Laats wou ik mijn batterijen vervangen uit mijn MD200 batterijpack en brak 1 van die witte pinnetjes af die de batterijen tegenhouden in de behuizing. Ik nam contact op met mijn vaste winkel (Rembrandt-Merksem) en die hebben het onderdeel doorgestuurd naar Nikon. Bleek dat ze bij Nikon niets beter wisten te vertellen dat er gegooid mee was ! Terwijl dit uitdrukkelijk niet waar was. Nu de mensen van Rembrandt hebben na vermoeide gesprekken met Nikon Belgium steeds Njet op request gekregen. Het was +-45€ betalen voor bestek of 145€ betalen voor reparatie. ( zonder BTW ) Natuurlijk was ik niet tevreden met deze regeling. Ik bedoel maar , waar dient je garantie dan voor ? Nu , de zaakvoerder van Rembrandt ( Dieter ) heeft de betaling volledig op zich genomen & ik heb een terug perfect werkend batterijpack terug. Chapau voor deze zaak , in ieder geval . Dit is geen sluikreclame , maar deze mensen verdienen een pluim ! Nu mijn vraag , hoe kan je als winkel dit blijven doen ? Sinds Nikon zijn eigen distibutienet op poten heeft gezet (vroeger De Beuckelaer ) is van Nikonservice nauwelijks sprake. Kan dit zo maar ongestraft blijven doorgaan ? Het spijtige is , Nikon is een goed product en ik ga daar normaal bij blijven ook. Maar toekomstgericht zou ik al bang krijgen als ik iets aan mijn D200 of erger later een D2Xs zou kopen...?!?!
Stel je voor ... er is gegooid met je body .... eigen kosten voor je D2Sx van 4maanden oud ...
Moet wel echt leuk zijn als winkel zo tussen je klant & Nikon te staan . Deze mensen zijn er echt wel de dupe van als het zo op deze manier blijft.
In ieder geval , Nikon maakt s'werelds beste glaswerk en body's staan ook in de hoge hitlijsen. Ze maken goede produkten , nu de service nog !!! ( ik ga me nog niet uitwijden aan de wachtlijsten van bepaalde lenzen of producten wegens de logistieke problemen )
Nu ja , je groothandelaars buitengooien in NL & Belgie ( met WEL service ) en bij gebreken aan produkten de klant of de reseller er voor laten opdraaien , zo kom je wel aan winstmarges zeker...?
Ik ben HEEL tevreden over alle Nikon producten (fabricage fouten kan bij IEDEREEN gebeuren ) , maar over de service ben ik absoluut niet te spreken.
Graag had ik andere meningen gehoord van andere gedupeerden met service van Nikon... Want dit loopt niet echt samen met de Europese normen,vind ik.
Peulinckx Jean Henri
Stel je voor ... er is gegooid met je body .... eigen kosten voor je D2Sx van 4maanden oud ...
Moet wel echt leuk zijn als winkel zo tussen je klant & Nikon te staan . Deze mensen zijn er echt wel de dupe van als het zo op deze manier blijft.
In ieder geval , Nikon maakt s'werelds beste glaswerk en body's staan ook in de hoge hitlijsen. Ze maken goede produkten , nu de service nog !!! ( ik ga me nog niet uitwijden aan de wachtlijsten van bepaalde lenzen of producten wegens de logistieke problemen )
Nu ja , je groothandelaars buitengooien in NL & Belgie ( met WEL service ) en bij gebreken aan produkten de klant of de reseller er voor laten opdraaien , zo kom je wel aan winstmarges zeker...?
Ik ben HEEL tevreden over alle Nikon producten (fabricage fouten kan bij IEDEREEN gebeuren ) , maar over de service ben ik absoluut niet te spreken.
Graag had ik andere meningen gehoord van andere gedupeerden met service van Nikon... Want dit loopt niet echt samen met de Europese normen,vind ik.
Peulinckx Jean Henri
Comment