Onverwacht kreeg ik een opdracht in een kartcentrum een reportage te maken.
Ik gebruikte de Canon 400D icm de speedlite 580 EX.
Echter ik merk dat de belichting lang niet altijd goed is.
Ik heb tijdens het fotograferen van alles geprobeerd, met wisselende resultaten.
Wat ik gedaan heb:
Bij alle foto's recht vooruit geflitst (bouncen gaat niet in een hoge hal..) en daarbij geen omnibounce gebruikt.
Flitser in de fabrieksinstellingen laten staan.
Ik heb gefotografeerd in de Tv stand en M stand.
In beide standen heb ik een sluitersnelheid gebruikt van 1/125 sec.
In de M stand heb ik gefotografeerd met een F/2.8 en F/5.6
Als lichtmeetmethode heb ik meervlakslichtmeting (de standaard instelling) gebruikt
Over het algemeen zie ik dat de foto's in de Tv stand beter zijn geworden dan de M stand. Dit vind ik vreemd , omdat de Tv stand een invulflits is. In de M stand is de kart wel goed belicht, maar de achtergrond behoorlijk donker. In de Tv stand is de achtergrond beter belicht. Dit zou toch theoretisch andersom moeten zijn.
Ook heb ik in een klein halletje mensen gefotografeerd.
De meeste zijn te donker, maar wel allemaal even donker.
Foto's die goed belicht zijn , zijn er bijna niet.....
Ook stond er naast de hal een Corvette, deze is ook duidelijk onderbelicht, zelfs op ISO 1600. Dan moet er toch voldoende flitskracht over zijn?
Ook bij die foto's is de achtergrond bijn zwart.
Over het algemeen heb ik fotografie goed onder de knie, ben ook bekend met de therorie. Maar flits fotografie in de praktijk... pfff.. wie kan mij hierbij helpen met tips.???
Peter
Ik gebruikte de Canon 400D icm de speedlite 580 EX.
Echter ik merk dat de belichting lang niet altijd goed is.
Ik heb tijdens het fotograferen van alles geprobeerd, met wisselende resultaten.
Wat ik gedaan heb:
Bij alle foto's recht vooruit geflitst (bouncen gaat niet in een hoge hal..) en daarbij geen omnibounce gebruikt.
Flitser in de fabrieksinstellingen laten staan.
Ik heb gefotografeerd in de Tv stand en M stand.
In beide standen heb ik een sluitersnelheid gebruikt van 1/125 sec.
In de M stand heb ik gefotografeerd met een F/2.8 en F/5.6
Als lichtmeetmethode heb ik meervlakslichtmeting (de standaard instelling) gebruikt
Over het algemeen zie ik dat de foto's in de Tv stand beter zijn geworden dan de M stand. Dit vind ik vreemd , omdat de Tv stand een invulflits is. In de M stand is de kart wel goed belicht, maar de achtergrond behoorlijk donker. In de Tv stand is de achtergrond beter belicht. Dit zou toch theoretisch andersom moeten zijn.
Ook heb ik in een klein halletje mensen gefotografeerd.
De meeste zijn te donker, maar wel allemaal even donker.
Foto's die goed belicht zijn , zijn er bijna niet.....
Ook stond er naast de hal een Corvette, deze is ook duidelijk onderbelicht, zelfs op ISO 1600. Dan moet er toch voldoende flitskracht over zijn?
Ook bij die foto's is de achtergrond bijn zwart.
Over het algemeen heb ik fotografie goed onder de knie, ben ook bekend met de therorie. Maar flits fotografie in de praktijk... pfff.. wie kan mij hierbij helpen met tips.???
Peter
Comment