Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 20D & 30D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 20D & 30D

Heeft er iemand persoonlijke ervaring met een 20D en 30D?

zoja: Is er veel verschil tussen de camera's ?
    Is het de moeite waard om 20D te vervangen?

Heb net de 400D gekocht en ik moet zeggen dat ik over het algemeen wel blij ben met de stoffunctie en de extra pixels.
    Verder zie ik ook wel een verschil in kleur dat beter beinvloedbaar is.
    Maar de camera is bijna niet te gebruiken in slechte lichtcondities met sterke lichtlens ( sigma:70-200mm 2.8).
    Reageert veel te traag.

Nu er sprake is dat de 40D niet lang meer zal uitblijven zullen de 30D's wel de deur uitvliegen. Vandaar mijn vraag.

Re: canon 20D & 30D

Maar de camera is bijna niet te gebruiken in slechte lichtcondities met sterke lichtlens ( sigma:70-200mm 2.8).
    Reageert veel te traag.
    Nu moet je me dat eens verduidelijken als je wil
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crofftt Bekijk bericht

Met deze vraag kon je naar deze topic gaan.
      Heb je medesant het overzicht van wie er allemaal een 20D en/of een 30D heeft.

Comment

20D/30D/40D/400D.
        graag ok wat duidelijkheid.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Enkel 20D

Neen, 30D is een lichtjes bijgewerkte 20D (groter LCD, meer ISO stapjes, echte spotmeting ipv deelmeting, picture styles als je in JPG fotografeert).
          Ik vind van niet, om boven aangehaalde redenen (maar wie ben ik... )
          Heb net de 400D gekocht en ik moet zeggen dat ik over het algemeen wel blij ben met de stoffunctie en de extra pixels.
          Wel, als je deze 2 functies erg belangrijk vind, moet je bij je 400D blijven.
          Voor mij zijn deze nl. onbelangrijk: sensor kuisen beschouw ik als een "normale" bezigheid (heb hem trouwens nog maar 3x moeten kuisen op 2 jaar tijd) en 8.2 tegen 10 Mpixels, ja kom zeg , daarvoor alleen ga je toch geen nieuw toestel kopen
          Verder zie ik ook wel een verschil in kleur dat beter beinvloedbaar is.
          Dit begrijp ik niet? Bedoel je picture styles tijdens de opnamen?
          Dan fotografeer je dus vooral in JPG? Met RAW speelt dit nl. geen rol. Heb ook "pictures styles" bij m'n 20D met de laatste versie van DPP tijdens omzetten van RAW naar JPG.
          Reageert veel te traag.
          Vind ik eigenaardig.
          Het AF systeem van de 400D is nl. hetzelfde dan van de 20D / 30D.
          Hier zul je dus geen verbetering moeten verwachten als dit je probleem is.
          Kan misschien aan je lens liggen?
          Nu er sprake is dat de 40D niet lang meer zal uitblijven zullen de 30D's wel de deur uitvliegen. Vandaar mijn vraag.
          De 30D zal dan inderdaad aan een lagere prijs verkocht worden (vgl. met de prijs van de 20D als de 30D uitgekomen is), maar staat dan ook een dikke generatie achter op de laatste DSLR's (vanwege nog steeds gebaseerd op 20D technologie).
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

Ik heb een 20D. Upgraden naar een 30D is zeker niet de moeite; de verschillen zijn minimiem, de 30D is een licht herwerkte versie van de 20D... de body is een beetje hertekend en lijkt nu iets meer op de 5D, 't schermpje is iets groter geworden, er is nu ook iso-aanduiding in de zoeker en wss nog een paar kleine verschillen die me nu even ontsnappen maar al bij al is 't dus zeker niet de moeite om te upgraden

Comment

Heb net de 400D gekocht ...

Reageert veel te traag.
              Ik begrijp niet hoe dit probleem zou kunnen opgelost worden door een 400D te vervangen door een 20D of een 30D.
              En ik denk dat niemand dat begrijpt.

Jan.

Comment

De Sigma 70-200 f2,8 heeft geen heel snelle AF-motor. Dat heb ik vandaag ook gemerkt op de cyclo-cross. Als een renner naar je toekomt, en je gebruikt de Servo AF, dan gaat die met kleine schokjes.

