Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Nikon overschakelen naar Canon !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

    Oorspronkelijk geplaatst door sugar
    Als Canon de prijs van een toestel reduceert (via een rebate), is dat omdat dat toestel niet voldoende verkoopt, en dat is voor wat betreft de 5D erg snel gebeurt
    Na een dag bedenktijd maak ik hierover de volgende opmerking :

    Prijs van een Canon 1V (analoog fototoestel uit de vorige eeuw ) :
    1500 euro.

    Prijs van een Canon 5D :
    2300 euro.

    Hoeveel BD leden hebben een Canon 1V in de kast liggen ?
    En hoeveel hebben een Canon 5D of een Canon 1D ?

    Feit is dat digitale fotografie, zelfs na alle prijsreducties, een ongelooflijk dure tijdsbesteding blijft.

    Bovendien is het aanbod aan DSLR in 3 jaar tijd vertienvoudigd en niet iedereen heeft de mogelijkheden van een 1V of van een 5D nodig,

    Vaak biedt een DSLR zoals de Canon 30D en zeker zoals de Nikon D200 eenvoudig veel meer waarde voor veel minder geld.

    Jan.
    Last edited by Jan_10D; 19 augustus 2006, 21:33.

    Comment


    • #47
      Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
      Na een dag bedenktijd maak ik hierover de volgende opmerking :

      Prijs van een Canon 1V (analoog fototoestel uit de vorige eeuw ) :
      1500 euro.

      Prijs van een Canon 5D :
      2300 euro.

      Hoeveel BD leden hebben een Canon 1V in de kast liggen ?
      En hoeveel hebben een Canon 5D of een Canon 1D ?

      Feit is dat digitale fotografie, zelfs na alle prijsreducties, een ongelooflijk dure tijdsbesteding blijft.

      Bovendien is het aanbod aan DSLR in 3 jaar tijd vertienvoudigd en niet iedereen heeft de mogelijkheden van een 1V of van een 5D nodig,

      Vaak biedt een DSLR zoals de Canon 30D en zeker zoals de Nikon D200 eenvoudig veel meer waarde voor veel minder geld.

      Jan.
      De 30D biedt niet meer waarde voor minder geld. Hij brengt bijna evenveel waarde voor veel minder geld

      De 5D zit een segment dat daarvoor niet echt bestond, en nog steeds niet.

      Zijn zwak punt is en blijft het ontbreken van een waterbestendig body. Het is en blijft electronica, en gezien de prijs zou die niet mogen ontbreken. Dat is ook de reden waarom ik lang getwijfeld heb aan de aanschaf van een 1DsmkII .
      Ook op dpr zie je veel mensen twijfelen over de 5D en uiteindelijk een 1DmkII kopen vanwege die weatherseals

      Alhoewel de 5D een aantal mensen heeft doen switchen, ben ik ervan overtuigd dat de 5D een strategisch verkeerde keuze was (of toch de specs). Hij heeft daarna de upgrade van de 30D 'beperkt' , en die 30D zal nu waarschijnlijk de 350D opvolger qua specificaties beknotten. Canon is dus erg conservatief sinds de introductie van de 5D, terwijl Canon haar marktpositie net dankt aan een erg aggressieve upgrade strategie tot nu toe (D60, 20D, 1DmkII, 1Ds, 350D...)

      Ondertussen is Nikon er ingeslaagd marktaandeel terug te winnen, ondermeer door het succes van de D50 en de D200, en de D80 zal dit waarschijnlijk nog verder zetten , net zoals de extra DSLR die Nikon dit jaar zal aankondigen (prosumer/consumer DSLR)

      Let wel, ik ben tevreden dat ze de 5D hebben uitgebracht, héél tevreden


      Ah en als het je interesseert. Nikon geeft aan dat FF nog niet op hun roadmap staat. De eerste drie jaren waarschijnlijk nog geen FF Nikon dus. Op dit moment is de prijs/kwaliteitsverhouding bij APS beter volgens Nikon
      sugar
      Last edited by sugar; 19 augustus 2006, 23:04.
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #48
        Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

        Oorspronkelijk geplaatst door sugar
        De 30D biedt niet meer waarde voor minder geld. Hij brengt bijna evenveel waarde voor veel minder geld
        Met meer waarde bedoel ik 5 beelden per seconde, een ingebouwde flits, kleinere body, tot 50 % meer fotos op dezelfde CF kaart, minder kans op vignetting en een grotere DOF... Een beperkt aantal gebruikers zal dit als meer waarde herkennen.

