Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie bij Nikon ... een vraagteken !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Garantie bij Nikon ... een vraagteken !

    Laats wou ik mijn batterijen vervangen uit mijn MD200 batterijpack en brak 1 van die witte pinnetjes af die de batterijen tegenhouden in de behuizing. Ik nam contact op met mijn vaste winkel (Rembrandt-Merksem) en die hebben het onderdeel doorgestuurd naar Nikon. Bleek dat ze bij Nikon niets beter wisten te vertellen dat er gegooid mee was ! Terwijl dit uitdrukkelijk niet waar was. Nu de mensen van Rembrandt hebben na vermoeide gesprekken met Nikon Belgium steeds Njet op request gekregen. Het was +-45€ betalen voor bestek of 145€ betalen voor reparatie. ( zonder BTW ) Natuurlijk was ik niet tevreden met deze regeling. Ik bedoel maar , waar dient je garantie dan voor ? Nu , de zaakvoerder van Rembrandt ( Dieter ) heeft de betaling volledig op zich genomen & ik heb een terug perfect werkend batterijpack terug. Chapau voor deze zaak , in ieder geval . Dit is geen sluikreclame , maar deze mensen verdienen een pluim ! Nu mijn vraag , hoe kan je als winkel dit blijven doen ? Sinds Nikon zijn eigen distibutienet op poten heeft gezet (vroeger De Beuckelaer ) is van Nikonservice nauwelijks sprake. Kan dit zo maar ongestraft blijven doorgaan ? Het spijtige is , Nikon is een goed product en ik ga daar normaal bij blijven ook. Maar toekomstgericht zou ik al bang krijgen als ik iets aan mijn D200 of erger later een D2Xs zou kopen...?!?!
    Stel je voor ... er is gegooid met je body .... eigen kosten voor je D2Sx van 4maanden oud ...
    Moet wel echt leuk zijn als winkel zo tussen je klant & Nikon te staan . Deze mensen zijn er echt wel de dupe van als het zo op deze manier blijft.
    In ieder geval , Nikon maakt s'werelds beste glaswerk en body's staan ook in de hoge hitlijsen. Ze maken goede produkten , nu de service nog !!! ( ik ga me nog niet uitwijden aan de wachtlijsten van bepaalde lenzen of producten wegens de logistieke problemen )

    Nu ja , je groothandelaars buitengooien in NL & Belgie ( met WEL service ) en bij gebreken aan produkten de klant of de reseller er voor laten opdraaien , zo kom je wel aan winstmarges zeker...?

    Ik ben HEEL tevreden over alle Nikon producten (fabricage fouten kan bij IEDEREEN gebeuren ) , maar over de service ben ik absoluut niet te spreken.

    Graag had ik andere meningen gehoord van andere gedupeerden met service van Nikon... Want dit loopt niet echt samen met de Europese normen,vind ik.

    Peulinckx Jean Henri

  • #2
    Re: Garantie bij Nikon ... een vraagteken !

    Je moet de zoekfunctie van dit forum eens gebruiken. Je vindt oa hier al veel meningen: http://forum.belgiumdigital.com/show...=service+nikon
    Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
    http://www.orlik.be

    Comment


    • #3
      Re: Garantie bij Nikon ... een vraagteken !

      Bedankt Orliksen , ik heb het gelezen. Het lijkt meer op een Nikon Thriller

      Comment


      • #4
        Re: Garantie bij Nikon ... een vraagteken !

        Ik heb dit ook gehad, binnen een tijd van één week braken beide kanten af, dit is onder probleem gerepareerd door Inca. Ik denk dat het gewoon een zwak punt is/was van deze onderdelen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Garantie bij Nikon ... een vraagteken !

          Helaas is inca niet meer... (waar is die smiley met dat traantje)
          Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

          Comment


          • #6
            Vandaag nog met Rembrandt Merksem gebeld....

