Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Infrarood filter voor een Olympus E-10 ???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Infrarood filter voor een Olympus E-10 ???

Hallo,

ik heb hier al gezien dat er met een Sony F707/717 zeer mooie IR-foto's te maken zijn.
    Dit zou ik ook graag met mijn E-10 proberen. Voor zover ik weet kan de F707/717 zijn intern filter in nightshot opzij zetten zodat deze zeer gevoelig is.
    Dit kan ik natuurlijk niet met mijn E-10.
    Iemand enig idee welk filter wel zou werken en of dit zowieso wel mogelijk is?

Groeten,
    Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Of je toestel gevoelig is voor IR kan je na gaan.
    Je neemt de afstandbediening van je TV bv en houdt die op enige afstand voor je camera. Als je het "lichtje" ziet door je camera is je camera gevoelig. De mate van gevoeligheid, (goed of amper te zien)is natuurlijk niet zo eenvoudig aan te geven.
    Indien je het lichtje ziet is het in principe mogelijk.
    Je zal in ieder geval met uw camera lange sluitertijden hebben en dus ook mogelijk bewegingsonscherpte.
    Welke UV-filter, daar zal je denk ik mee moeten experimenteren. Met de Sony 7X7 hebben we daarnaast nog een ND-filter nodig, in nightshotmode, aangezien er anders te veel licht is.

Comment

Heb het net geprobeerd en ik kan inderdaad the lichtje zien van de afstandsbediening, dus zou het mogelijk moeten zijn...
      Ik heb ook eens verder op het net gezocht en velen gebruiken een HOYA R72 filter die tamelijk wat doorlaat.
      Blijkbaar wordt mijn sluitertijd dan wel tamelijk lang zodat ik zonder statief niet veel kan aanvangen.
      Ik zal nog eens ronkijken wat ik zal doen.

Merci,
      Nick
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

Comment

http://www.bophoto.com/e-10/ir-photo.html

http://www.binbooks.com/books/photo/i/l/5AA76AFEDD
        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

@Sonyke

Heb jij die specificaties voor die IR filter voor den 717?

Comment

Working...
          X