Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

andere camera.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• andere camera.

ben zeer tevreden met mijn 300D, hoop ook dat ie het nog een poosje volhoud.
    stel ik wil een andere camera kopen, wat zouden jullie mij dan aanraden, met in het achterhoofd dat ik zeer tevreden over de 300D ben, zeker de afmeting van de camera, dus een 350/400 is geen optie, maar liefst wel een Canon.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Re: andere camera.

Hoi,

Je bent tevreden over je huidige camera, OK. Wat verlang je van een nieuwe of betere camera? Wat moet die nieuwe camera meer of beter kunnen dan je huidige camera? Zonder een antwoord op deze vragen is het moeilijk je iets aan te bevelen. Ik kan bijvoorbeeld zeggen dat een Canon EOS 1Ds MKII een toffe camera is maar misschien is deze camera helemaal niet geschikt voor jou (te duur, te groot, full frame,...)

Wouter.
    Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      stel ik wil een andere camera kopen, wat zouden jullie mij dan aanraden, met in het achterhoofd dat ik zeer tevreden over de 300D ben, zeker de afmeting van de camera, dus een 350/400 is geen optie, maar liefst wel een Canon.
      grt,bouk.
      Misschien de 30D Bouk, met de cashback aktie heb je hem al voor 950 euro, en dan heb je weer een camera van formaat in je hand.
      Ik zit ook met de 300D en bevalt me ook goed maar om hem wat te sparen en de levensduur ervan te rekken... wil ik ook graag een tweede body, de 300D zou ik dan slechts enkel nog gebruiken voor landschap of voor met een vaste lens (12-24 tokina, mijn favorietenlens)te werken.
      Groeten Sensor

Comment

Net als voor jou is een 350/400D voor mij geen optie.
        Als ik een Canon zou moeten kiezen, dan zou het zeker een 30D zijn, of een tweedehands 20D...
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

2dehandse 20D voor +- 650 euro...

- betere body-behuizing dan 300D
          - zelfde beeldkwaliteit en bijna zelfde functies van de 30D
          (maar dan zonder dat leuk groot lcd-schermpje )...

Het verschil in upgrade van 300D naar 20D is wel écht de moeite waard...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Net als voor jou is een 350/400D voor mij geen optie.
            Als ik een Canon zou moeten kiezen, dan zou het zeker een 30D zijn, of een tweedehands 20D...
            Hetzelfde hier, toen ik de keuze voor een DSLR maakte, was de Canon 350D meteen na het vastnemen afgevallen, de 20D beviel me wel, maar was ook wel een stuk duurder in die tijd, voor mij toen te duur als instapmodel, maar voor iemand die al een tijdje fotografeert lijkt de 20D of 30D wel een zeer goede keuze.

Comment

grt,bouk.
              Ik heb een 300D, en sinds korte tijd ook een 20D (2de hands) erbij.
              De 20D is ongeveer even groot als de 300D, een beetje zwaarder, en voelt vooral steviger aan. Het draaiwieltje is handiger dan de 4 buttons van de 300D.
              De 20D is sneller (opstarten, AF). Je voelt zo een beetje aan alles dat de 20D een meer professionele machine is.
              Met een 20D of 30D zal je je zeker niet ontheemd voelen als je van een 300D komt.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouterdhoye Bekijk bericht
                Hoi,

Je bent tevreden over je huidige camera, OK. Wat verlang je van een nieuwe of betere camera? Wat moet die nieuwe camera meer of beter kunnen dan je huidige camera? Zonder een antwoord op deze vragen is het moeilijk je iets aan te bevelen. Ik kan bijvoorbeeld zeggen dat een Canon EOS 1Ds MKII een toffe camera is maar misschien is deze camera helemaal niet geschikt voor jou (te duur, te groot, full frame,...)

Wouter.
                nou eigenlijk hoeft ie niet eens beter te zijn, als ik nog een splinter nieuwe300D zou kunnen kopen als deze stuk zou gaan, zou ik dat zeker doen hoor.
                wil niet zeggen dat geld geen rol speelt, maar mag wel meer zijn dan ik voor mijn 300D heb betaald natuurlijk.
                grt,bouk.

Comment

grt,bouk.
                  Als het kleine formaat van de 300D zo belangrijk voor je is, ga je geen alternatieven vinden bij Canon. Veranderen van merk is een optie als je geen te belangrijke inverstering in objectieven/flitsers eg hebt. Hoewel de andere kleinere merken (op Olympus na) groter aan het worden zijn.