            Oorspronkelijk geplaatst door Jean Henri Peulinckx Bekijk bericht
            Graag had ik andere meningen gehoord van andere gedupeerden met service van Nikon... Want dit loopt niet echt samen met de Europese normen,vind ik.

            Peulinckx Jean Henri


            DK21m oculair,de invoerder kan of wil niet zeggen ,ook niet bij benadering,wanneer het kan binnenkomen.Andere mensen,echte pro's,die hun geld moeten verdienen met hun Nikon gereedschap,wachten eindeloos op bestelde lenzen.Sommige mensen krijgen na weken wachten hun camera terug...zonder dat hij hersteld is!
            Als ik een beroepsfotograaf was met Nikon uitrusting,ik zou schrik hebben.Die hebben toch niet allemaal 3 D2X-en op het schab staan voor moest er eens eentje uitvallen?!
            Het is al gezegd op D.Preview (gaf toen de gebruikelijke over -en weer scheldpartijen als resultaat ),maar ik vrees dat het waar is:binnen 20 jaar is NIkon er niet meer bij.Opgekocht door Fuji of Sony,wie zal het zeggen,maar met deze manier van doen gaan ze meer klanten maken voor Canon dan Canon ooit zelf zou kunnen genereren via reclame.
            Met andere woorden,wij als amateurs met onze Nikons,bevinden ons in de gevaarzone.Ik durf mijn D200 niet binnenbrengen voor te grote batterydrain uit schrik hem wekenlang kwijt te zijn,zonder zeker te zijn dat hij ordentelijk hersteld wordt.Het gaat soms echt over de schreef in die zin dat ze ook aangeklaagd kunnen worden door consumentenorganisaties.
            Afwachten wat komen gaat....




            Walter
            Last edited by Hombre; 2 december 2006, 07:38. Reden: tags aangepast
            D850

            Comment


            • #7
              Re: Garantie bij Nikon ... een vraagteken !

              Oorspronkelijk geplaatst door Jean Henri Peulinckx Bekijk bericht
              Laats wou ik mijn batterijen vervangen uit mijn MD200 batterijpack en brak 1 van die witte pinnetjes af die de batterijen tegenhouden in de behuizing. Ik nam contact op met mijn vaste winkel (Rembrandt-Merksem) en die hebben het onderdeel doorgestuurd naar Nikon. Bleek dat ze bij Nikon niets beter wisten te vertellen dat er gegooid mee was ! Terwijl dit uitdrukkelijk niet waar was. Nu de mensen van Rembrandt hebben na vermoeide gesprekken met Nikon Belgium steeds Njet op request gekregen. Het was +-45€ betalen voor bestek of 145€ betalen voor reparatie. ( zonder BTW ) Natuurlijk was ik niet tevreden met deze regeling. Ik bedoel maar , waar dient je garantie dan voor ? Nu , de zaakvoerder van Rembrandt ( Dieter ) heeft de betaling volledig op zich genomen & ik heb een terug perfect werkend batterijpack terug. Chapau voor deze zaak , in ieder geval . Dit is geen sluikreclame , maar deze mensen verdienen een pluim ! Nu mijn vraag , hoe kan je als winkel dit blijven doen ? Sinds Nikon zijn eigen distibutienet op poten heeft gezet (vroeger De Beuckelaer ) is van Nikonservice nauwelijks sprake. Kan dit zo maar ongestraft blijven doorgaan ? Het spijtige is , Nikon is een goed product en ik ga daar normaal bij blijven ook. Maar toekomstgericht zou ik al bang krijgen als ik iets aan mijn D200 of erger later een D2Xs zou kopen...?!?!
              Stel je voor ... er is gegooid met je body .... eigen kosten voor je D2Sx van 4maanden oud ...
              Moet wel echt leuk zijn als winkel zo tussen je klant & Nikon te staan . Deze mensen zijn er echt wel de dupe van als het zo op deze manier blijft.
              In ieder geval , Nikon maakt s'werelds beste glaswerk en body's staan ook in de hoge hitlijsen. Ze maken goede produkten , nu de service nog !!! ( ik ga me nog niet uitwijden aan de wachtlijsten van bepaalde lenzen of producten wegens de logistieke problemen )

              Nu ja , je groothandelaars buitengooien in NL & Belgie ( met WEL service ) en bij gebreken aan produkten de klant of de reseller er voor laten opdraaien , zo kom je wel aan winstmarges zeker...?

