Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
    D300 :
    - Auto ISO blijft aanstaan ook indien je in de M stand werkt. De camera corrigeert dus het te weinig of te veel aan licht door aan de ISO te prutsen. Een "Do not use Auto ISO when in manual mode" instelling zou zoooo nuttig zijn geweest....
    - Grip : De knop is nogal trigger happy.

    Maar voorts wel heel content !
    Precies! Duurde in de studio wel even voordat ik doorhad dat mijn kameraad de ISO-auto (van D300) aan had gezet (en alle foto's daardoor gruwelijk overbelicht waren....)

    H.
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Pentax K10D

      Meer dan goed genoeg voor mij, maar mogelijke nadelen:
      - Geen gridlines
      - ISO niet standaard zichtbaar
      - Geen AF hulplicht

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
        Precies! Duurde in de studio wel even voordat ik doorhad dat mijn kameraad de ISO-auto (van D300) aan had gezet (en alle foto's daardoor gruwelijk overbelicht waren....)

        H.
        Zet auto iso gewoon af, geen problemen meer dan .....


        nadeel D300:
        * werking van live view, veel te traag en eigenlijk daardoor ook onbruikbaar ivm veel macrowerk waarvoor het toch voor mij dan een oplossing zou bieden.

        * geen flitsschoenbeschermkapje (dit kost letterlijk niks)



        mvg
        glenn
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Nadeeltje bij mijn 40 D (canon)nog niet zo lang in mijn bezit .

          vindt het ontbreken van een extra sd of nog een extra compactflasch kaart eigelijk wel handig op zulk toestel .
          Ook een accu aanduider mocht er voor me wel opstaan.
          en ja een grid indeling om je toestel recht te houden .
          Verder wel zeer tevreden over mijn Canon D 40

          Voor mijn canon 350 D

          Alles is al gezegd kan er niks meer aan toe voegen .

          Groeten
          Ardesign
          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
            Nadeeltje bij mijn 40 D (canon)nog niet zo lang in mijn bezit .

            vindt het ontbreken van een extra sd of nog een extra compactflasch kaart eigelijk wel handig op zulk toestel.
            Als je het ontbreken hiervan handig vindt, dan is het toch geen nadeel
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Hoi Hub2805

              Hub ik heb even mijn reply nagelezen en het moest wel degelijk zijn dat ik een tweede compactflaschkaartje of sd kaartje mis op mijn Canon 40 D .

              Groetjes

              Ardesign



              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              Als je het ontbreken hiervan handig vindt, dan is het toch geen nadeel
              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Nikon D300, nu een kleine week in mijn bezit:

                - Grip (niet de batterijgrip) kleiner dan die van de D70, had gehoopt dat hij breder ging zijn. (tamelijk grote handen)
                - AutoISO blijft aan in Manuele stand
                - Batterij D70 niet bruikbaar. (Kan iemand zeggen of hij wel werkt in de batterijgrip?)
                - SB-28 TTL-stand werkt niet (of doe ik iets verkeerd?)

                Maar voor de rest hou ik van de camera
                Camera: Nikon D300 - Nikon D700
                Lenzen: Nikkor 80-200 f2.8 | Nikkor 50 f2 MF | Nikkor 50mm f1.4 | Nikkor 35mm | Samyang 14mm f2.8 MF

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  - Grip (niet de batterijgrip) kleiner dan die van de D70, had gehoopt dat hij breder ging zijn. (tamelijk grote handen)
                  Dat is niet waar. Ik heb m'n oude D70 ook nog steeds, en de grip van D300 is zeker hoger EN breder.

                  - Batterij D70 niet bruikbaar. (Kan iemand zeggen of hij wel werkt in de batterijgrip?)
                  Geen D70 batterijen, wel die van de D200.

                  - SB-28 TTL-stand werkt niet (of doe ik iets verkeerd?)
                  Ik denk dat je van je oud materiaal net iets teveel verwacht.
                  In de M stand perfect bruikbaar.

