Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax Ist DL ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pentax Ist DL ...

ik overweeg over te stappen naar een DSLR en zou in de "pentax" richting gaan ...

nu viel mijn oog op de reclame van Mediamarkt Roeselare : de Pentax Ist DL + lens 18-55 voor € 497 is dit een aanrader ... of is dit zo'n einde-reeks stunt en schaf ik mij dan beter de K100D aan

alle advies welkom !
    Nikon D50 - Canon EOS 3000 (als uiterste backup)
    LIDNUMMER : BD0793BE

Re: Pentax Ist DL ...

Zou zeker gaan voor de K100D, betere viewer (groter) en snellere focus
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 4Tfour Bekijk bericht
      ik overweeg over te stappen naar een DSLR en zou in de "pentax" richting gaan ...

nu viel mijn oog op de reclame van Mediamarkt Roeselare : de Pentax Ist DL + lens 18-55 voor € 497 is dit een aanrader ... of is dit zo'n einde-reeks stunt en schaf ik mij dan beter de K100D aan

alle advies welkom !
      Beste 4Tfour, tof dat je voor Pentax kiest
      De Pentax Ist DL is inderdaad op dit ogenblik geen nieuw toestel meer omdat ondertussen de K100D, de K110D en de KD10D werden uitgebracht. Op zo'n momenten kan je dus inderdaad einde reeks koopjes doen.
      Dit is er zeker zo één. Voor een overstapper naar een DSLR lijkt me dit zeker het overwegen waard. Natuurlijk is het gras altijd groener aan de andere kant van de heuvel. De K100D heeft natuurlijk als nieuwer toestel weer extra mogelijkheden zoals de Shake Reduction maar hier moet je dan weer zo'n 250 euro meer voor betalen.

Ben je een overstapper van analoog naar digitaal, of ben je reeds digitaal bezig? Is het de bedoeling om met de DSLR dezelfde soort foto's te maken als wat je nu doet, of denk je de horizon te verbreden? Denk je er aan om naast de kitlens 18-55 mm ook andere objectieven te kopen? Allemaal zaken die meespelen om uiteindelijk je keuze te maken.
      Of jij dus uiteindelijk gelukkig zal zijn met de Ist DL, kunnen wij op dit ogenblik echt niet voorspellen.
      Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat

Comment

Ik heb een ist DL en vind het een prima toestel waar ik met veel plezier mijn oude anloge lenzen op gebruik.
        Heb je veel meer te besteden dan kun je natuurlijk voor het nieuwere model gaan maar ik ben er dus echt tevreden over.
        Marlies
        Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

Ik heb ook de ist DL, en heb er een goedkope zoom voor gekocht (een sigma 70-210 F1/4-F1/5,6) en heb natuurlijk nog de kitlens. Ik bne zeer tevreden van mijn toestel. Wel zou ik even rekening houden met het feit dat je als pentax gebruiker altijd minder keus hebt in 2 de hands lenzen e.d. pentax blijft een underdog en heeft een minder breed gamma tweede hands zaken te koop.
          t'is jammer want anders zou ik pentax echt ideaal vinden.

Comment

Juist nu is het moment om je slag te slaan. Je kunt altijd het nieuwste van het nieuwste kopen maar dan betaal je ook veel geld. Als je start is dit een ideale camera om mee te beginnen en je houdt geld over om lenzen te kopen. Hoewel de body belangrijk is, is je glas nog belangrijker. Daar zou ik dan eerder in investeren. Hoewel de andere twee merken groter zijn, is bijna al het glas van Sigma ook voor Pentax verkrijgbaar. Durf je manueel scherp te stellen dan kun je tweedehands misschien nog een leuke slag slaan.

Ik heb de IST DL en vindt het een fijne camera. Je zult er geen spijt van krijgen. Let op net zoals met elke spiegelreflex moet je wel leren fotograferen..