              Ik ben HEEL tevreden over alle Nikon producten (fabricage fouten kan bij IEDEREEN gebeuren ) , maar over de service ben ik absoluut niet te spreken.

              Graag had ik andere meningen gehoord van andere gedupeerden met service van Nikon... Want dit loopt niet echt samen met de Europese normen,vind ik.

              Peulinckx Jean Henri

              Jean Henri,

              lees mijn reactie over de Nikon-service voor profs! De service is ook voor ons ondermaats, sinds het wegvallen van de Beukelaer. Ook op kwaliteitsgebied laat het merk het afweten: zoals ik in mijn bericht al meldde zie ik de ene na de andere collega-persfotograaf zijn Nikon-materiaal verkopen om naar Canon over te schakelen. Ze doen dat dan meestal omdat de focussing van Canon betrouwbaarder en sneller is, en ook omdat Nikon bij hoge ISO een onaanvaardbare ruis vertoont. Voor ons, met specialisatie concertfotografie, is dat een regelrechte ramp. De D1H was op dat gebied nog het best! De D2HS is ook redelijk, maar kan hoegenaamd niet op tegen de CMOS-technologie van Canon, was ruis bij hoge ISO betreft. Er is dus wel meer aan de hand dan alleen slechte service. Als Nikon in België niet snel iets doet, is de prof-markt voor hen zo goed als verloren.

              Comment


              • #8
                Re: Garantie bij Nikon ... een vraagteken !

                Oorspronkelijk geplaatst door Jean Henri Peulinckx Bekijk bericht
                Laats wou ik mijn batterijen vervangen uit mijn MD200 batterijpack en brak 1 van die witte pinnetjes af die de batterijen tegenhouden in de behuizing. Ik nam contact op met mijn vaste winkel (Rembrandt-Merksem) en die hebben het onderdeel doorgestuurd naar Nikon. Bleek dat ze bij Nikon niets beter wisten te vertellen dat er gegooid mee was ! Terwijl dit uitdrukkelijk niet waar was. Nu de mensen van Rembrandt hebben na vermoeide gesprekken met Nikon Belgium steeds Njet op request gekregen. Het was +-45€ betalen voor bestek of 145€ betalen voor reparatie. ( zonder BTW ) Natuurlijk was ik niet tevreden met deze regeling. Ik bedoel maar , waar dient je garantie dan voor ? Nu , de zaakvoerder van Rembrandt ( Dieter ) heeft de betaling volledig op zich genomen & ik heb een terug perfect werkend batterijpack terug. Chapau voor deze zaak , in ieder geval . Dit is geen sluikreclame , maar deze mensen verdienen een pluim ! Nu mijn vraag , hoe kan je als winkel dit blijven doen ? Sinds Nikon zijn eigen distibutienet op poten heeft gezet (vroeger De Beuckelaer ) is van Nikonservice nauwelijks sprake. Kan dit zo maar ongestraft blijven doorgaan ? Het spijtige is , Nikon is een goed product en ik ga daar normaal bij blijven ook. Maar toekomstgericht zou ik al bang krijgen als ik iets aan mijn D200 of erger later een D2Xs zou kopen...?!?!
                Stel je voor ... er is gegooid met je body .... eigen kosten voor je D2Sx van 4maanden oud ...
                Moet wel echt leuk zijn als winkel zo tussen je klant & Nikon te staan . Deze mensen zijn er echt wel de dupe van als het zo op deze manier blijft.
                In ieder geval , Nikon maakt s'werelds beste glaswerk en body's staan ook in de hoge hitlijsen. Ze maken goede produkten , nu de service nog !!! ( ik ga me nog niet uitwijden aan de wachtlijsten van bepaalde lenzen of producten wegens de logistieke problemen )

