Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een dSLR camera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Op zoek naar een dSLR camera.

    Oorspronkelijk geplaatst door bolke Bekijk bericht
    Vanmiddag nog even de winkel in geweest. Daar heb ik toch een Sony A100 vastgehouden. En ik moet eerlijk zeggen hij ligt lekker in de hand. Beter dan de Canon 400D.

    Helaas was daar ook de Nikon D40 en D50 niet aanwezig. D40 is nog niet leverbaar en de D50 wordt niet meer gemaakt zeggen ze.
    Ook hadden ze de Pentax cams niet liggen. Geen winkel om naar terug te gaan.
    Inderdaad, de D40 is "de opvolger" van de D50...
    Ik had verwacht dat ze naast elkaar zouden blijven bestaan omdat ze toch voor een verschillend publiek bestemd zijn...of zie ik dat verkeerd ?

    Nog gauw een d50 op de kop tikken denk ik ...
    Nikon + glasbak
    Failure is always an option...

    Comment


    • #17
      Re: Op zoek naar een dSLR camera.

      De D50 is volgens meerdere winkels niet meer leverbaar. De D40 is nog niet leverbaar. Maar ik lees veel negatieve punten over de D40. Dus ik weet nog niet of ik deze moet gaan kopen. (De D80 is mij te duur).

      De 400D lijkt heel langzaam in prijs te dalen. En ik heb nog even de tijd voordat ik het ga kopen. Begin volgend jaar wil ik het gaan aanschaffen.

      De Pentax heb ik nog niet echt in mijn handen gehad. Er zijn alleen niet veel lenzen op de 2de hands markt. Dat is wel een punt van aandacht.

      Nu lijkt Nikon een beetje af te vallen door de vele negatieve verhalen over de D40 en het niet meer leverbaar (???) van de D50.
      Last edited by bolke; 30 november 2006, 11:06.
      Fotoapparatuur
      Portfolio

      Comment


      • #18
        Re: Op zoek naar een dSLR camera.

        De D50 is nog te koop in Media Markt aan de prijs van 555€ inclusief de 18-55 kitlens.

        Vraag: is dit nog een koopje?

        Comment


        • #19
          Re: Op zoek naar een dSLR camera.

          Oorspronkelijk geplaatst door bolke Bekijk bericht
          De D50 is volgens meerdere winkels niet meer leverbaar. De D40 is nog niet leverbaar. Maar ik lees veel negatieve punten over de D40. Dus ik weet nog niet of ik deze moet gaan kopen. (De D80 is mij te duur).
          De D40 staat eerder gekend als een low budget dSLR en valt buiten beschouwing als je later wil verdergaan met fotografie, trouwens niet alle lenzen passen op de D40.

          Oorspronkelijk geplaatst door bolke Bekijk bericht
          Nu lijkt Nikon een beetje af te vallen door de vele negatieve verhalen over de D40 en het niet meer leverbaar (???) van de D50.
          Al eens gedacht aan de D70s van Nikon? Prachtig toestel en onlangs in prijs gezakt onder de 1000 EUR sinds de lancering van de D80 - en deze is nog wel courant beschikbaar.

          Comment


          • #20
            Re: Op zoek naar een dSLR camera.

            Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
            De D40 staat eerder gekend als een low budget dSLR en valt buiten beschouwing als je later wil verdergaan met fotografie, trouwens niet alle lenzen passen op de D40.

            Al eens gedacht aan de D70s van Nikon? Prachtig toestel en onlangs in prijs gezakt onder de 1000 EUR sinds de lancering van de D80 - en deze is nog wel courant beschikbaar.
            De technieken van de D70s zijn al bijna 2 jaar oud. Dan kan ik beter een 400D kopen.

            Bijvoorbeeld: het auto focus systeem heeft 5 punten ipv de 9 van de Canon 400D.

            Oorspronkelijk geplaatst door Mandala Bekijk bericht
            De D50 is nog te koop in Media Markt aan de prijs van 555€ inclusief de 18-55 kitlens.

            Vraag: is dit nog een koopje?
            Ik ben tot nu toe in 4 fotowinkels geweest en daar vertelde ze me dat de D50 niet meer leverbaar is. (?????). € 555,- is op zich geen verkeerde prijs. (Op de 2de hands markt vragen ze er bijna net zoveel voor).
            Last edited by bolke; 30 november 2006, 14:03.
            Fotoapparatuur
            Portfolio

            Comment


            • #21
              Re: Op zoek naar een dSLR camera.

              Als je een D50 zoekt, dan zou ik persoonlijk een tweedehands kopen. Er zijn er op dit moment voldoende beschikbaar van mensen die naar een D80/D200 gaan.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment

              Working...
              X