Mss kan je een zwaardere grotere body combineren met een lichter kleiner objectief? Ik weet niet welk(e) objectie(f)(ven) je nu hebt, maar als het 35mm formaat is, kan je mss vervangen door een APS-C formaat objectieven en zo een equivalent compacte kit houden met een Canon-body in een hogere klasse? Tenzij je ooit naar de 5D wil evolueren... Of een setje compacte vaste brandpunten?

Eerlijk gezegd lijkt de 400D me niet echt een echte instapper meer, dus mss komt Canon nog wel met een model eronder uit? Dan kan ev weer wat kleiner zijn en nog steeds aangepast aan de nieuwe trends? Dat grijp ik maar uit de lucht hoor, ik volg de Canon-geruchten niet... Daar heb ik bij m'n eigen merk al de handen vol mee...

Wim
                  Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

denk dat je het niet goed gelezen/begrepen hebt Wim het formaat is juist prima van de 300D en ik gebruik een 17-40mmL lens.
                    grt,bouk.

Comment

denk dat je het niet goed gelezen/begrepen hebt Wim het formaat is juist prima van de 300D en ik gebruik een 17-40mmL lens.
                      grt,bouk.
                      idd, dat begreep ik, en alle Canon bodies zijn nu een stukje groter, en dat vind je niet zo interessant... dat was toch je de oorsprong van je post?

Mijn punt was dat als je wat anders wil (zelfs gewoon vervanging van een 300D die op welverdiend pensioen gaat) en niet wilt dat je globale pakket vergroot, dan moet je de elementen van dat pakket die je onder controle hebt verkleinen als andere elementen vergroten buiten je controle hé. Vermits je de 17-40L hebt, zullen vaste brandpunten allicht 't meest geschikt zijn als je de kwaliteit wil houden. Tenzij je vasthoudt aan een zoom, dan vrees ik dat je met de vergroting van de bodies zal moeten leven.

Natuurlijk is globale grootte niet het enige. De body alleen bepaalt ook de grootte van de grip enzo... weet ik wel...

Je hebt het in je initiële post toch over de afmeting van de camera hé, niet over 't formaat van de sensor? Mss besloot je dat ik dat dacht uit m'n opmerking ivm de 5D, die was maar illustratief...

Wim
                      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                        idd, dat begreep ik, en alle Canon bodies zijn nu een stukje groter, en dat vind je niet zo interessant... dat was toch je de oorsprong van je post?

Wim
                        hoe kom je er nu bij, dat de nieuwe groter zijn, iedereen vind ze juist kleiner, voor vele een reden een 350/400 niet te kopen.
                        grt,bouk.

Comment

hoe kom je er nu bij, dat de nieuwe groter zij, iedereen vind ze juist kleiner, voor vele een reden een 350/400 niet te kopen.
                          grt,bouk.
                          Ach, dan heb ik het idd verkeerd begrepen... xcusi. Zal me leren me in een Canon thread te mengen...

Als ze kleiner zijn, dan zie ik wel je probleem niet. Genoeg alternatieven hé.

Wim

<edit> ik denk dat het komt omdat ik in de andere andere posts opmerkingen las die me die richting deden denken. In de eerste reactie "voor jou...te groot" en in de tweede reactie las ik de "weer" bijgevolg verkeerd. les excuses sont faites pour s'en servir hé...
                          Last edited by ishpuini; 8 november 2006, 16:28.

Comment

Hallo,
                            Ik heb een D30 D60 300D 350D 10D 20D gehad.
                            Momenteel werk ik met een 30D : bevalt me uitstekend.
                            Ik gebruikte de 350D als tweede body naast mijn 20D.
                            Is naar mijn gevoel veel te klein,kunststof, enz.
                            Vandaar dat ik nu spaar om een tweede 30D als body te nemen.
                            De reeks 350 - 400 D voelen niet goed aan in mijn handen (nochtans niet
                            zo groot).
                            Dus voor mijn zonder twijfel een 30D, zeker nu met de cashback.
                            Tenzij er op korte termijn nog iets uit de Canon lucht zou vallen.
                            Je weet maar nooit, cfr Nikon waar ze nu spreken van een 40 ...
                            30D sterkere body : niet dat ik er mee voetbal, maar je weet maar nooit.

alfoto

Comment

30D , met de cashback momenteel een echt koopje.
                              Canon R | Leica Q
                              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                              [/COLOR]

Comment

Working...
                              X