Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnerfotografie : Waarnaar moet ik op zoek ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beginnerfotografie : Waarnaar moet ik op zoek ?

Hallo !
    Ik ben mij een jaar geleden gaan interesseren voor fotografie, maar heb me toen een gewone compact camera aangeschaft (canon powershot A400) omdat ik nog niet zeker wist of mijn interesse lang zou duren (ik geraak dingen nogal snel beu).
    Maar fotografie blijft me interesseren. Nu was ik in de week bij een beroepsfotograaf en in de loop van een gesprek over het verbeteren van mijn amateurfoto's liet hij vallen dat ik echt wel een betere camera nodig heb.

Nu ben ik al een paar dagen op zoek naar een camera, maar er is zo een overvloed aan opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Dus ik zou jullie advies willen vragen in mijn zoektocht.
    Wat ik precies zoek is een beginnerstoestel voor een beetje all-around gebruik (dus niet specifiek voor macro- of andere fotografie.)
    Ik ben er nog niet uit of een prosumer of een DSLR het voordeligst zou zijn.Dus als jullie mij daar ook advies over zouden kunnen geven zou ik dat zeer op prijs stellen .
    Het budget waarover ik beschik is 1000 euro, maar indien er een toestel met evt een lagere prijs is dat aan mijn noden zou voldoen is dat meer dan welkom.

Alvast bedankt

Re: Beginnerfotografie : Waarnaar moet ik op zoek ?

Ik heb de nikon d50 +kitlens 18-55+ tamron 28/75 2.8f,
    een prachtcombinatie die je zeker kan kopen voor minder dan 1000euro.
    Maar er zijn er natuurlijk nog andere genoeg,deze die ik hier aanhaal
    zou je toch eens moeten gaan bekijken,
    mvg
    Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

Comment

exact dezelfde vraag is HIER gesteld.

lees maar lekker mee!

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Laat 1 ding duidelijk zijn, het toestel maakt geen mooie foto's, dat is de persoon die het ding hanteerd.

Afgaande op je uitleg ben je niet perce op zoek naar een DSLR, als je toch een toestel zoekt met redelijk wat mogelijkheden zou een Panasonic DMC-FZ50 wel een leuk beginnerstoestel zijn met een ruime waaier aan mogelijkheden en staat toch al behoorlijk dicht in de buurt bij DSLR toestellen (wat het niet is). Kostprijs van zulk toestel ligt rond de 650€, dus ruim onder je budget, wat inhoud dat je wat filters en ander toebehoren kan aankopen.
        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
        Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
          Laat 1 ding duidelijk zijn, het toestel maakt geen mooie foto's, dat is de persoon die het ding hanteerd.
          Inderdaad, maar op een gegeven moment wordt zulk een camera met zwakke flits en zoom een limiterende factor, en dan hindert het wel een beetje.

bedankt voor het advies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Bekijk bericht
            Inderdaad, maar op een gegeven moment wordt zulk een camera met zwakke flits en zoom een limiterende factor, en dan hindert het wel een beetje.

bedankt voor het advies
            Graag gedaan. Kwestie dat je geen toestel aankoopt waarvan je de helft van de mogelijkheden niet eens zou gaan gebruiken zou zonde zijn he.

Wat de FZ50 betreft kan je werken met externe flitsers op het hot-shoe principe, maar het toestel heeft wel een eigen flitster hoor.
            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
            Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

ik zou 'ns met die beroepsfotograaf gaat praten - is natuurlijk dé kans om uitleg te krijgen over wel/niet dslr, lenzen.... zelf gebruik ik nu een klein jaar een d50/kitlens met veel plezier (hou je nog heel wat over van je 1000)
              Leon Loeffen

Comment

Working...
              X