Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Terugroep actie Sony Compact toestellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Terugroep actie Sony Compact toestellen

De firma Sony blijft voorpagina nieuws in negatieve zin:

Het gaat om de volgende Sony toestellen die aan de lijst worden toegevoegd:

de Cyber-Shot-Modellen DSC-F88, DSC-M1, DSC-T1, DSC-T11, DSC-T3, DSC-T33, DSC-U40 en DSC-U50;

Wichtiger Hinweis - allgemein Hinweis für Besitzer von Sony Digital Fotokameras

24. November 2006

Wir danken Ihnen für Ihre Unterstützung und für den Kauf von Sony Produkten.

Im Oktober 2005 haben wir ein kostenloses Reparaturprogramm für einige digitale Fotokameras gestartet, die mit einem von Sony hergestellten CCD-Chip ausgerüstet sind und das folgende Verhalten aufweisen können:

Im Kamera-Modus zeigt das LCD-Display und/oder der elektronische Bildsucher ein verzerrtes oder gar kein Bild.

Wir haben festgestellt, dass zusätzlich zu den im Oktober 2005 veröffentlichten Modellen, 8 weitere Modelle (DSC-T1, DSC-T11, DSC-T3, DSC-T33, DSC-U40, DSC-U50, DSC-F88, DSC-M1) dieses Symptom in Gebieten mit hoher Temperatur und Luftfeuchtigkeit aufweisen können.

Um weiterhin die Zufriedenheit unserer Kunden sicher zu stellen, erweitern wir die kostenlose Reparatur auf diese zusätzlichen Modelle, sofern der Defekt durch den 'CCD-Chip' (Aufnahmechip) verursacht wird. Entsprechend können die Besitzer von den unten stehenden Sony Digitalen Fotokameras, die eines der o.g. Verhaltensmerkmale aufweisen, sofern der Defekt durch den 'CCD-Chip' (Aufnahmechip) verursacht wird, sich unter der angegebenen Sonderrufnummer zwecks einer kostenlosen Reparatur melden.

DSC-F88
    DSC-F717
    DSC-M1
    DSC-P10
    DSC-P12
    DSC-P2
    DSC-P31
    DSC-P32
    DSC-P51
    DSC-P52
    DSC-P7
    DSC-P71
    DSC-P72
    DSC-P8
    DSC-P92
    DSC-T1
    DSC-T3
    DSC-T11
    DSC-T33
    DSC-U10
    DSC-U20
    DSC-U30
    DSC-U40
    DSC-U50
    DSC-U60
    DSC-V1
    MVC-CD400
    MVC-CD500
    MVC-FD200

Bitte kontaktieren Sie: 0221-5372005 (Montag bis Freitag, 8.00 - 18.00 Uhr)
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Re: Terugroep actie Sony Compact toestellen

Een bedrijf dat zijn verantwoordelijkheid opneemt: negatief ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Een bedrijf dat zijn verantwoordelijkheid opneemt: negatief ?
      Het is positiever moest het niet nodig zijn om verantwoordelijkheid op te nemen voor fouten.
      http://kasper.photography & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
        Het is positiever moest het niet nodig zijn om verantwoordelijkheid op te nemen voor fouten.
        Het zou positief zijn, mocht elke vorm van menselijk falen tot het verleden behoren...
        Zal wel altijd wishful thinking blijven.

En waarom die grote grijns bij dit topic staat, snap ik toch niet zo goed...
        Deze actie van Sony kan voor mijn part op veel meer begrip en respect rekenen dan de alternatieve methode: kat uit de boom te kijken en rustig afwachten tot de klant effectief zit te vloeken omdat hij/zij op het meest ongepaste moment met een defect toestel zit.
        Last edited by K-2; 28 november 2006, 12:34.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Officiële melding van Sony USA in het Engels: http://esupport.sony.com/US/perl/new...T1&news_id=161

Offciële melding in het Nederlands en/of Engels: http://support.sony-europe.com/Hotne...ensor.asp?l=nl

seppuku.

Comment

Moest het bij Canon gebeuren, ik denk dat er wel anders gepiept zou worden... Zeker als ik een gelijkaardig topic open en een giga grijns bij zou zetten en als kers op de taart "Nikon Rules!!!". Beetje kinderachtig, maar ja. En fouten maken mag al blijkbaar niet meer.

Sony is dan ook een van de grootste electronica giganten die er bestaat, logisch dat er fouten kunnen gebeuren. Ik denk dat andere constructeurs, zoals gezegt, gemakkelijker de kat uit de boom kijken en "hopen" dat het probleem opduikt na de garantieperiode en dat is waar het probleem zit voor de verbruiker. Garantie heb je levenslang, tenminste zo lang het om een fabrikagefout gaat en als je het kan aantonen, dan dan af ben hij de partij die met bewijzen moet komen en niet andersom.
            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
            Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Je zal maar een Nikon D70 hebben, die worden niet teruggeroepen. Pas nadat je het probleem vaststelt kan je hem binnendoen en dan moet je maanden wachten voor hij gemaakt is.

Nee Sony doet het op de juiste manier. Ik ben er ook van overtuigd dat de prijsdrukking die ervoor gezorgd heeft dat kwaliteitscontroles werden afgebouwd nu een nieuwe wind van voren heeft in het bedrijf.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                Je zal maar een Nikon D70 hebben, die worden niet teruggeroepen. Pas nadat je het probleem vaststelt kan je hem binnendoen en dan moet je maanden wachten voor hij gemaakt is.

Nee Sony doet het op de juiste manier...
                Volledig akkoord!
                Je fouten erkennen en je verantwoordelijkheid opnemen is een uiting van sterkte en correctheid!
                Het imago van Nikon zou er idd. baat bij hebben indien zij het BGLOD probleem bij de D70 op die manier zouden aanpakken....

Comment

Ik heb zelf een Sony Cubershot DSC-S40 die al 2 x te kampen heeft gehad met dit probleem. Maar zie hem ook niet in de lijst staan met toestellen die teruggeroepen worden. Ik dus met Sony gebeld: "Nee mevrouw, die staat er niet tussen dus dat geld niet voor uw camera"
                  Nou wacht maar af tot het probleem voor de 3de keer optreedt. Dan heeft Sony toch wel een probleem denk ik

(Verder ben ik overigens wel tevreden met mijn cybershot hoor )

Comment

Working...
                  X