Succes en veel plezier,
            Bart

Comment

Ben zelf van Roeselare en een tijdje geleden deed ik een posting met ongeveer dezelfde vraag. Ben reeds enkele keren in de Mediamarkt binnen geweest en heb dus het toestel al een aantal keer in de hand gehad en efkens binnen kunnen uitproberen.

Dit viel heel goed mee en met het bijkomende gegeven dat ik vroeger met de K1000 werkte en dus enkele lenzen met bajonetvatting ter beschikking heb denk ik om de aankoop te doen.

Het prijsverschil met de K100D kan inderdaad gebruikt worden voor een eventuele bijkomende lens.
              Groeten
              Dirk

Comment

Dit is een echt basistoestel, een beetje zoals de Nikon D40 die gaat uitkomen. Zoek je gewoon een goed toestel om wat familie-, vakantie...foto's mee te maken doe je voor deze prijs geen slechte koop. Alleen de JPG compressie is wat minder. (vergelijkbaar met de all in één toestellen). Je kan uiteraard in RAW werken.
                De K100D serie is stukken beter...maar ook een heel stuk duurder. De ist-DL is inderdaad einde reeks en de K110D komt in zijn plaats.
                Met het prijsverschil koop je dan een FA50-200 lens (250€) en een grote geheugenkaart van 2GB (of zelf 2 stuks). Eventueel nog een tweedehands (of nieuwe) FA 50/1.7.

De pentax is een lichte en compacte camera die je echt overal mee naartoe zal nemen.

Op het internet zal je weinig review's van terugvinden, maar dit is eigenlijk een gepluimde ist-DS maar met een groot display zie : http://www.dpreview.com/news/0506/05...entaxistdl.asp

Toch een review gevonden ....:
                LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews
                Te veel lenzen en te weinig tijd.
                http://pentaxlenstest.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddenolf Bekijk bericht
                  Ben zelf van Roeselare en een tijdje geleden deed ik een posting met ongeveer dezelfde vraag. Ben reeds enkele keren in de Mediamarkt binnen geweest en heb dus het toestel al een aantal keer in de hand gehad en efkens binnen kunnen uitproberen.

Dit viel heel goed mee en met het bijkomende gegeven dat ik vroeger met de K1000 werkte en dus enkele lenzen met bajonetvatting ter beschikking heb denk ik om de aankoop te doen.

Het prijsverschil met de K100D kan inderdaad gebruikt worden voor een eventuele bijkomende lens.
                  Als je K-lenzen ter beschikking hebt zou ik het zeker doen.
                  Ik zit al gans te dag te spelen met men "nieuwe" pentax-M lensjes, 28mm 2,8 enzo een nieuwe wereld gaat voor me open in de M stand.
                  Pentax K-5 - Pentax-DA WR 1:3.5-5.6 SMC - Pentax F 1:1.4 50mm - Pentax-FA 80-320mm 1:4.5-5.6 SMC - Pentax-M 1:1.4 50mm - Tamron 18-250mm 1:3.5-6.5 - Metz 58 af-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Datake Bekijk bericht
                    Als je K-lenzen ter beschikking hebt zou ik het zeker doen.
                    Ik zit al gans te dag te spelen met men "nieuwe" pentax-M lensjes, 28mm 2,8 enzo een nieuwe wereld gaat voor me open in de M stand.
                    De M-stand is gewoon klasse. Vooral omdat je toch een 'verstopte' lichtmeting hebt
                    Ik werk meestal ind e M-stand met mijn istDs.

Comment

Ik heb m'n DL altijd in de M stand staan omdat ik meestal met oud glas werk.
                      Je kunt toch lichtmeting doen en scherpstellen doe ik toch al liever manueel.
                      Bovendien kun je voor pentax heel mooie en goede lenzen tweedehands kopen.
                      Ik heb al 2 keer een hele set gekocht vanwege 1 lens die erbij zat en dat voor een heel leuke prijs.
                      Ook de oude schroefdraadlenzen doen het prima.
                      Marlies
                      Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

Working...
                      X