Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een dSLR camera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar een dSLR camera.

    Ook ik ben besmet met het fotografievirus. Hierdoor heb ik begin dit jaar een nieuwe camera gekocht (Powershot A530 van Canon) maar ik merk de limieten van een point_and_shoot camera. et is een leuke camera maar toch...

    Na wat zoeken op Internet en bezoeken aan een aantal Fotozaken ben ik nog niet tot een oordeel gekomen welke camera ik zou willen hebben.

    Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden dat ik niet echt meer weet wat ik moet gaan kopen. Op dit moment bekijk ik de Canon en Nikon dSLS'r maar er zijn meer merken.

    Wat raden de kenners binnen BD aan voor een beginnende dSLR hobby fotograaf?

    Budget: € 1000,- (of hoger maar dan moet ik nog doorsparen )
    Merk: Canon, Nikon. Maar ik sta nog open naar andere merken.

    Op mijn website staan een aantal foto's genomen met de A530. http://www.hroling.nl
    Fotoapparatuur
    Portfolio

  • #2
    Re: Op zoek naar een dSLR camera.

    Kijk eens hier in aangeboden...

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek naar een dSLR camera.

      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Kijk eens hier in aangeboden...
      Ik heb gekeken naar 2de hands. Maar ik ga toch voor een nieuw model. de prijs voor een 2de hands ligt heel dicht bij een nieuwe (meestal dan).
      Fotoapparatuur
      Portfolio

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek naar een dSLR camera.

        EOS 30D zou ik zeggen!
        Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

        Comment


        • #5
          Re: Op zoek naar een dSLR camera.

          De nieuwe pentax.
          Marlies
          Groetjes Marlies

          https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

          Comment


          • #6
            Re: Op zoek naar een dSLR camera.

            Is helemaal afhankelijk van wat je wilt, en wat je prettig vind.
            Als je ongeveer weet wat je wilt (via internet reviews, camera's van vrienden/bekenden eens in de hand gehad, zou je wat kunnen bestellen bij één van de online shops die wat goedkoper zijn.
            Anders eens naar een plaatselijke (goede!) fotozaak gaan, en een paar camera's in de hand nemen.
            Pentax heeft bijv. een aantal aardige starterscamera's met o.a. beeldstabilisatie in de camera. De olympus en sony zijn ook goede beginnerscamera's, maar hebben een andere bouw. Vandaar het zelf in de hand nemen.
            Staar je niet blind op het verhaal dat voor Canon en Nikon veel meer objectieven beschikbaar zijn. Op zich is dat wel juist, maar met wat moeite is het meeste ook voor de andere camera's te vinden.
            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

            Comment


            • #7
              Re: Op zoek naar een dSLR camera.

              Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
              EOS 30D zou ik zeggen!
              Buiten het budget. Een 30D is al snel rond de €1500,-
              Fotoapparatuur
              Portfolio

              Comment


              • #8
                Re: Op zoek naar een dSLR camera.

                Oorspronkelijk geplaatst door prieckaerts Bekijk bericht
                De nieuwe pentax.
                Marlies
                Bedoel je dan de Pentax K10D? Ik ga er naar kijken.
                Fotoapparatuur
                Portfolio

                Comment


                • #9
                  Re: Op zoek naar een dSLR camera.

                  Oorspronkelijk geplaatst door bolke Bekijk bericht
                  Op dit moment bekijk ik de Canon en Nikon dSLS'r maar er zijn meer merken.
                  Bekijk de Canons & Nikons, maar voeg zeker ook de volgende toe aan je testlijstje :
                  Pentax K100D
                  Pentax K10D
                  Sony a100

                  Wat het lensaanbod betreft, kan ik het enkel maar met BasK eens zijn: op twee na heb ik mijn lenzen vrij snel tegen heel redelijke prijzen tweedehands gevonden (en vrijwel alle in zo goed als nieuwstaat ).
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op zoek naar een dSLR camera.

