Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Net voor Sinterklaas, en daar dient die dan ook voor. Heb vandaag zo'n kit in handen gehad, de D40 + 18-55 . Maar wat een prullen zijn dat ?? Echt speelgoed, en zo klein en licht. Nikon gaat in deze Canon achterna
Er is een markt voor. Als dat niet jouw ding is, is dat OK, maar het als 'prullen ' omschrijven is een beetje denigrerend
En toch is het een prul, denigrerend of niet. Als je het vergelijkt met bvb een D50 en zeker een D70 is de bouwkwaliteit er aanmerkelijk op achteruit gegaan.
Over de kwaliteit van de foto's die je er mee kunt maken spreek ik me totaal niet uit.
Last edited by Jazzaddict; 1 december 2006, 00:18.
Ik stond voor de keuze: D50 of D40 als back-up voor mijn D70. Heb bij Grobet met de beide kennisgemaakt en mijn besluit was snel genomen. Ik heb daar één van de laatste D50's gekocht (500euro...nette prijs toch ?) . Voelde toch robuuster aan. De D40 voelde meer "plastiekerig" aan (door zijn lagere gewicht o.a. ??) en vooral miste ik ook het top-schermpje en de mogelijkheid om oudere lenzen aan te sturen op de D40. De D50 ligt beter in de hand (zeker als je D70 gewoon bent) en voelt daardoor vertrouwd aan.
Het grotere display en de helderheid daarvan waren dan weer opvallende pluspunten van de D40. Toch had ik het gevoel "meer" camera vast te hebben met de D50 dan met de D40.
Als je nog een D50wil kopen is snel zijn de boodschap.
Comment