Als ik onder dezelfde omstandigheden de 24-105 f4 L IS gebruik, dan is het onderwerp ogenbilkkelijk scherp zodra ik de ontspanknop half indruk, en tijdens het volgen merk je niets van schokjes, de lens blijft mooi scherpstellen op het gekozen scherpstelpunt.

Er was vandaag niet veel licht (ik heb zelfs een hele tijd op iso 800 moeten werken), met meer licht werkt de Sigma 70-200 f2,8 wel heel wat beter.

Een 400D heeft hetzelfde scherpstelsysteem als een 20/30D, daarmee zal je dus niet veel vooruitgang boeken.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Bedankt voor de reacties.

Zal even verduidelijken, heb vandaag in slechte lichtomstandigheden met de sigma op mijn 20D foto's getrokken welliswaar op 1600 iso en dat gaat snel en weinig onscherpte.
                  Idem dito gedaan met de 400D en resultaat is donker beeld en onscherpte.
                  Bizar.

Sorry dat je de tel kwijtraakt bouk.

Comment

Bizar.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      Ik begrijp niet hoe dit probleem zou kunnen opgelost worden door een 400D te vervangen door een 20D of een 30D.

Jan.
                      Ik zou dan de 400D terug verkopen om eventueel een tweede 20D aan te schaffen.Omdat ik zeker ben dat het daarbij lukt.

Toch bedankt iedereen.

Comment

Bedankt voor de reacties.

Zal even verduidelijken, heb vandaag in slechte lichtomstandigheden met de sigma op mijn 20D foto's getrokken welliswaar op 1600 iso en dat gaat snel en weinig onscherpte.
                        Bizar.

Sorry dat je de tel kwijtraakt bouk.
                        Ben je zeker dat de lichtomstandigheden helemaal hetzelfde waren? Ik heb gisteren ook de hele dag buiten foto's gemaakt, en er waren wel periodes dat er veel meer licht was. Dan krijg je toch direkt een heel wat kortere sluitertijd.

Zijn de foto's op diafragmavoorkeuze gemaakt, dan zou de sterkte van de belichting ongeveer hetzelfde moeten blijven ook al heb je een vrij lange sluiterijd, met natuurlijk kans op bewegingsonscherpte als het diafragma te ver dicht staat of de iso te laag bij te weinig licht.

Als je zelf kiest voor de sluitertijd (TV) dan is het mogelijk dat het diafragma op een zeker ogenblik niet ver genoeg open kan als er te weinig licht is, en dan krijg je onderbelichte foto's, want de camera blijft toch de gekozen sluitertijd gebruiken.

Kijk ook eens na of er bij één van de twee camera's geen belichtingscompensatie is ingesteld...

Een 20D tenslotte is wat groter en zwaarder, en dat maakt de boel ook iets stabieler. Dat kan ook wat helpen als je met vrij lange sluitertijden uit de hand werkt.
                        BD0338BE

Comment

Zou het kunnen dat de AF assist bij de 400D via de ingebouwde flits komt. Je zal dus de flits moeten omhoog zetten in zeer lage licht omstandigheden.

Of je dan ook kan verhinderen dat hij flashed weet ik niet.
                          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                            Zou het kunnen dat de AF assist bij de 400D via de ingebouwde flits komt. Je zal dus de flits moeten omhoog zetten in zeer lage licht omstandigheden.

Of je dan ook kan verhinderen dat hij flashed weet ik niet.
                            Dat is bij een 20/30D juist hetzelfde als bij een 350/400D. Er zit geen AF-hulpichtje in de body, als je geen externe flitser gebruikt zal de ingebouwde een reeks flitsjes geven om scherp te stellen. Met een externe flitser wordt het gemakkelijker met het lichtje dat in de flitser zelf zit.
                            BD0338BE

Comment

Ja hoor lichtomstandigheden waren hetzelfde in een zaal waar de kinderen een show speelden voor de ouders. De kinderen zijn dan belicht met spotten.

camera stond op 1600 iso ingesteld en diafragma op 2.8. met dezelfde lens.
                              Buiten of in normale lichtomstandigheden gaat hij werkelijk goed.
                              Maar meestal trek ik in donkere zalen.
                              Goed, ik zie wel wat ik ermee aanvang.Toch bedankt om te reageren

Comment

Working...
                              X