou ook voor pentax gaan degelijk, goed en veel "oud" glas te koop en te gebruiken.
                      Prima camera voor een schappelijke prijs.
                      Duidelijk in gebruik en goede service.
                      Marlies
                      Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

Ik heb een ander topic lopen over objectieven.
                        Wil regelijkk standaard objectieven voor normale prijs.

Misschien kan je er wat info vandaan halen.

Kunnen jullie mij helpen wat de beste set voor mij is? En het meeste glas voor mijn geld. Ik wil graag een 400D, met daarbij een setje objectieven. Alleen zie ik door de glazen de foto niet meer... Nu heb ik 2 setjes gezien op het internet die volgens mij wel interresant zijn. setje 1: Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX

Comment

Hoi,
                          Het toestel waarmee ik de foto’s heb gemaakt was een Nikon D 40 dat eigendom was van mijn collega.
                          Je hebt dus gewerkt met de nieuwe Nikon D40, die sinds 3 dagen in de winkel licht.
                          Wat was er mis mee???

Het is de goedkoopste instap reflex camera die er is.
                          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                            Je hebt dus gewerkt met de nieuwe Nikon D40, die sinds 3 dagen in de winkel licht.
                            Wat was er mis mee???

Het is de goedkoopste instap reflex camera die er is.
                            klopt niet een D50, *ist DL, K100D, 350D zijn allemaal goedkoper of evenduur en de meerkost voor bijv een 400D die toch heel wat meer te bieden heeft is 70€. Dat kan je bezwaarlijk veel meer noemen.

Als voor de originele poster. Enkel jij kan beslissen waar je goesting naartoe gaat. Zelf zou ik een 400D kopen want heeft de beste prijs/kwaliteitsverhouding en canon is een merk dat je de meeste mogelijkheden geeft van alle merken. Maar daarom komt dat natuurlijk nog niet overeen met jouw behoeftes.

De pentax-en doen het ook niet slecht qua prijs/kwaliteitsverhouding en naargelang je wensen kunnen deze zeker de betere verhouding voor jou hebben maar in mijn ogen is het lensaanbod veel te beperkt om ook maar in aanmerking te komen.

Comment

Ik ben aan het kiezen tussen Nikon d80 en de canon 400D de D40.
                              De canon is wat goedkoper maar wat is daadwerkelijk het verschil?
                              Groeten Koen
                              BD0724BE

Nikon D 80

Comment

Working...
                              X