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
                    Dat is niet waar. Ik heb m'n oude D70 ook nog steeds, en de grip van D300 is zeker hoger EN breder.
                    Ik heb ze beide naast me liggen en vind de grip van D70 toch net iets breder... Ik denk door de afronding tussen grip en lens, maarjah, ik had 'm allesinds wat breder verwacht.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
                    Geen D70 batterijen, wel die van de D200.
                    Pech dus...
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
                    Ik denk dat je van je oud materiaal net iets teveel verwacht.
                    In de M stand perfect bruikbaar.
                    Wel, ik heb een oud(ere) 50mm-lens, uitgebracht maart '77, waarmee de lichtmeting en autofocushulp werken, dus ik had dat sprankeltje hoop dat de flitser ook zou werken ^^ Danmaar verder manueel werken en sparen voor een nieuwere generatie lichtje
                    Camera: Nikon D300 - Nikon D700
                    Lenzen: Nikkor 80-200 f2.8 | Nikkor 50 f2 MF | Nikkor 50mm f1.4 | Nikkor 35mm | Samyang 14mm f2.8 MF

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Canon 450D:

                      -om een hond te fotograferen die op je komt afgelopen zouden 5fps zeker welkom zijn (nu zijn het er 3.5).
                      -teveel ruis vanaf ISO800
                      http://koen.photography.dreamhosters.com/
                      http://fotos.gotansweetvulcan.dreamhosters.com/

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Mijn D80 is perfekt.....

                        Alleen ik ben niet perfekt
                        Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Canon 400D

                          Een half jaartje in bezit.

                          - Zoeker zou groter mogen zijn.
                          - Geen live-view (ik mis enkel dan een kantelbaar scherm in moeilijke situaties).
                          - De ingebouwde flits is na een aantal shoots opgewarmd -> status: busy) en vraag veel tijd om een volgende shoot met flits te kunnen maken.
                          - Scherm is wat aan de kleine kant.

                          Verder ben ik zeer tevreden over!!
                          | Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Nikon D3

                            Nadelen
                            - Mijn rechterarm is beter ontwikkeld als mijn linker.
                            - Iedreen vraagt "voor welke krant werkt u ?".
                            - Dikte van handleiding heeft schrikeffect zodra de doos opengaat.
                            - Bijgeleverde riem had breder gemogen en minder opvallend.
                            - Geen gridlines (wel als je matglas vervangt)

                            Voordelen
                            - Iedreen denkt dat ik bij de krant werk.
                            - Zeer hoge iso goed bruikbaar.
                            - Onverwoestbaar.
                            - Na firware update is "mijn menu" weer beschikbaar.

                            Ben eigenlijk wel super tevreden over de snelheid.
                            O ja........DX mode op deze camera vindt ik ook niks want DX lenzen op een D3 is not done.
                            Nikon spul

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Belangrijkste nadeel van een modern fototoestel vind ik dat als je er een nieuw koopt je na een jaar (of twee) weer een oud model hebt.
                              Het gaat allemaal wel heel snel.
                              Ik ben wel niet van plan van telkens een nieuw model te kopen, daar laat ik me niet aan vangen.
                              Wel ben ik van plan een paar types over te slaan en dan aan een lagere prijs een beter toestel te kopen.
                              Ik denk ook met elk merk en type zijn er voor en nadelen, en wat op de huidige toestellen zit (zelfs op instappers) daar konden we vroeger alleen maar van dromen.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                                Belangrijkste nadeel van een modern fototoestel vind ik dat als je er een nieuw koopt je na een jaar (of twee) weer een oud model hebt.
                                Het gaat allemaal wel heel snel.
                                Ik ben wel niet van plan van telkens een nieuw model te kopen, daar laat ik me niet aan vangen.
                                Wel ben ik van plan een paar types over te slaan en dan aan een lagere prijs een beter toestel te kopen.
                                Ik denk ook met elk merk en type zijn er voor en nadelen, en wat op de huidige toestellen zit (zelfs op instappers) daar konden we vroeger alleen maar van dromen.
                                Moeilijk te weerstaan aan al die nieuwigheden
                                Binnenkort is mijn 400D twee jaar oud, ik vond (en vind nog) dit toen een zeer goede koop als beginner, maar ik zie nu enkele tekortkomingen van dit segment, zodat een opstap naar een 50D kan overwogen worden
                                Maar je ziet toch dat de vroegere reeksen technisch niet zo sterk verouderen en nog altijd zeer goede resultaten geven (de 400D wordt nog gewoon verkocht, velen werken nog met 20D of 1D Mark I of II)
                                De nieuwigheid van nu een jaar later tweedehands of tegen sterk verminderde prijs kopen is misschien de beste strategie

                                Comment

                                Working...
                                X