Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vragen voor G2 gebruikers

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vragen voor G2 gebruikers

Aan alle Canon PowerShot G2 gebruikers, hoeveel foto's kan ik maken met een 512Mb CF kaartje erin ? Alle instellingen op hoogste kwaliteit, maar wel JPG en geen RAW. En hoeveel foto's kan ik dan maken met een kaartje van 1Gb ?
    Ook nog hier zullen ook wel mensen van de kempen zijn, waar kan ik het goedkoopst een 512Mb of 1Gb kaartje kopen ?
    Is het beter om 2 512Mb kaartjes te kopen over beter ineens 1Gb kaartje ?

joe
    Canon PowerShot G2

Originally posted by jandc
    Aan alle Canon PowerShot G2 gebruikers, hoeveel foto's kan ik maken met een 512Mb CF kaartje erin ? Alle instellingen op hoogste kwaliteit, maar wel JPG en geen RAW. En hoeveel foto's kan ik dan maken met een kaartje van 1Gb ?
    Ook nog hier zullen ook wel mensen van de kempen zijn, waar kan ik het goedkoopst een 512Mb of 1Gb kaartje kopen ?

joe
    Gemiddeld 160 foto's op 512 MB .

U kunt beter twee kaarten van 512 MB gebruiken als die van 1 GB.

512 MB kaarten schrijven sneller de beelden weg als een 1 GB kaart.
    Als je er één kwijt raakt, of problemen krijg dan zijn er meer gegevens foetsie. De prijs van de 1 GB zal nu met de introductie van de 2GB en 4 GB in prijs gaan dalen.
    Vergeet de huidige generatie 1 GB microdrive van IBM. Ik ken vele gebruikers die daar problemen mee hebben gehad. Bovendien zijn de meeste CF kaarten sneller dan een microdrive

Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

ik heb 3 kaarten van 64 MB en 1 kaart van 32MB..
      werk het liefst met kleine kaarten gaat het lezen sneller..
      mvg
      gabriella
      Canon 300D en 350D
      canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
      canon 20-35 usm

Comment

Ik maak met een kaart van 128 MB ongeveer 60 foto's in de hoogste kwaliteit dus 4 x 60 = 240
        Maar ik heb ook kleinere kaarten, ik heb al eens gehad dat er een kaart onleezbaar was, dus vind ik dit prettiger.

Groetjes
        Angenita - Canon 50D - Canon Eos 350D + Sigma 17-70 + BG-E3 + Sigma 24 - 60 + Canon 50mm + Canon 70 - 300mm IS USM + 100mm Canon macro lens + een setje Soligor tussenringen
        http://www.ansvanvliet.nl/

Comment

Originally posted by jandc

joe
          Ik werk met een bijgekochte 256 Mb kaart, schrijft snel, ik zie eigenlijk geen verschil met de 32 Mb die er origineel bij zit. Ik kan ongeveer 124 foto's in de hoogste JPEG kwaliteit 4MP wegschrijven.
          Ik heb ze gewoon bij de camera in één pakket gekocht omdat ik met 32 nooit zou toekomen.

Philippe

Comment

Vergeet de huidige generatie 1 GB microdrive van IBM. Ik ken vele gebruikers die daar problemen mee hebben gehad. Bovendien zijn de meeste CF kaarten sneller dan een microdrive
            1. ik ken er geeneen.
            2. de meeste CF kaarten zijn te traag voor de video-mode in de s602. de microdrive niet.
            ToM.___ //Fuji s602.
            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
            It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

ik heb er een van 32 mb 14 foto's
              64 mb 28 foto's
              128 mb 60 foto's in hoogst resolutie
              dus je moet er van uit gaan dat ruim 2 mb gebruikt woord voor een foto??
              Vr.groeten Discus
              Canon G2
              http://home.hccnet.nl/r.toor/

Comment

Working...
              X