Volgens Test Aankoop komt de Eos 350d er beter uit dan de Nikon D70S qua prijs en kwaliteit. Ik ga hier nu niet terug een discussie uitlokken met voor en tegenstanders.
De vraag is eenvoudig, het antwoord iets moeilijker.
Zijn er onder de BD-leden, mensen die mij een foto kunnen bezorgen genomen met vermelde Canon EN een met de vermelde Nikon.
Vereisten?
- foto's dienen te worden genomen (liefst) door dezelfde persoon
- foto's benaderen zoveel mogelijk dezelfde beeldsnede
- foto tonen hetzelfde beeld (landschap/personen, voorwerpen ..-
- foto's genomen vanaf hetzelfde standpunt
- foto's zoveel als mogelijk automatisch genomen (met instellingen kan je veel wijzigen en wordt er niet op gelijke basis beoordeeld)
Doel ?
- zuivere beoordeling van de foto op basis van zijn kwaliteit, vooral kleurweergave en scherpte
Gezien mijn inziens het resultaat persoonsgebonden is (de ene ziet liever kleur A dan kleur B) kan ik moeilijk mijn persoonlijke indruk nadien weergave als zijnde BESTE KEUZE camera.
Denkelijk mogen de (per 2 verstuurde) foto's niet via deze weg ingezonden worden en kan u deze mailen naar Leo.De.Kesel@skynet.be.
Via dit forum zal ik dan mijn bevindingen weergeven.
Mogelijks zal deze test ook anderen wel interesseren, daarom wil ik die ook nadien overmaken aan hen die erom vragen (reden: resultaat materiaal mag hier nier rondgestuurd worden - wel één foto, dus....
Indien gewenst graag uw email adres?
Enkele regels a.u.b.
- geen naaktfoto's of dergelijke
- fotografeer op de hoogste resolutie
- de zender gaat akkoord dat die foto's ook naar ander BD-leden worden verstuurd
- de foto's mogen niet bewerkt zijn (anders gaan ze voorbij het doel) met een of ander fotoprogramma
- maak duidelijk welke foto met welk toestel genomen is
- aanrader (maar niet verplicht - trouwens ieder is en blijft vrij ) is de camera instelling weer te geven.
SLOT
Ik besef dat ik mogelijks veel vraag maar hoop anderen ook op die manier te helpen.
Ik ben benieuwd naar jullie inzendingen en zal dan ook de feed back geven.
ALVAST MIJN DANK NAAR DE INZENDERS
De vraag is eenvoudig, het antwoord iets moeilijker.
Zijn er onder de BD-leden, mensen die mij een foto kunnen bezorgen genomen met vermelde Canon EN een met de vermelde Nikon.
Vereisten?
- foto's dienen te worden genomen (liefst) door dezelfde persoon
- foto's benaderen zoveel mogelijk dezelfde beeldsnede
- foto tonen hetzelfde beeld (landschap/personen, voorwerpen ..-
- foto's genomen vanaf hetzelfde standpunt
- foto's zoveel als mogelijk automatisch genomen (met instellingen kan je veel wijzigen en wordt er niet op gelijke basis beoordeeld)
Doel ?
- zuivere beoordeling van de foto op basis van zijn kwaliteit, vooral kleurweergave en scherpte
Gezien mijn inziens het resultaat persoonsgebonden is (de ene ziet liever kleur A dan kleur B) kan ik moeilijk mijn persoonlijke indruk nadien weergave als zijnde BESTE KEUZE camera.
Denkelijk mogen de (per 2 verstuurde) foto's niet via deze weg ingezonden worden en kan u deze mailen naar Leo.De.Kesel@skynet.be.
Via dit forum zal ik dan mijn bevindingen weergeven.
Mogelijks zal deze test ook anderen wel interesseren, daarom wil ik die ook nadien overmaken aan hen die erom vragen (reden: resultaat materiaal mag hier nier rondgestuurd worden - wel één foto, dus....
Indien gewenst graag uw email adres?
Enkele regels a.u.b.
- geen naaktfoto's of dergelijke
- fotografeer op de hoogste resolutie
- de zender gaat akkoord dat die foto's ook naar ander BD-leden worden verstuurd
- de foto's mogen niet bewerkt zijn (anders gaan ze voorbij het doel) met een of ander fotoprogramma
- maak duidelijk welke foto met welk toestel genomen is
- aanrader (maar niet verplicht - trouwens ieder is en blijft vrij ) is de camera instelling weer te geven.
SLOT
Ik besef dat ik mogelijks veel vraag maar hoop anderen ook op die manier te helpen.
Ik ben benieuwd naar jullie inzendingen en zal dan ook de feed back geven.
ALVAST MIJN DANK NAAR DE INZENDERS
Comment