                Nu ja , je groothandelaars buitengooien in NL & Belgie ( met WEL service ) en bij gebreken aan produkten de klant of de reseller er voor laten opdraaien , zo kom je wel aan winstmarges zeker...?

                Ik ben HEEL tevreden over alle Nikon producten (fabricage fouten kan bij IEDEREEN gebeuren ) , maar over de service ben ik absoluut niet te spreken.

                Graag had ik andere meningen gehoord van andere gedupeerden met service van Nikon... Want dit loopt niet echt samen met de Europese normen,vind ik.

                Peulinckx Jean Henri
                De berichten over de service van Nikon verontrusten mij. Op maandag 27 november bracht ik er mijn D70 naartoe. Men mij niet zeggen wat er fout was aan men Camera. Daarom zette ik het probleem op dit forum onder D70 Err Rozendaal04. Door de antwoorden twijfel ik nog steeds ofer weleen fout is aan het toestel.
                Dinsdagmorgen stuurde ik een mail aan "procirep" om hun te melden dat ik de camera op vrijdag 1 dec zou komen terughalen. Als antwoord kreeg ik een Email met de melding dat ik binnen de 72 uur een bestek zou krijgen. Tot op heden heb ik dat nog steeds niets ontvangen. Daarom heb ik vanmorgen telefonisch contact opgenomen om hun te melden dat ik vrijdag men Camera terug wil. Dit blijkt onmogelijk. De camera zou naar Parijs zijn gestuurd voor een diagnose. Hij zou daar eventueel ook hersteld worden. Men zou vanmiddag naar Parijs bellen om er spoed achter te zetten. Men zou mij zo snel mogelijk per Email een bestek opsturen. Dit laat nog steeds op zich wachten.
                Daarnet nog een mail gestuurd naar procirep om de camera zo snel mogelijk terug te krijgen.
                Informatie over de hersteldienst van Nikon in Brussel is te vinden onder "www.procirep-belux.com". Daarin staat dat het maken van een prijsopgave gratis is. Ook als men de Camera niet laat herstellen. Voor het terugzenden zou men €10 aanrekenen.

                Ik hoop op het beste en op een goed werkende camera in de toekomst.

                Comment


                • #9
                  Re: Garantie bij Nikon ... een vraagteken !

                  Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                  Jean Henri,

                  lees mijn reactie over de Nikon-service voor profs! De service is ook voor ons ondermaats, sinds het wegvallen van de Beukelaer. Ook op kwaliteitsgebied laat het merk het afweten: zoals ik in mijn bericht al meldde zie ik de ene na de andere collega-persfotograaf zijn Nikon-materiaal verkopen om naar Canon over te schakelen. Ze doen dat dan meestal omdat de focussing van Canon betrouwbaarder en sneller is, en ook omdat Nikon bij hoge ISO een onaanvaardbare ruis vertoont. Voor ons, met specialisatie concertfotografie, is dat een regelrechte ramp. De D1H was op dat gebied nog het best! De D2HS is ook redelijk, maar kan hoegenaamd niet op tegen de CMOS-technologie van Canon, was ruis bij hoge ISO betreft. Er is dus wel meer aan de hand dan alleen slechte service. Als Nikon in België niet snel iets doet, is de prof-markt voor hen zo goed als verloren.
                  Inderdaad , heb je nog voordeel van full frame ook !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Garantie bij Nikon ... een vraagteken !

                    In Belgie werd de Beukelaar service opgedoekt.
                    In Nederland werd Inca opgedoekt. Ik hoorde dat op nog een ander tropisch oord op deze aardbol hetzelfde is gebeurd.

