Kijk, ik vind de K10D een super-camera :
Het ding combineert alle goed van de Canon EOS400D (anti-dust), Sony alpha100 (anti-shake) en Nikon D80 (2 instelknoppen en extra zwartwit display).
Maar waar ik een beetje mee zit :
Wat komt er na de K10D ?
Wat ik daarmee bedoel : bij Nikon kan je van de D80 op termijn naar de D200 en verder, bij Canon naar de 30D, 5D etc...
Ik heb een beetje schrik van een lenzenarsenaal op te bouwen voor pentax (tweedehands enzo) en dan binnen een jaartje of 3 bv tot de vaststelling te komen dat ik meer wil, zal Pentax dan ook voor mij iets te bieden hebben ?
Ik weet niet of iemand van jullie hier zicht op heeft ?
Ik zou graag tegen eind dit jaar, begin volgend jaar een dSLR kopen, maar elk merk heeft op dit moment zo'n beetje z'n voor -en nadelen en ik word er een beetje 'kierewiet' (gek) van
Dus als iemand me uit m'n lijden kan verlossen
- Ingebouwde Shake Reduction (enkel de Sony Alpha 100 heeft dit, bij Canon en Nikon is dit enkel beschikbaar indien ingebouwd in de lens)
- 10MP sensor (idem zoals Canon EOS 400D, Sony alpha 100 en Nikon D80)
- Anti-stof systeem (enkel op EOS 400D en Sony alpha 100)
- Penta-Prisma zoeker - helder zoekerbeeld
- 2,5 inch lcd achteraan + kleine zwartwit display bovenaan (zoals bv Nikon D80)
- 2 draaiknoppen (voor belichtingstijd en diafragma !)
- 11 punts AF
Het ding combineert alle goed van de Canon EOS400D (anti-dust), Sony alpha100 (anti-shake) en Nikon D80 (2 instelknoppen en extra zwartwit display).
Maar waar ik een beetje mee zit :
Wat komt er na de K10D ?
Wat ik daarmee bedoel : bij Nikon kan je van de D80 op termijn naar de D200 en verder, bij Canon naar de 30D, 5D etc...
Ik heb een beetje schrik van een lenzenarsenaal op te bouwen voor pentax (tweedehands enzo) en dan binnen een jaartje of 3 bv tot de vaststelling te komen dat ik meer wil, zal Pentax dan ook voor mij iets te bieden hebben ?
Ik weet niet of iemand van jullie hier zicht op heeft ?
Ik zou graag tegen eind dit jaar, begin volgend jaar een dSLR kopen, maar elk merk heeft op dit moment zo'n beetje z'n voor -en nadelen en ik word er een beetje 'kierewiet' (gek) van
Dus als iemand me uit m'n lijden kan verlossen

Comment