Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G5 werkt plots als een slak.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon G5 werkt plots als een slak.

Mijn digitale canon G5 krijg ik niet meer bruikbaar om snel foto's te nemen.
    Elke foto vraagt minstens 2 seconde hard drukken vooraleer er iets naar het compact flash kaartje wordt geschreven, dit kaartje is niet het standaard meegeleverde kaartje maar een high speed CF kaartje van "Simple Tech".
    Zelfs buiten bij veel licht is de snelheid bedroevend laag.
    Daar bij mijn weten er niets speciaal met mijn camera is gebeurd vraag ik me af of dit normaal is na drie jaar?

Re: Canon G5 werkt plots als een slak.

Oorspronkelijk geplaatst door lumo4 Bekijk bericht
    ...Elke foto vraagt minstens 2 seconde hard drukken vooraleer er iets naar het compact flash kaartje wordt geschreven...
    Allé, eerst en vooral welkom op BD hé.

Toch wel een beetje een raar symptoom.

Je moet drukken om de sluiter te activeren, niet om weg te schrijven. Wat gaat er traag? De sluiter of het wegschrijven? Wat als je 2 seconden gewoon drukt of als je één seconde hard drukt? Hoor je een sluitergeluid (op vw dat deze ingesteld is met een geluidje natuurlijk want normaal hoor je die niet)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Allé, eerst en vooral welkom op BD hé.

Toch wel een beetje een raar symptoom.

Je moet drukken om de sluiter te activeren, niet om weg te schrijven. Wat gaat er traag? De sluiter of het wegschrijven? Wat als je 2 seconden gewoon drukt of als je één seconde hard drukt? Hoor je een sluitergeluid (op vw dat deze ingesteld is met een geluidje natuurlijk want normaal hoor je die niet)?
      Voor alle duidelijkheid, de sluiter werkt pas na enkele seconde om nog maar te zwijgen over de flits.
      Het lijkt wel of hij de rekentijd die hij nodig heeft om alles puik te registreren maal xxx doet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lumo4 Bekijk bericht
        Voor alle duidelijkheid, de sluiter werkt pas na enkele seconde om nog maar te zwijgen over de flits.
        Het lijkt wel of hij de rekentijd die hij nodig heeft om alles puik te registreren maal xxx doet.
        Net eens geprobeerd met de G5 van m'n zoontje. In een schaarsverlichte woonkamer op "auto" duurt het idd verschillende seconden na het indrukken van de sluiter voor de foto genomen wordt (hard drukken helpt niet ). Het toestel moet AF-en en z'n flits berekenen. Hoe doet hij het in klaarlichte dag zonder flits?

Comment

Bij een random test, maw toestel aangezet diaf: 2.2 sluiter 1/50 buiten licht bewolkt "6 seconde".
          Dit op automatisch, ik heb dus al betere tijden gekend.

Comment

Working...
          X