Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 mp

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2 mp

ik heb nu al enkele maanden een canon a40 waarover ik heel tevreden ben. Overal hoor je dat je minstens 3mp nodig hebt voor een afdruk van 20-30 cm.ik heb echter al verschillende 20-30 cm afdrukken laten maken, en die vind ik perfect. Met 2 mp kan je natuurlijk niet een klein stuk uit de foto halen en die 20-30 laten afmaken.

ik wou dit gewoon even zeggen voor mensen die nog hun keuze moeten maken. een 2 mp kan voor gewoon alledaags gebruik best volstaan.
    site[/URL]

Ik ben het helemaal met je eens, maar voor mensen die van plan zijn vaak afdrukken van 30x20 te maken raden we 3 megapixel aan omdat je het zelf al zegt, dan nog wat kunt snijden.

Als je echter af en toe een afdruk van dat formaat wilt maken is 2 megapixel genoeg.
    <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

Comment

ik bezit al ongeveer 5 jaar een Olympus 1.3 megapixeltoestel en je moet al uitvergroten tot ongeveer formaat 40x50 cm om de pixels te zien!!! uiteraard in de hoogste kwaliteit. voor gewone gebruikers is dat zeker voldoende en de rest is verkoopsbla-bla-bla!
      janscheys

Comment

In mijn ervaring (ik heb een 3,3 Mp camera) ligt het heel erg aan de foto. Ik heb fotos genomen (op de hoogste resolutie) die zelfs op 10x15 een beetje gepixeld waren, terwijl andere fotos gemakkelijk groot opgeblazen konden worden. Volgens mij heeft dat iets te maken met hoe "gecompliceerd" je beeld is en welke kleuren er in voor komen...

Niettemin ga ik binnenkort wel een 5 Mp toestel aanschaffen!

Groetjes,

Kaveman
        Canon 500D, 18-55 IS kit, sigma 30mm 1.4, sigma 70mm macro, 70-200L IS. En veel geduld...

Comment

Ik heb een 1.2 MP cam gehad van Epson, en ook bij afdrukken op 20 x 30 waren ze goed scherp, va heel dichtbij al wel een beetje korrelig maar nog wel te doen. Nu een 2MP cam en daar is het geen probleem mee, 20 x 30 ziet er super strak uit. Maar inderdaad als je een foto hebt van een heel groot formaat foto 4MP of 5MP dan kun je selectiever een stuk eruit halen en toch goede resolutie houden. Voor foto's op internet is 2MP meer dan voldoende, niemand heeft zn scherm op 1600 x 1200 staan, of je moet erg goede ogen hebben

Comment

Working...
          X