Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon d400 of d30

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon d400 of d30

Ik ben een beginneling in fotografie, ik wil een canon d400 od D30 kopen met deze lenzen die ze me aanraden in winkel.

Tamron 17-50 DII 2.8 = 449 euro
    Canon 70-300 IS, USM = 639 euro

Wat vinden jullie van deze combinatie, toestel en lenzen.

Indien andere ideen, stuur maar door, groetjes, dirk

Re: canon d400 of d30

Eerst en vooral het is 400D en 30D maar dit terzijde

Wat wil je eigenlijk allemaal fotograferen en wat zou je hier eventueel voor nodig kunnen hebben?

1. De toestellen zijn allebei vrij nieuw en hebben enkele verschillen. Een belangrijk verschil blijft denk ik voor een beginnend fotograaf meestal de prijs.
    Als je een snellere camera (belangrijk voor bijv. sportfotografie) nodig hebt dan is de 30D een betere keus.

2. Die Tamron is wel een mooie lichtsterke lens maar heb je dit inderdaad nodig? De kitlens is eerst en vooral veel goedkoper en kan misschien (zeker in het begin) voldoende zijn. Scheelt je toch direct een 400€.

3. De canon zoomlens is een heel mooie lens die heel goede reviews krijgt. Als je een zoom kunt gebruiken is dit zeker geen miskoop.

Blijft natuurlijk mijn idee maar. Jij bent de enigste die weet wat je wilt doen ermee en hoeveel je ervoor wilt uitgeven.

Mvg

Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Ik veronderstel dat je met de D30 eigelijk de 30D wilt zeggen.

Als je begint ga dan maar voor de 400D. Maar waar wil je hem voor gebruiken, wat is de bedoeling? (edit: te laat )
      Lees eerst even een aantal topic, websites, forums over de betekenis en uitleg van lenzen want ik heb de indruk dat je anders niet eens gaat begrijpen over wat we het hebben.(het zijn wel 2 goeien lenzen, daar niet van, maar toch....)

Comment

Hallo,

Heel toevallig heb ik 2 dagen geleden wat hardware gekocht die overeenstemt met jouw keuze, nl. een Canon 400D en Tamron 17-50mm 2.8. Dit is mijn eerste digitale spiegelreflex na jarenlang experimenteren met digitale compactcamera's. Ik las overal dat de kitlens weliswaar een leuk dingetje is om te oefenen, maar dat de meesten daarna toch overschakelen naar andere lenzen. Daarom heb ik de 80 EUR van de kitlens ineens uitgespaard, en ben - na het lezen van een aantal interessante besprekingen - direct voor de Tamron gegaan. Natuurlijk zijn er nóg betere lenzen, maar voor mijn budget leek dat de beste keuze. En na 2 dagen heb ik er nog geen spijt van

En nee, ik ben nog in de experimentele (beginners)fase, dus vraag me niet om voorbeeldjes te posten

D.
        Canon 50D, Tokina 11-16mm F2.8, Tamron 17-50mm F2.8, Canon 85mm F1.8, Canon 70-200mm F4L IS, 430EX

Comment

Als vervolg op vorige mail de links die ik heb geraadpleegd i.v.m. de Tamron-lens:

http://www.photozone.de/8Reviews/len...ikon/index.htm

http://www.popphoto.com/photonews/28...isa-award.html

http://www.slrgear.com/reviews/showp...uct/355/cat/23
          Canon 50D, Tokina 11-16mm F2.8, Tamron 17-50mm F2.8, Canon 85mm F1.8, Canon 70-200mm F4L IS, 430EX

Comment

Vergelijk het bediengemak van de 400 eens met de 30 (of 20D)
            Ik zou je dan zelfs de 20D aanraden tenzij je kikt op een groot display.
            Ik gebruik mijn display alleen voor het histogram dus zit niet te wachten op de 30D.
            http://www.fotohans.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansel Bekijk bericht
              Vergelijk het bediengemak van de 400 eens met de 30 (of 20D)
              Ik zou je dan zelfs de 20D aanraden tenzij je kikt op een groot display.
              Ik gebruik mijn display alleen voor het histogram dus zit niet te wachten op de 30D.
              Dit kan ik bevestigen.

Ik zou de 2e LCD bovenop het toestel met 4 direct access knoppen (om 8 parameters met één knopdruk in te stellen) en het grote instelwiel achteraan voor geen geld meer willen missen.
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

Comment

Working...
              X