Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan dit? herstellingkost > toestel ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kan dit? herstellingkost > toestel ?

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
    Mijn raad : ga even naar een goeie handelaar om raad vragen, ik zie dat je van Leuven bent. Naar het schijnt is Vandenberhe goed. Niet naar Fotokar gaan in dit geval
    Dat stoort me wel hé, dat willen van twee walletjes eten.
    In de Makro kopen voor de prijs en dan aanraden om bij een fotohandel te gaan bij problemen.
    En als die niet willen, Test Aaankoop voor de kar proberen te spannen (en dan kwaad zijn omdat die niet willen helpen als je geen lid bent).
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
      dit komt nogal louche over
      Ik weet dat een aantal HardDisks een soort van "sensor" hebben, en als je een defecte disk niet goed verpakt onder garantie terugstuurt, en de koerierdienst laat hem vallen ben jij gezien... Misschien heb jij hem niet laten vallen, maar misschien is gevallen tussen de makro-balie en Canon?
      ---
      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Orliksken Bekijk bericht
        Met oplichten heeft dit niks te maken. Wat is het duurste bij een herstelling? Personeelsuren. Daardoor is het doodnormaal dat een herstelling meer kost dan het toestel, want daar moet je ook nog transport bij betalen en met de huidige brandstofprijzen...
        Juist daarom worden comsumer producten van onder de 300 Euro vaak gewoon niet meer hersteld. Wij gebruiken vaak de regel om de distributeur 10% extra toestellen te leveren op voorwaarde dat hij de garantie dan afdekt. Toestellen worden dan niet hersteld of opgestuurd, gewoon direct vervangen.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          Juist daarom worden comsumer producten van onder de 300 Euro vaak gewoon niet meer hersteld. Wij gebruiken vaak de regel om de distributeur 10% extra toestellen te leveren op voorwaarde dat hij de garantie dan afdekt. Toestellen worden dan niet hersteld of opgestuurd, gewoon direct vervangen.
          We leven in een weggooi maatschappij, 300 euro, is wel 660 gulden en iedereen accepteert het. De grotere merken/zaken doen maar wat ze zelf willen. De gebruikelijke garantie wordt aan de laars gelapt of afgeschoven. Zelfs de coulance regeling heeft men schijt aan. Ze willen alleen verkopen en verder niks.
          Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
            We leven in een weggooi maatschappij, 300 euro, is wel 660 gulden en iedereen accepteert het. De grotere merken/zaken doen maar wat ze zelf willen. De gebruikelijke garantie wordt aan de laars gelapt of afgeschoven. Zelfs de coulance regeling heeft men schijt aan. Ze willen alleen verkopen en verder niks.
            Euh nee het is goedkoper om extra producten te leveren dan ze te herstellen. En de consument wilt zo goedkoop mogelijk geholpen worden hé. En de garantie wordt niet aan de laars gelapt gewoon een afspraak met de verdeler om efficienter en goedkoper te werken.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Aangezien het iemand anders zijn toestel betreft,
              indien je de eigenaar kunt vertrouwen op z'n woord dat het toestel niet gevallen is;
              Indien dit door Canon (of door een erkend hersteller) bekeken is, moet de garantie correct toegepast worden.

In dergelijk geval zou ik (indien ik het zelf aan de hand zou hebben) het volgende doen:

1) Canon contacteren, of dit kan
              2) om zo juist mogelijke info te hebben, de Makro telefonisch contacteren(dus geen uur aan de balie staan aanschuiven, en alsnog afgewimpeld worden)
              > enerzijds de hoofdzetel in Deurne , anderzijds de betreffende Makro
              3) indien het erop aankomt dat de factuur betaald dient te worden , dreigen bij testaankoop en het er zeker niet bij laten.

PS. Heb zelf ooit een discussie gehad met een verkoper toen de connector van m'n PDA scheef zat na een paar weken gebruik. De verkoper begon direct van "dat valt wel niet onder garantie", "je hebt hem zeker verkeerd aangesloten", etc...

Toen heb ik naar de klantendienst van de PDA gebeld, die me zelf vertelde dat indien de verkoper door eigen hersteldienst liet "repareren", de garantie volledig verviel!

Vervolgens heb ik naar de winkel gebeld met dit verhaal.(ter voorkoming van een factuur van een "lokale hersteller")

Uiteindelijk is de herstelling gratis gebeurd, onder garantie....

Comment

Ondertussen al 3 keer een defectje gehad met Canon-materiaal en al drie keer door de verkoper het antwoord gekregen dat het niet onder garantie viel.

Wel drie keer onder garantie hersteld zonder discussie van Canon.

Besluit is dat een deel verkopers de moeite niet wil doen om een garantie aan te vragen. Ge moogt u niet laten doen en er op aandringen dat ze het nodige moeten doen.

