Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Oorspronkelijk geplaatst door jvs
    omdat ik dat wreed gemakkelijk vind....
    Mijn 1D Mk III heeft geen ingebouwde espresso. Dat zou ik ook wreed gemakkelijk vinden, zo op locatie direct nen espresso bij de hand..
    pixelpusher

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      5D nadelen: ontbreken van dustschudsysteem ;-)

      1D mkIII nadelen : ontbreken van switchke tussen FF & cropx1,3 ;-)
      (had dit derop gestaan, ... zou het "alles" zijn wat je wenst in een camera)
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Nikon 200D

        1) Ruis op 1600 ISO. Veel te hoog. Moeilijk om actiefoto's te trekken in een sporthol

        2) Stof op de sensor. Nikon was vrij laat met de cleaning trilfunctie (D300).

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Nadelen 400D:

          - Te kleine body, afmetingen van 20, 30, 40D zijn precies goed (voor mij)
          - Relatief korte duur accu's (na één (vol) dagje dierentuin zijn ze meestal aan het einde van hun latijn)
          - Geen schermpje bovenop voor de instellingen wat ik toch wel heel fijn vind.

          Verder...............................



          ..........vind ik 'm super!
          1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Nadeeltje van de Canon 40D... De DOF preview knop zit naar mijn idee op een ongelofelijk stomzinnige plek. Je kunt er met de rechterhand niet bij, en met je linker ook niet wanneer je de lens ondersteunt (wat wel nodig is met bijv. een 100-400L)

            Verder ben ik tot dusver zeer tevreden
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Samsung Pro815 (heb ik ondertussen verkocht)

              - Trage AF
              - stelde slecht scherp op objecten die dichtbij waren, maar dat kwam wrs omdat ik dan een te hoge zoom had.
              - gewicht: bijna 1 kg !!
              -videos konden maar 30sec lang gemaakt worden (daarom heet het fototoestel )

              Goed:
              -de super maco functie: enkele cm's van je object af fotograferen!
              -groot scherm (ook handig bij laag-bij-de-grond actie)
              -goed voor altijd in de sjakosj mee te nemen
              -sjieke flares bij tegenlicht (als je dit graag ziet)

              Olympus C-760 (dit is een blijver)
              Nadelen:
              -mocht nu iets meer groothoek zijn (begint vanaf ongeveer 20mm tot 10xoptische zoom)
              -3.2 megapixel
              -geen RAW

              voordelen: - grote zoom, goede scherpstellen supermacro tot op 3 cm, klein en handig voor in je sjakosj, manuele instelling mogelijk, over-en onderbelichten met 1 druk, met diafragma 2.8 heb je bijna een totale scherptediepte

              Olympus SP-550 uz (pas aangeschaft)
              Nadelen:
              -RAW en bracketing gaan niet samen..
              -AF is ook een stuk langzamer dan de kleine voorganger
              - ISO 400 = GRUWELIJK. High speed gaat tot ongeveer 12 fotos per seconde, maar wat een flutkwaliteit !!

              Voordelen
              -tot 18x zoom (valt nog mee qua qualiteit)
              -rubber body = antislip
              -RAW

              Canon 350D
              goed: kwaliteit en verwisselbare lenzen (variatie dus), maar wat ik absoluut mis is de handigheid van een schermpje + een kleine compact die je overal mee kan nemen
              Slecht: scherm is bijna onleesbaar tenzij je binnenshuis of in de schaduw staat
              Last edited by monstertruckess; 20 mei 2008, 17:01.
              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Sony DSC-F828
                Traag in alles (in vergelijking met een reflex): scherpstellen, opslaan
                Ruis op alle ISO-waarden
                Maar: een goede optiek: 28-200 f/2-2.8 Zeiss en dat maakt veel goeds. Probeer maar een reflexlens te vinden met een dergelijk bereik!

                Canon 20D
                Toestel wordt langzamerhand zeer oud, en je merkt dat het toestel niet meer mee kan met de concurrentie: klein schermpje, dat stomme gedoe met die folders (opgelost vanaf de 30D), geen live preview, beeld vaak niet OK (overbelicht, kleurbalans)
                Maar: reeds 150.000 foto's en nog geen panne
                Marc Doigny | Portretfotografie

                Comment


                • De nadelen van Sony Alpha 350

                  Yep, ik heb em sinds gisteren en ik ondervond één probleem...
                  Allé ja, goed, de wereld zal niet stil komen te staan, maar toch...

