Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera advies gevraagd voor in donkere ruimtes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Camera advies gevraagd voor in donkere ruimtes

Hallo,

Ik een camera kopen voor binnenwerk.
    Hij moet echt goed in staat zijn om te werken in relatief donkere ruimtes.
    Vooral concerten en theater. (met moeilijke lichtomstandigheden)
    Verder moet hij zeer eenvoudig zijn in gebruik.
    Lenswissels horen hier dus niet bij.

Ik vraag me wel af of het zin heeft om op zoek te gaan naar een bijhorende externe flits.
    Richtprijs is max 1000 euro.

groeten,

Re: Camera advies gevraagd voor in donkere ruimtes

Misschien eerst eens de zoekfunctie gebruiken?
    Dit is al meerdere malen besproken.

Voor 1000 euro koop je best een Dslr met een kitlens en goeie flash.
    Als flash niet belangrijk is koop dan een 17-85mm IS erbij.
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan-v Bekijk bericht
      Hallo,

Ik een camera kopen voor binnenwerk.
      Hij moet echt goed in staat zijn om te werken in relatief donkere ruimtes.
      Vooral concerten en theater. (met moeilijke lichtomstandigheden)
      Verder moet hij zeer eenvoudig zijn in gebruik.
      Lenswissels horen hier dus niet bij.

Ik vraag me wel af of het zin heeft om op zoek te gaan naar een bijhorende externe flits.
      Richtprijs is max 1000 euro.

groeten,
      mijn keuze zou uitgaan naar een goeie prosumer die een lichtsterke groothoeklens heeft.

is een sony R1 geen goeie oplossing?

24mm(in 35mm equi) kan je al wat mee binnen.. is lichtsterk en de ruis valt ook wel mee voor zo'n ding...

kost niet eens 800€ dus kan je voor de restwaarde nog een mooie geheugenkaart en wat spullen kopen...

of es goed gaan eten :-)

om met een aps-c sensor dslr naar huis te gaan ga je aan een 350/400D of een D50 wel wat hebbe maar dan moet je nog eens een goeie lichtsterke groothoekzoom zoeken, gaat je toch wat meer kosten dan 1000€ samen...

en om het werkt veel ingewikkelder dan zo'n prosumer met 50 verschillende voorkeuze programma's

Comment

Ik zou is naar een tweede handse Fuji FinePix S3 Pro kijken, deze camera heeft erg weinig last van ruis bij hoge ISO. En dan zou ik er een lichtsterk objectief erbij nemen.

Comment

Je koopt best een camera obscura voor donkere ruimtes

Ik heb ergens gelezen dat de Pentax *ist D zeer goed werkt met ISO waarde 3200, zonder veel ruis.
          En ik weet ook dat je dergelijke body tegenwoordig niet meer zo duur betaalt, omdat er ondertussen al weer 3 nieuwere versies op de markt verschenen.

Wellicht is een Pentax dus een goede keuze : je houdt dan nog geld over voor een goede flits.
          Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat

Comment

Hartelijk dank aan allen

Mijn zoektocht is begonnen.
            Gezien de camera niet voor mij persoonlijk is maar voor een instelling kan ik geen tweedhands kopen. Jammer maar helaas.

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de prosumer omwille van het gebruiksgemak en (niet mogelijke) lenswissel. Dit gebruiksgemak is nodig omdat de camera door verschillende mensen zal gebruikt worden.

Die sony R1 lijkt me wel wat. Zijn er hier gebruikerservaringen op dit forum?

Nog eens de belangrijkste eisen:

- Goede en liefst snelle focus in relatief donkere ruimtes. ( concert - theater - klassen - tentoonstellingen )
            - Liefst een zo goed mogelijke beeldkwaliteit op hogere ISO
            - Zeer eenvoudig gebruik ( met gemakkelijke standaardinstellingen )
            - Flits vind ik een moeilijk onderwerp.

Wie kan me helpen met info rond het al dan niet gebruiken van de flits. De mogelijkheden en beperkingen?

Hartelijk dank,

Comment

Working...
            X