                    Wat ik ook hoorde is dat Nikon kort hierna zo verschrikkelijk veel spullen ter service - reparatie aangeboden heeft gekregen dat er lange wachtlijsten zijn ontstaan. Zelfs zoveel, dat ze zeggen: We hebben niet eerder zoveel tegelijk binnen gekregen. Omdat ze het niet aankunnen worden de reparaties ook over heel de wereld verzonden, ter herstel.

                    Ik hoop dus dat het opstartproblemen van de 'service-nieuwe-stijl' betreft.
                    Dit is geen goede reclame.

                    En toch blijf ik voorlopig lekker bij Nikon!
                    Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

                    Comment


                    • #11
                      Re: Garantie bij Nikon ... een vraagteken !

                      De Beukelaer buiten wegens te duur.
                      Inca buiten wegens te duur.
                      Wie mag blijven voor service moet dan zo goedkoop zijn dat die service op niks meer trekt.
                      Maar wees gerust, als ze elders merken dat de Nikon servicedienst (tenslotte een pure onkost voor een bedrijf) minder kost, zal er elders ook wel één of andere pipo-manager opstaan die dat plan overneemt.
                      Ze zijn liever een paar klanten kwijt door onbestaande maar goedkope service, er komen er toch genoeg nieuwe bij, aangelokt door de goedkope prijzen die ze op die manier kunnen aanbieden.
                      Misschien iets te cynisch uitgedrukt, maar ik denk dat ik er niet ver naast zit.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Garantie bij Nikon ... een vraagteken !

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        De Beukelaer buiten wegens te duur.
                        Inca buiten wegens te duur.
                        Wie mag blijven voor service moet dan zo goedkoop zijn dat die service op niks meer trekt.
                        Maar wees gerust, als ze elders merken dat de Nikon servicedienst (tenslotte een pure onkost voor een bedrijf) minder kost, zal er elders ook wel één of andere pipo-manager opstaan die dat plan overneemt.
                        Ze zijn liever een paar klanten kwijt door onbestaande maar goedkope service, er komen er toch genoeg nieuwe bij, aangelokt door de goedkope prijzen die ze op die manier kunnen aanbieden.
                        Misschien iets te cynisch uitgedrukt, maar ik denk dat ik er niet ver naast zit.
                        Slechte service gaat uiteindelijk ieder bedrijf de nek kosten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Garantie bij Nikon ... een vraagteken !

                          ja en neen

                          als zon consumentencamera 4 jaar werkt zonder al te veel problemen is er weinig service nodig
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Garantie bij Nikon ... een vraagteken !

                            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            Slechte service gaat uiteindelijk ieder bedrijf de nek kosten.
                            Vroeger misschien wel.
                            Om welke reden ook niet de allerlaagste prijs aanbieden kost een bedrijf nu zijn nek.
                            De "lastigaards" die problemen hebben en het bedrijf NA verkoop lastig vallen mogen gerust elders gaan, als er door de lage verkoopprijs maar genoeg nieuwe klanten bijkomen.
                            Last edited by nete; 4 december 2006, 11:44.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Garantie bij Nikon ... een vraagteken !

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Vroeger misschien wel.
                              Om welke reden ook niet de allerlaagste prijs aanbieden kost een berdijf nu zijn nek.
                              De "lastigaards" die problemen hebben en het bedrijf NA verkoop lastig vallen mogen gerust elders gaan, als er door de lage verkoopprijs maar genoeg nieuwe klanten bijkomen.
                              Dit duurt enkel tot een bedrijf een imago heeft dat met "rommel" geassocieerd wordt. Dan is het afgelopen met de verkoop. Het kost dan vele malen meer om weer een goed imago te krijgen dan wat voordien de kost geweest zou zijn om consequent goede produkten en goede service te leveren.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X