                  Ik merk dat ik mijn reservebatterijen van mijn alpha 100 niet kan gebruiken.
                  De batterijen kunnen er niet in omdat er bovenaan geen gleuf in zit.
                  Wel wat jammer...maar voor de rest: REUZE TOESTEL!
                  En op de 8ste dag schiep God...de dslr...en Hij zag dat het goed was!

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Olympus E330

                    De kleine donkere zoeker. De zoeker op het 4:3 systeem zijn al klein, de live-view zorgt ervoor dat die zoeker ook nog eens wat aan de donkere kant is.

                    Verder

                    Gr Bart
                    Last edited by BartK; 24 maart 2008, 10:39. Reden: typefout

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      D40x

                      het gebrek van autobracket
                      (manueel gaat het natuurlijk ook , maar toch handig om te hebben)
                      Met mijn neus en de knoppeke's heb ik gene probleem , ;-)
                      Last edited by johny; 28 maart 2008, 22:10.

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        d40:
                        dramatische auto setting voor witbalans. Ook geen knop om dat vlug manueel te veranderen (enfin er is één knop die je zelf kan instellen).

                        Auto ISO is zeer handig, maar in A verander ik dat liever manueel. Opnieuw: geen knop om de ISO snel aan te passen.

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          K100D Super:

                          -Automatische witbalans in artificieel licht is een ramp, gelukkig wel vrij makkelijk aan te passen.
                          -Weergave van resterende accu-power compleet onjuist.
                          -Topside lcd-scherm heeft geen backlight.

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            400D

                            -bij hogere iso veel te veel ruis
                            -body is in plastiek
                            -iso gaat niet hoger dan 1600 ( een geluk want met al dat ruis )
                            -slechte greep,je bent verplicht een baterijgrip erop te zetten om echt je toestel in handen te hebben.
                            UnicornPictures on Facebook & Flickr

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              D60

                              Ik ben wat teleur gesteld in Nikon.
                              Na al die jaren dat ze er prat op gingen dat alle lenzen op hun body's konden gebruikt worden kom ik tot volgende vaststelling.
                              Mijn A1 lenzen passen er nog wel op (fisiek dan) maar je kan er eigenlijk niets meer mee doen. Dat vind ik nog tot daar toe dat ze het verleden niet kunnen blijven ondersteunen, wat ik veel erger vind is dat hun nieuwe lenzen er ook niet zo maar op werken want je hebt eigenlijk AFS of AFI lenzen nodig.
                              Neem nu dat ik dure AFS lenzen koop en ik koop volgend jaar een D300 dan kan ik waarschijnlijk weer wat anders kopen of passen die lenzen er dan nog op? Ik vind het zeer spijtig dat Nikon zich niet bij een systeem kan houden zoals in het verleden wel het geval was.
                              Voor de rest heb ik mijn D60 nog niet lang genoeg (nog maar een dag of vier) om er een oordeel over te vellen.
                              Wat ik ook nog als zeer vervelend vind van Nikon is dat ik thuis kwam met mijn D60, de doos was enkel open geweest voor de garantie, en je vind dan geen enkele handleiding, niet in het Nederlands zelfs niet in het Chinees.
                              Ook op de CD staat geen enkele handleiding dat vind ik niet kunnen.
                              Ze zullen er een nasturen maar daar ben je natuurlijk vet mee.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sus
                                En is dat met behoud van alle funkties, zoals AF.
                                Ik heb gisteren alwel gevonden dat ze er op passen maar niet of alles dan ook nog werkt, anderzijds passen een aantal Nikon objectieven op de D60 maar werkt bv de AF niet.

                                Groetjes Sus.
                                Met behoud van alle functies.
                                De reden waarom uw oude lenzen niet werken op de D60: geen ingebouwde scherpstelmotor (dacht ik toch, verbeter me als dit zo niet is)
                                Ik heb een D70 gekocht omwille van de compatibiliteit met lenzen zonder ingebouwde af-motor.
                                Lichtmeting zou wel moeten werken, enkel word het MF werken of nieuwe lenzen kopen.

                                Nadeel van mijn D70:
                                - Bij heel oude lenzen (op randje van antiek ) werkt de lichtmeting niet. Werkte wel op de F90...
                                - Veel ruis.
                                - Naar boven-onder duwen om door de foto's te bladeren(vind links-rechts duwen logischer )
                                - Kleine zoeker
                                - Geeft geen teken van leven meer

                                Maar voor de rest is het een prachtcamera geweest
                                Camera: Nikon D300 - Nikon D700
                                Lenzen: Nikkor 80-200 f2.8 | Nikkor 50 f2 MF | Nikkor 50mm f1.4 | Nikkor 35mm | Samyang 14mm f2.8 MF

                                Comment

                                Working...
                                X