Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E-500 Batterij controle

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Olympus E-500 Batterij controle

Heb een probleempje met de aanduiding van de status van de batterij.
    De handleiding is niet erg duidelijk en daarom had ik graag bevestiging gekregen van de vaststellingen die ik hieromtrent heb opgedaan.
    Op de monitor verschijnt bij het opstarten een groen batterijtje links bovenaan, maar verdwijnt na ettelijke seconden. Ondertussen is er geen status te zien in de zoeker.
    Tijdens het verder werken met de camera is er nergens een aanduiding van de staat van de batterij.
    In de handleiding op blz 10 staat er verder een halfvolle batterij (resterende batterijspanning laag) en dit zou moeten rood knipperen in de zoeker, is dat zo, en verschijnt het ook op de monitor.
    Bij BATTERIJ LEEG heb ik vastgesteld dat deze tekst verschijnt op de monitor bij het opstarten.
    Misschien is dit allemaal correct, maar bij mijn vorig toestel (ordinaire compactcamera) kon ik de status van de batterij constant nazien op het LCD display.
    Graag jullie vaststellingen.

Re: Olympus E-500 Batterij controle

Waarom vind je die batterij-indicatie eigenlijk zo belangrijk ? Zolang het goed is wordt niets aangegeven (behalve die eerste seconden bij het opstarten). begint de batterij-spanning te verlagen dan krijg je melding in de zoeker, en als ze te laag wordt dan krijg je gewoon de melding dat je de batterij moet vervangen.

Ik heb altijd een 2e volle batterij bij. Die batterij-indicatie is voor mij dan ook totaal niet belangrijk. Is de ene leeg dan gebruik ik de andere, en thuis wordt de lege opgeladen. C'est simple comme toujours...
    Groeten,

Polleke

Comment

Nu ja, belangrijk niet echt, maar ik vond de handleiding nogal rudimentair opgesteld, zodat de juiste werking van de batterijstatus nogal onduidelijk overkwam.
      Als het werkt zoals je het aangeeft zijn er inderdaad geen problemen en een tweede accu is ondertussen reeds besteld. Bedankt.

Comment

Ik heb ook dd een 2e batterij erbij gekocht (gekregen),
        maar ik moet toegeven, deze batterij gaat echt lang mee,
        ik heb voorlopig de 2e batterij nog niet moeten gebruiken
        wanneer ik foto's aan het maken was

Die reactie was mij ook opgevallen van groen enz....,
        maar na veeeeeeeeeeeeeeeeele foto's laad ik de batterij gewoon op

Comment

druk eens op de info toets links op de camera en voila

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cyberson Bekijk bericht
            druk eens op de info toets links op de camera en voila
            Welke "Voila" bedoel je ? Bij opname kan je met die info kiezen tussen zwart scherm, normaal en geavanceerde instellingen, bij weergave tussen de verschillende "weergaves (normaal, histogram, hilight, ...)

Een batterij-indicator zie ik toch niet plots verschijnen door op "info" te drukken...
            Groeten,

Polleke

Comment

Geprobeerd, maar "voilà "geen indicatie van de batterij te zien

Comment

Die 'voila' werkt wel wanneer je de info toets drukt enkel en alleen na het inschakelen van de kamera
                Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bingel Bekijk bericht
                  Die 'voila' werkt wel wanneer je de info toets drukt enkel en alleen na het inschakelen van de kamera
                  De indicator wordt ALTIJD getoond net na het inschakelen van de camera, en die verdwijnt terug na een 5-tal seconden als de spanning tenminste goed is.
                  Daar heb je die "info" toets echt niet voor nodig, je "voila" dus ook niet...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Klopt 100% wat Polleke schrijft.

Comment

Klopt helemaal niet, bij mij een zwart beeld als ik opstart, hangt er gewoon vanaf of je display was ingeschakeld bij het afsluiten

Comment

Zeg muggezifterke : gade gij bezig blijven...
                        Een E-500 heeft maar 1 display'ke hé (in tegenstelling tot de meeste andere DSLR's). Als je dat uitschakelt zal je inderdaad geen indicatie krijgen. Nu content ? Djeezes...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Als je ALTIJD in hoofdletters schrijft, veronderstel ik dat je ALTIJD bedoelt, correct is correct en heeft niks met muggen of ziften te maken, en leer eens LEZEN.

Comment

...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Om af te sluiten.

Batterij vol - Er verschijnt een groene volle batterij in het infoscherm (als dat op staat natuurlijk Bingel) en tevens in de zoeker bij het inschakelen van je E-500, maar beide aanduidingen verdwijnen na enkele seconden.

Batterij halfvol/bijna leeg - Er verschijnt bij het inschakelen van je toestel op het infoscherm een rode batterij en in de zoeker een halfvolle groene batterij, deze knippert enkele seconden en verdwijnt dan uit de zoeker, terwijl de rode aanduiding op je infoscherm blijft.Je kan nog een tijdje verder werken met je camera, beter is om de accu op te laden.

Batterij leeg - Deze tekst verschijnt bij het inschakelen van de E-500 op het infoscherm. Verder werken is niet meer mogelijk.

Case closed

Comment

Working...
                              X