Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic DMC-FZ50 vs Canon Powershot S3 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasonic DMC-FZ50 vs Canon Powershot S3 IS

Ik weet dat beide toestellen reeds veelvuldig bediscuteerd zijn op het forum, maar vaak ging het over de FZ30.

Ik ben nog niet volledig thuis in de fotografiewereld en zie soms het bos niet meer door de bomen. Wat zijn nu de grootste verschillen tussen beide toestellen en welke geniet jullie voorkeur en waarom?

Als ik op deze site kijk, lijkt de Powershot S3 toch wel wat last van ruis te hebben. Maar kan ik deze site wel als maatstaf nemen.

Verder heb ik ook de Fuji S9600, Sony DSC-H5 en de Canon Powershot G7 in overweging genomen, maar genieten momenteel iets minder mijn voorkeur. Of kan iemand mij toch nog overtuigen om voor één van deze te gaan.

Alvast bedankt voor verdere verduidelijking.

Re: Panasonic DMC-FZ50 vs Canon Powershot S3 IS

De pana DMC-FZ50 en de S3 IS zijn 2 totaal verschillende toestellen, de Canon kan je beter met de DMC-FZ7 vergelijken volgens mij, de DMC-FZ50 is in verhouding veel completer en geschikter voor het "betere" werk.

Op deze site waar de revieuws staan heb ik niets gevonden over de FZ50, maar hier op het forum zijn er toch aanhangers van dit toestel.
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Wat ben ik weer bemoeizuchtig . Ik wil echter alleen maar helpen.
      Op de volgende site staan de toestellen naast elkaar.

Ik moet Runaque bijtreden, " niet te vergelijken", totaal ander toestel.
      Toch zal je zelf de keuze moeten maken.
      De hamvraag blijft : " wat zoek je en wat mag het kosten ?"

kapitein
      FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Bedankt in ieder geval al voor de verduidelijking. Ik wist helemaal niet dat beide toestellen zo hard verschillen. Ik moet blijkbaar nog veel leren.
        De reden van aankoop is eigenlijk dat ik op zoek ben naar een toestel met meer instelmogelijkheden dan een point-and-shoot toestelletje. Als ook een redelijke grote zoom vind ik belangerijk en liefst ook de mogelijkheid om later een externe flitser te plaatsen. Bestaat er een ringflitser voor de FZ50? Verder vind ik vooral een realistische kleurweergave belangerijk. De bedoeling is eigenlijk om er de mogelijkheden van de fotografie mee te leren kennen.
        Qua prijs had ik de prijsklasse van de FZ50 in gedachten.

Comment

Als je echt een toestel wilt hebben dat heel dicht tegen een spiegelreflex aanleunt, dan is van de 2 de Pana DMC-FZ50 het meest geschikte volgens mij.
          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
          Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Working...
          X