(En neen het is niet over O.K. dat ik het heb)
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Je hebt bij de makro gekocht en dat is een groothandel.
                  Je kunt nu geen beroep doen op de wettelijke consumenten bescherming.
                  Wees verstandig en lees dit topic Over [url=http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=138740]"wettelijke consumenten bescherming en garantie"op dit forum eens.
                  Doe er in de toekomst je voordeel mee!!
                  Gerard

Comment

Gerard,
                    kan je me eens uitleggen waar in die wet staat dat goederen aangekocht bij een groothandel niet onder die wet vallen ?

Als ik deze link volg, gaat het over dit : Deze garantie is van toepassing op alle producten verkocht door een professioneel aan een consument die deze producten voor privé-doeleinden gebruikt. Deze garantie is niet van toepassing op onroerende goederen.

Bij Makro kan je toch produkten kopen voor "privé-doeleinden"...?

Trouwens, als ik op de achterzijde van een factuur van Makro kijk, dan staat er dit over garantie : Makro biedt alle wettelijke waarborgen zoals voorzien in het burgerlijk wetboek en de wet van 1 september 2004 betreffende de bescherming bij verkoop van consumentengoederen.

De eerste regel van die wet (die dus van toepassing is sinds 1 januari '05) is net die 2 jaar garantie...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cornelus079 Bekijk bericht
                      Je hebt bij de makro gekocht en dat is een groothandel.
                      Je kunt nu geen beroep doen op de wettelijke consumenten bescherming.
                      Wees verstandig en lees dit topic Over [url=http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=138740]"wettelijke consumenten bescherming en garantie"op dit forum eens.
                      Doe er in de toekomst je voordeel mee!!
                      Gerard
                      Het is zelfs nog maar enkele maanden oud.... dus.. maakt niets uit... (en ik heb het er niet gekocht....)
                      -=- Light is the key...

Comment

Polleke en Lesley,

Makro is een groothandel waar je alleen met een pasje kunt kopen.
                        Dit pasje is alleen te krijgen als je ingeschreven staat als een bedrijf.
                        alles wat je dus in de Makro koppt koop je niet als privé persoon maar als bedrijf. Ook al ben je eigenaar en enigst personeelslid van dat bedrijf. Het bedrijf koopt en voert dit gekochte artikel ook op op de balans. Althans dat is in NL verplicht.
                        De Wettelijke consumenten rechten zijn echter bij wet alleen van toepassing op privé personen en niet op bedrijven, stichtingen VZW's BV's enz.
                        Je kunt dus bij de Makro of vergelijkbare bedrijven een beroep doen op deze regels en zult dus ook nooit meer krijgen dat de fabrieksgarantie die bij een artikel hoort.
                        Is deze uiteenzetting duidelijk genoeg, zo niet dan lees ik dat wel.
                        Gerard

Comment

Toch nog 1 kleinigheidje...

Voor het ogenblik staat de Nikon D70S met lens in de Makro voor 898 €. Onderaan staat duidelijk vermeld : 2 jaar garantie !!!
                          Als Makro zich niet hoeft te houden aan de consumentenregels (want geen enkele klant is daar blijkbaar een klant die zaken koopt voor privé-doeleinden), waarom geven ze dan op alle toestellen 2 jaar garantie (het wettelijk minimum volgens de nieuwe consumentenwet). Je mag de volledige folder doorlopen : overal staat dat erin (van fototoestellen, PC's tot tv's of wasmachines...).

Ik dacht dat we allang wisten dat de fabrieksgarantie bij Nikon 1 jaar was ?
                          Groeten,

Polleke

Comment

Volgende week weet ik meer ivm herstelling...

En... 95% die in de makro rondloopt heeft geen zaak hé... maak me dat niet wijs... Iedereen gaat daar gewoon kopen... (discussie ev in andere post hé...)
                            -=- Light is the key...

Comment

ik heb ooit een sony dsc p92 gekocht. De lens kwam er na een 8-tal maanden niet meer uit. Ook naar de winkel gegaan, die het toestel naar sony hebben doorgestuurd (was nog in garantie). Ik kreeg ook een brief dat dit mijn schuld was en dat er reparatiekosten (70 euro) aangerekend gingen worden.
                              Na een vlammende brief naar sony is dit uiteindelijk niet doorgegaan... de kapotte camera heb ik terug, dus veel verder ben ik er ook niet mee. oh ja, ik kreeg ook een voorstel van sony tot het aankopen van een ander toestel met korting... de totaalprijs lag echter hoger dan in eender welke andere winkel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cornelus079 Bekijk bericht
                                alles wat je dus in de Makro koppt koop je niet als privé persoon maar als bedrijf. Ook al ben je eigenaar en enigst personeelslid van dat bedrijf. ..........

Gerard
                                mijn vrouw en alle geinteresseerde collega's van haar, hebben onlangs zo'n kaart gekregen van werkgever "familiehulp"...
                                bovenstaand regeltje gaat dus al lang niet meer op.
                                weet je wat het enige doel is van dergelijk kaartje: de bezitters ervan de illusie geven dat ze tot een bevoorrechte groep behoren die "mogen" kopen in de Makro. Da's alles!

Comment

Working...
                                X