                    Oorspronkelijk geplaatst door bolke Bekijk bericht
                    Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden dat ik niet echt meer weet wat ik moet gaan kopen. Op dit moment bekijk ik de Canon en Nikon dSLS'r maar er zijn meer merken.
                    Ik kan je heel goed begrijpen. Heb ook voor de keuze gestaan. Geef je een goede raad, ga op je gevoel af. Er zijn geen slechte dslr's, de een heeft gewoon (andere) voordelen dan de ander! En staar je niet blind op dat lenzenverhaal, idd, er zijn nog meer dan genoeg lenzen in omloop van merken die niet nikon/canon noemen.
                    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op zoek naar een dSLR camera.

                      @BasK
                      Olympus gebruikt vaak het eigen xD geheugen. Dat is duurder. Dat is juist het punt dat ik van de Sony Point_and_shoot ben afgestapt. Al gebruiken ze in de dSLR compact Flash geheugen. Maar het geheugen is niet meer zo heel duur meer. Dus het is geen "showstopper" om een olympus aan te schaffen.

                      @Jdude
                      Mijn gevoel zegt dat Canon afvalt. Deze legt niet lekker in mijn handen. Nikon is beter. Ik moet alleen nog de D40 eens vasthouden. Maar deze is nog niet veel te zien.

                      @K-2
                      tegen Sony heb ik wat. Waarom? Dat zit tussen mijn oren. Heeft niets met het (goede) product te maken. Komt een beetje uit mijn eerste cam. Dat was een Sony en is nooit bevallen.
                      Naar de Pentax K10Dga ik kijken. Even vasthouden en uitproberen. Misschien is het wat. Het valt zeker binnen mijn budget.


                      Het lenzenverhaal is iets waar ze vaak op doorborduren. Ik moet dat maar eens naast mij neerleggen.
                      Last edited by bolke; 28 november 2006, 14:21.
                      Fotoapparatuur
                      Portfolio

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op zoek naar een dSLR camera.

                        Oorspronkelijk geplaatst door bolke Bekijk bericht
                        @K-2
                        tegen Sony heb ik wat. Waarom? Dat zit tussen mijn oren. Heeft niets met het (goede) product te maken. Komt een beetje uit mijn eerste cam. Dat was een Sony en is nooit bevallen.
                        Begrijp is best en is voor mij ook zo met sommige merken.
                        (Mocht je er iets aan hebben: Sony gebruikt voor zijn dslr's Minolta-technologie en de a100 is eigenlijk de opvolger van de 5D waar Sony meteen na de overname zijn eigen label heeft opgekleefd).)
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op zoek naar een dSLR camera.

                          Hmm ik lees dat hier vaak dat de 400D niet goed in de hand ligt. Dus was ik ook naar een winkel geweest en dan heb ik de 400D, 30D en D80 eens betast.

                          Eerlijk gezegd vond ik niet echt een verschil tussen deze toestellen. Als je naar de afmetingen kijkt is het verschil ook slechts ongeveer 1cm in de 3 richtingen.

                          Alleen de 30D was een stuk zwaarder want magnesium body. Maar de 2 anderen voelden niet echt minder stevig aan vond ik.

                          Misschien heb ik normale handen tegenover allen die vinden dat er een groot verschil is?
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Op zoek naar een dSLR camera.

                            Dat heb ik dus ook! Ik vind het verschil tussen de 400D en de D80 niet echt groot als ik hem vast heb. VInd persoonlijk nog de 400D beter in de hand liggen!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Op zoek naar een dSLR camera.

                              Vanmiddag nog even de winkel in geweest. Daar heb ik toch een Sony A100 vastgehouden. En ik moet eerlijk zeggen hij ligt lekker in de hand. Beter dan de Canon 400D.

                              Helaas was daar ook de Nikon D40 en D50 niet aanwezig. D40 is nog niet leverbaar en de D50 wordt niet meer gemaakt zeggen ze.
                              Ook hadden ze de Pentax cams niet liggen. Geen winkel om naar terug te gaan.
                              Last edited by bolke; 28 november 2006, 20:54.
                              Fotoapparatuur
                              Portfolio

                              Comment

                              Working...
                              X