Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotoweergave Canon 350D versus Nikon D70S

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: fotoweergave Canon 350D versus Nikon D70S

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
    De instellingen van een Canon zijn anders dan bij een amateur Nikon.

De Canons geven meer verzadigde en meer warmere kleuren. En verscherping staat altijd aan. Dat kijkt dus prettig.

Bij Nikon hebben de amateur camera's (D50-70-80) ook een verhoogde verscherping en verzadiging, maar niet zoveel als bij Canon.
    Bij de Nikon D2 camera's staat alles uit en hoor je middels NEF het zo te maken als je wilt.

Ik ga dus voor Nikon, dan heb ik al de goede scherpte.
    Je bent niet helemaal correct. Gemiddeld gezien geven nikons warmere kleuren dan canons. De 350D is eigenlijk zowat de enige uitzondering hierop. Deze heeft duidelijk meer verscherping en saturatie dan de andere canons.

Dit is mij vooral duidelijk geworden tijdens de réponse photo nikon-canon beeldkwaliteitsvergelijkings test. Daar kon je dit heel duidelijk zien aan de hand van echte foto's.

Wat de goede scherpte daarentegen is lijkt mij een onmogelijke taak om daarop te antwoorden. Dat bestaat volgens mij niet want dat is erg persoonlijk, net zoals kleuren enz.

Sowieso hangt dit allemaal nogal sterk af aan de instellingen van je camera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      ...
      als je 2 bodys op automatisch gaat vergelijken dan lijkt het mij logisch dat je de goedkoopste bodys van de merken neemt.

alles wat je zegt gaat op en, luister goed, dat ontken ik ook niet.
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
        als je 2 bodys op automatisch gaat vergelijken dan lijkt het mij logisch dat je de goedkoopste bodys van de merken neemt.

alles wat je zegt gaat op en, luister goed, dat ontken ik ook niet.
        Tja waarom zeg je het dan eigenlijk... Maar kom dat is niet belangrijk.

Nu vraagt hij niet van de camera's specifiek op auto te vergelijken he. En dat doen de testsites eigenlijk ook al niet.
        Nu ja mij lijkt het niet logisch van de goedkoopste body's van elk merk met elkaar te vergelijken maar eerder vergelijkbare body's.

Comment

als je een dslr op automatisch wil gebruiken, waarom zou je dan een D70s kopen?
          zo goed als alle voordelen van een D70s tov D50 vallen weg als je hem op automatisch zet. nikon heeft dan een goedkoper alternatief, voor de gebruiker die niet te diep wenst te gaan.

canon heeft geen alternatief. 350D of niets.. wil je "instappen" dan moet je een 350D kopen.

- foto's zoveel als mogelijk automatisch genomen (met instellingen kan je veel wijzigen en wordt er niet op gelijke basis beoordeeld)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canon011 Bekijk bericht

Vraagje hierbij nog ?
            Ik lees in dit forum dat sommige leden een toestel huren om uit te testen voor aankoop. Dit lijkt mij zéér nuttig, de vraag is alleen bij wie en waar kan dit en wat vraagt men voor deze dienst ?

Bedankt voor jullie hulp
            kun je best even afspreken met een BD-er en tesamen het toestel "pijnigen"
            een gebruiker zal je tips kunnen geven. een goede gebruiker zal de minpuntjes van zijn camera kennen en deze ook willen meedelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
              als je een dslr op automatisch wil gebruiken, waarom zou je dan een D70s kopen?
              zo goed als alle voordelen van een D70s tov D50 vallen weg als je hem op automatisch zet. nikon heeft dan een goedkoper alternatief, voor de gebruiker die niet te diep wenst te gaan.

canon heeft geen alternatief. 350D of niets.. wil je "instappen" dan moet je een 350D kopen.

Ah ja ik had die quote niet gezien van dat auto trekken. Dat is niet erg zinvol. Beter alles in RAW maar dat heb ik hier al gezegd.

Maar dat maakt een 350D nog altijd niet vglbaar met een D50.

Comment

parakiet Citaat:
                kun je best even afspreken met een BD-er en tesamen het toestel "pijnigen"
                een gebruiker zal je tips kunnen geven. een goede gebruiker zal de minpuntjes van zijn camera kennen en deze ook willen meedelen.

Wie van de BD-ers die een Canon 350 heeft of een Nikon D70S en woont in de streek van Gent/Eeklo/Maldegem, is bereid om in zijn aanwezigheid zijn toestel even te lenen ?

Ik twijfel echt tussen die twee en hoop dat een test uitkomst bied

Best kun je afspreken via email Leo.De.Kesel@verz.kbc.be

U zou mij hiermee een enorm plezier doen

In een winkel krijg je met moeite de camera in handen of hij wordt voor uw ogen gedemonstreerd. Veelal kent de verkoper het toestel niet zo goed en kan u ook geen fototips geven (aankooptips geven dat wel !)

Graag een bereidwillig iemand die wil reageren ?

Met oprechte dank !

(ter info: Hoe doen jullie dit zijnde een citaat in je bericht kleven ?)
                Nikon D70S met kitlens 18-70.

Comment

Beste,

Denk eraan, het zijn niet de pijlen die tellen wel de indianen die ze afschieten

Beide toestellen zullen hun voordelen en nadelen hebben, maar volgens mij zijn ze alle twee zeer goed (zeker voor niet-profesionele gebruikers).
                  Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
                  Konica Minolta Dimage A2
                  Lumix FX-30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canon011 Bekijk bericht
                    (ter info: Hoe doen jullie dit zijnde een citaat in je bericht kleven ?)
                    Heel eenvoudig door de knop 'Quote' te gebruiken ipv 'reactie'.

Nog veel succes met je vergelijking .
                    Groeten,
                    Ludo

Comment

Het grootste probleem is dat als je in RAW gaat schieten dat de RAW conversie enorme invloed op de kleur etc kan hebben. Dat maakt vergelijken quasi onmogelijk.

Echter, als je de witbalans fatsoenlijk manueel instelt voor dezelfde scene met de twee cameras, zal het verschil waarschijnlijk miniem zijn.

Als fotograferen in donkere ruimtes zonder flits of actiefotografie in slecht licht belangrijk voor je is, kies je beter de 350D.

Comment

Working...
                      X