Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Le nouveau Pentax est arrivé

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Le nouveau Pentax est arrivé

Goedemiddag Bd' ers,

IK ben van het ongeduldige type en heb dus vanmiddag (nog maar) eens wat rondgebeld. En wat blijkt ?
    De nieuwe Pentax K10D is in het land
    Eerst naar Pentax in Zaventem gebeld om te horen of zij al Pentax K10D toestellen hadden ontvangen en daar beaamden ze dat. Ze vertelden me ook dat de aanwezige bodies zeker niet allemaal voor Duitsland waren bestemd.
    Reden te meer om vlak daarna naar de Beukelaar te bellen: daar wisten ze me inderdaad te bevestigen dat de bodies binnen zijn en al worden uitgeleverd.
    De KITS komen binnen enkele dagen binnen
    Met een beetje geluk heb ik hem dus volgende week in mijn pollen .....
    Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat

Re: Le nouveau Pentax est arrivé

blijft de vraag waarom ze in Duitsland (en Frankrijk) een week eerder in de winkel liggen,als ze via Zaventem worden verdeeld ?

mvg etienne

Comment

De mijne is gisteren geleverd via de fotozaak
      Blijkbaar was ik wel een van de eersten

Comment

De eerste met een K10D . 'tis niet moeillijk als je van Scherpenheuvel bent.
        En wat zijn de eerste bevindingen. Ik ben Zeeeeeer geïnteresseerd. Laat je iets weten eventueel via het forum?

Comment

Via Pentax forum in Nederland zie je inderdaad dat de eerste bodies gisteren en vandaag aangeleverd worden.
          In Zaventem moeten ze nu nog de kits klaarmaken en volgens de Beukelaar duurt dat nog enkele dagen.
          Omdat ik een kit heb besteld, zal ik dus nog efkes moeten wachten, maar ik blijf er wel achter zitten, zodat ik nog voor de feestperiode al kan gaan oefenen.
          Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat

Comment

Toestel voelt erg degelijk aan
            AF is beduidend sneller dan deze van de IstDS
            Viewfinder lijkt mij vergelijkbaar met de IstDS
            Toestel is toch duidelijk groter ( en ik had de IstDS gekozen
            voor zijn compactheid omdat ik van een bridge kwam )
            Raw bestanden lijken mij erg groot ( 25 op een 512 M kaartje )
            Heb voor de rest nog geen kans gehad om veel foto's te nemen

Comment

Heb ook al leuke dingen gehoord van de op papier sterke technische kwaliteiten van Pentax toestellen, maar groot nadeel blijft toch het ontbreken van kwaliteitslenzen, of zie ik dat fout?
              Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                Heb ook al leuke dingen gehoord van de op papier sterke technische kwaliteiten van Pentax toestellen, maar groot nadeel blijft toch het ontbreken van kwaliteitslenzen, of zie ik dat fout?
                het aanbod is inderdaad beperkt maar daar zou volgend jaar verandering inkomen, kwaliteit van bestaande lenzen zou ik toch niet onderschatten !!

Comment

Oei, ik heb het misschien wat slecht uitgedrukt. Het is niet dat er geen kwaliteitslenzen zijn, het is eerder dat de keuze, de grootte van het aanbod, vrij beperkt is.

DP Review preview van een pre-prod K10D
                  Last edited by Adri H; 2 december 2006, 17:06.

Comment

Oei, ik heb het misschien wat slecht uitgedrukt. Het is niet dat er geen kwaliteitslenzen zijn, het is eerder dat de keuze, de grootte van het aanbod, vrij beperkt is.

DP Review preview van een pre-prod K10D
                    Als je de lenzen in de 2e hands verkoop en de 'winkeldochters' meeneemt dan is de keuze juist wel erg groot.

Comment

Vergeet ook niet dat sigma ook een volledig arsenaal Pentax lenzen heeft hé...
                      Pentax K-5 - Pentax-DA WR 1:3.5-5.6 SMC - Pentax F 1:1.4 50mm - Pentax-FA 80-320mm 1:4.5-5.6 SMC - Pentax-M 1:1.4 50mm - Tamron 18-250mm 1:3.5-6.5 - Metz 58 af-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
                        Als je de lenzen in de 2e hands verkoop en de 'winkeldochters' meeneemt dan is de keuze juist wel erg groot.
                        ik heb me weer verkeerd uitgedrukt, ik bedoel de verscheidenheid aan lenzen (3rd party lenzen reken ik zowiezo niet mee)

Comment

ik heb me weer verkeerd uitgedrukt, ik bedoel de verscheidenheid aan lenzen (3rd party lenzen reken ik zowiezo niet mee)
                          nog een paar correctie's en je bent door je voorraad heen

Ik heb nooit enig probleem bemerkt met gebrek aan lenskeuze bij Pentax. Zeker omdat de Pentax totaal niet kieskeurig is qua lenzen. En daarnaast ook een zoeker heeft die MF lenzen nog beter bruikbaar maakt dan met de oude MF body's. Inmiddels heb ik voor mijn istDs meer lenzen dan ik mee kan slepen als ik ga fotograferen. En ook nog op de 2e hands markt voor prijzen waardoor je je ook veel lenzen kan veroorloven.

Comment

Inmiddels heb ik voor mijn istDs meer lenzen dan ik mee kan slepen als ik ga fotograferen.
                            Idem

zie signature

Tis verslavend pentax lenzen zoeken/kopen !
                            Pentax K-5 - Pentax-DA WR 1:3.5-5.6 SMC - Pentax F 1:1.4 50mm - Pentax-FA 80-320mm 1:4.5-5.6 SMC - Pentax-M 1:1.4 50mm - Tamron 18-250mm 1:3.5-6.5 - Metz 58 af-1

Comment

nog een paar correctie's en je bent door je voorraad heen
                              Ja, ik kan misschien beter een advokaat onder de arm nemen nu .

Comment

Working...
                              X