Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera rond 150 euro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Camera rond 150 euro

Ik zou graag een camera willen kopen rond 150 euro. De enige die ik vind zijn de samsung digimax s500 en nikon coolpix l4 maar ik lees nogal vaak dat de digimax s500 maar 60 foto's kan trekken eer de batterij op is. Het is vooral om 's avonds foto's te nemen en ik heb dan ook liefst zo weinig mogelijk rode ogen als ik flash gebruik
    Weet iemand welke ik het beste zou kopen of heeft iemand een beter voorstel?

Re: Camera rond 150 euro

Een Canon A430 misschien ? Moet je ook kunnen vinden onder de 150€.
    150€ vind ik persoonlijk wel heel goedkoop, voor rond de 250€ heb je veel meer keuze...
    Koop er wel nog een setje oplaadbare batterijen bij met lader (dat zal je VEEEL geld besparen). De meeste van die spullen werken met AA's (de A430 bv. 2 stuks).
    Met 4 batterijen heb je dus altijd 1 setje in reserve en dan moet je toch wel merkelijk meer dan 60 foto's kunnen nemen.
    Groeten,

Polleke

Comment

Aarzel niet om de zoekfunctie hier op BD eens te gebruiken, die levert je een massa informatie omtrent budgetcam's...

Kijk ook hier eens:
      Hallo, Ik wil een nieuwe compacte digitale camera kopen. Hij moet makkelijk zijn om mee te nemen. Het is enkel bedoeld voor gewone "vakantiefoto's" te nemen. Ik verander van toestel voornamelijk omdat mijn huidig toestel zeer traag is: Als ik afdruk duurt het nog een hele tijd vooraleer de foto effectief wordt

Comment

ik heb ook een digimax s500 , de batterijen slinken gelijk zot, maar als je er 2300/2500 nimh oplaadjes insteekt gaan ze echt wel lang genoeg mee, zelfs met flits. Een gewoon batterij blijkt nie goe te gaan.
        Verwacht geen topfotos van dit toestelletje het is geen dslr !! goed voor dichtbij snapshotje dat is al, ga niet inzoomen ofzo of panoramas trekken, het gaat maar niet goed.
        Voor 150€ heb je nie veel ook nie he, zoals reeds gezeg 250-350€ opent veel perspectieven.

-M-
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

Comment

Ik zou persoonlijk toch bij de bekendere merken blijven, je hebt mits een beetje zoeken voor die prijs wel een canon, nikon (of kodak, sony of fujifilm), ik denk dat deze gewoonlijk toch wel een iets (of mss zelfs véél) betere fotokwaliteit geven.
          Soms hebben ze bij blokker/carrefour/... nog wel ineens een reeksje kunnen kopen van oudere camera's die elders bijna niet meer te vinden zijn.

Kies liever een beetje betere camera van 4 Mp dan eentje van 6 of 8 waar ze dan op al de rest bespaard hebben.

Of kijk eens 2de hands, ik heb hier een Canon Ixus 40 kunnen kopen met extra batterij voor € 125, daar ga je heel wat meer plezier aan kunnen beleven. Als enige camera zou ik die nu niet direct aanbevelen, de lens is toch van iets mindere kwaliteit, maar wel supercompact en eigenlijk heel snel voor een compactje.

Ik zou voor de canon A430 (€124!!) of zoiets gaan als je een nieuw toestel wil, ook lekker snel en goede beeldkwaliteit voor een klein prijsje. Anders een 2de hands toestel uit de hogere 'A' reeks, dan kun je tenminste zelf alls instellen en dus snel bijleren!

Groeten,
          Koen
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Working...
          X