Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

andere camera.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: andere camera.

hallo iedereen,

ben nieuw op de site.... en twijfel ook over mijn aan te kopen model.
    huidig model: 300D + 24-70 2,8 canon en 70-300 4-5,6 sigma...
    nieuw model: 400D, 30D, 5D of 1DS.... heheh maar geen centjes voor die laatste.... Wil iemand een jonge fotograaf sponsoren?
    bedoeling is studio (vooral mode) en evenementen, wat mij een beetje centjes opbrengt, maar mijn voorkeur gaat uit naar natuur (vogels in beweging)....

Moeilijk verenigbaar voor canon blijkbaar... een D200 lijkt mij een goed compromis maar mijn lenzen (die ene toch) zijn dan....

Hoelang houden de verschillende toestellen het uit? in aantal shots.
    De 5d lijkt al iets steviger dan de 400D en de 30D, maar enkel de 1Ds geeft enige zekerheid.
    De 30D is dan weer maar 8mP...

Is het effectieve verschil in kwaliteit en dan spreek ik enkel in kleuren en beeldverwerking binnenin, echt de moeite waard voor de prijs? Ook in RAW?
    Als mijn eerste 400D kapot zou gaan heb ik nog genoeg geld over om een 2e en een 3e te kopen met het geld van een 5D...

Ziehier mijn ei.... wie helpt mij mee uitbroeden?

Pixou
    30D + 24-70 2,8 + 100-400 4-5.6

Comment

toch nog even vraagje:
      krijg ik een scherpere/betere opname, met de zelfde lens en camerainstelling met een 30D, als met mijn 300D.
      twijfel nl nog steeds om de overstap te doen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hou er rekening mee dat je een 30D toch even moet wennen. De instellingen maken een enorm verschil, terwijl dat met een 300D, 350D, 400D, niet zo is.

Dus je moet gewoon tijd uittreken voor uw camera juist in te stellen, en om hem door en door te kennen. Als je eenmaal je 30D de baas kan krijg je énorm veel van terug, maar tot dan is het op de tanden bijten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          toch nog even vraagje:
          krijg ik een scherpere/betere opname, met de zelfde lens en camerainstelling met een 30D, als met mijn 300D.
          grt,bouk.
          Op de volgende link vind je een side-by-side vergelijking tussen een 350D en 300D. De 350D en 30D hebben "ongeveer" dezelfde sensor (allebei 8 MP).
          Het verschil in detail tusen 6 en 8 MP is klein, maar het is er.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            toch nog even vraagje:
            grt,bouk.
            Ik heb in het verleden de overstap gemaakt van 10D naar 20D wat qua beeldkwaliteit vergelijkbaar is met de overstap waar je aan denkt.

Wel de extra pixels zijn er natuurlijk en voor grotere prints zijn ze welkom. Maar dat is nu ook geen groot verschil.

Het grootste verschil ga je wel merken in de hogere iso. Je moet rekenen dat er 1 stop verschil is in beeldkwaliteit tussen beide camera's. Een iso 1600 van de 30D is zeker even bruikbaar als de iso 800 van de 300D

opm: ik heb het hier natuurlijk wel enkel over IQ. Want er zijn een pak dingen die je als heel positief zal ervaren moest je deze switch maken.
            Last edited by Kevlar; 19 december 2006, 16:00. Reden: opm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              Op de volgende link vind je een side-by-side vergelijking tussen een 350D en 300D. De 350D en 30D hebben "ongeveer" dezelfde sensor (allebei 8 MP).
              Het verschil in detail tusen 6 en 8 MP is klein, maar het is er.
              bedank Kevlar en Dleemans voor de input.
              ben zo tevreden met mijn 300D in combinatie met de 17-40mmL, maar eens zal ie het toch begeven en om dan pas te gaan zoeken naar een ander toestel zie ik niet zitten, daarom nu alvast voor als.........
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
              X