Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

remote shooting niet mogelijk..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• remote shooting niet mogelijk..

Beste mensen,

Ik heb gisteren mijn eerste digitale camera gekocht; een Canon A540.
    Ik koos juist déze camera, omdat alles handmatig is in te stellen, èn vanwege de
    remote shooting functie. (Ik hoop dat ik het zo goed zeg: ik bedoel de mogelijkheid de camera vanaf een erop aangesloten pc te bedienen.)

Maar dit laatste wil maar niet lukken... De bijgeleverde software heb ik geïnstalleerd (ZoomBrowser EX). Als ik de camera verbindt en de modusschakelaar op Weergave zet, kom ik in CameraWindow; ik kan dan foto's naar de computer downloaden. Maar de knop Remote Shooting blijft "grijs". Ik kan er noch in de gebruiksaanwijzing, noch op de site van Canon iets over vinden. Weet iemand hoe ik dit probleem moet oplossen?

Bij voorbaat dank!

Re: remote shooting niet mogelijk..

Moet je mss ipv je schakelaar op "weergave" deze niet op "opname" zetten...
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frits van Egters Bekijk bericht
      Beste mensen,

Ik heb gisteren mijn eerste digitale camera gekocht; een Canon A540.
      Ik koos juist déze camera, omdat alles handmatig is in te stellen, èn vanwege de
      remote shooting functie. (Ik hoop dat ik het zo goed zeg: ik bedoel de mogelijkheid de camera vanaf een erop aangesloten pc te bedienen.)

Maar dit laatste wil maar niet lukken... De bijgeleverde software heb ik geïnstalleerd (ZoomBrowser EX). Als ik de camera verbindt en de modusschakelaar op Weergave zet, kom ik in CameraWindow; ik kan dan foto's naar de computer downloaden. Maar de knop Remote Shooting blijft "grijs". Ik kan er noch in de gebruiksaanwijzing, noch op de site van Canon iets over vinden. Weet iemand hoe ik dit probleem moet oplossen?

Bij voorbaat dank!
      Ik werk weinig met Zoombrowser (verkies Digital Professional) maar als ik me nog goed herinner moet je die functie eerst via Acquire inschakelen. Pas dan kan je remote werken. Voorwaarde is tevens dat het remote programma is geïnstalleerd. Als je er niet uitraakt, zoek ik het wel eens meer in detail opnieuw op.
      Fullator
      Fotostudio Candela Zone
      website: http://www.chronax.be
      website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Heb ik ook voorgehad en is opgelost met de huidige versie van zoombrowser
        Zelfde probleem met G6, maar ben je zeker dat je toestel het ondersteund?
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

Comment

ga eens naar je settings en bij communicatie "PC verbinding" nemen ipv "print/ptp" ofzoiets
          Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anteros Bekijk bericht
            ga eens naar je settings en bij communicatie "PC verbinding" nemen ipv "print/ptp" ofzoiets
            idd

als windows je camera ziet als een extern geheugen dan kan je em niet besturen.
            in je camera de usb setting omzetten
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Ik denk dat ik misschien het probleem heb opgelost.

Ik heb (eindelijk) een gebruiksaanwijzing voor ZoomBrowser EX gevonden; daaruit blijkt dat ik alles wel goed doe, maar...
              "Ben je zeker dat je toestel het ondersteunt?"; schrijft Soeki Wan.
              Dat wàs ik; omdat ik de camera bij een goede fotozaak kocht en ze me daar vertelden dat deze camera vanaf de pc te bedienen was.

Maar: "Remote Capture is niet bij alle modellen beschikbaar. Raadpleeg a.u.b. de technische gegevens voor meer informatie.", staat er op de site van Canon. Bij bijvoorbeeld de EOS-serie zie ik achter software staan: "EOS Utility (incl. Remote Capture)" Dat staat NIET bij de technische gegevens van mijn A540

Dus ik denk dat ze zich in de fotozaak vergist hebben.

Maar ik experimenteer nog even verder... Bedankt voor alle reacties!
              Last edited by Frits van Egters; 30 november 2006, 17:19. Reden: uitbreiding

Comment

Probleem opgelost!

Het probleem is opgelost; ik heb een nieuwe camera gekocht

Raar genoeg heeft de canon A540 in tegenstelling tot z'n voorgangers, niet meer de mogelijkheid de camera vanaf de pc te bedienen. Ze waren er in de fotozaak zeer verbaasd over. (Ze zijn zelfs nog in een nabijgelegen winkel de camera gaan aansluiten op een APPLE om te zien of hij 't daarop wel zou doen....)

Nu heb ik een PowerShot 640 gekocht. Wel een stukje duurder, maar ook echt een stuk beter!

Comment

Working...
                X