        Oorspronkelijk geplaatst door sugar
        De 5D zit een segment dat daarvoor niet echt bestond, en nog steeds niet.
        Inderdaad kan de 5D niet vergeleken worden met gelijk welke APS DSLR en zelfs niet met gelijk welke andere FF DSLR. De Canon 5D is de eerste en de enige compacte FF DSLR met een prijskaartje beneden 2500 euro.

        Oorspronkelijk geplaatst door sugar
        Zijn zwak punt is en blijft het ontbreken van een waterbestendig body. Het is en blijft electronica, en gezien de prijs zou die niet mogen ontbreken. Dat is ook de reden waarom ik lang getwijfeld heb aan de aanschaf van een 1DsmkII .
        Ook op dpr zie je veel mensen twijfelen over de 5D en uiteindelijk een 1DmkII kopen vanwege die weatherseals
        Dit kan inderdaad het geval zijn. Maar voor het specifieke type fotografie van een FF 12 MP DSLR zijn weatherseals minder belangrijk.
        Ik weet ook niet hoelang weatherseals reeds bestaan, maar in elk geval lang nadat fotografie is uitgevonden.
        Zelf vind ik dat, met het prijskaartje van de Canon 5D, minimum het autofocus systeem van de 1D serie kon inbegrepen zijn.

        Oorspronkelijk geplaatst door sugar
        Alhoewel de 5D een aantal mensen heeft doen switchen, ben ik ervan overtuigd dat de 5D een strategisch verkeerde keuze was (of toch de specs). Hij heeft daarna de upgrade van de 30D 'beperkt' , en die 30D zal nu waarschijnlijk de 350D opvolger qua specificaties beknotten. Canon is dus erg conservatief sinds de introductie van de 5D, terwijl Canon haar marktpositie net dankt aan een erg aggressieve upgrade strategie tot nu toe (D60, 20D, 1DmkII, 1Ds, 350D...)
        Dit verhaal hebben we vroeger identiek meegemaakt met de Canon 300D.
        Eerst levert Canon, wel als eerste, een veel te beperkte DSLR af, waarna Nikon zonder veel problemen met de D70 een groot deel van de markt kan overnemen.
        Identiek met de Canon 20D en de Nikon D200 en nu ook de de Nikon D80.

        Oorspronkelijk geplaatst door sugar
        Ondertussen is Nikon er ingeslaagd marktaandeel terug te winnen, ondermeer door het succes van de D50 en de D200, en de D80 zal dit waarschijnlijk nog verder zetten , net zoals de extra DSLR die Nikon dit jaar zal aankondigen (prosumer/consumer DSLR)
        Als de aankoopprijs van Canon en van Nikon ongeveer gelijk is dan zal de gemiddelde DSLR koper altijd voor het hoogste aantal MP kiezen.
        Vaak speelt de grootte van de body ook een belangrijke rol.
        En de merknaam. En hier heeft Nikon toch nog een sterk voordeel tegenover de andere merken.

        Factoren zoals beeldkwaliteit, gebruiksgemak en snelheid zijn vaak totaal onbelangrijk.

        Ik ben heel tevreden dat ik op dit moment niet opnieuw van 0 moet starten en opnieuw voor een merk moet kiezen.
        Als dit toch het geval zou zijn dan zou ik kiezen tussen : (in willekeurige volgorde)
        - Canon 5D. (wegens FF)
        - Nikon D200.
        - Nikon D80. (kleiner dan D200)
        - Fuji S3. (kleurweergave)
        - Sony (enkel wegens ingebouwde beeldstabilisatie)

        De 1D reeks van Canon en de D2 reeks van Nikon komen niet in aanmerking wegens te groot en te duur.

        Oorspronkelijk geplaatst door sugar
        Let wel, ik ben tevreden dat ze de 5D hebben uitgebracht, héél tevreden
        Zelf zou ik heel ontevreden zijn dat na een marketing beslissing de ontwikkeling van FF zou worden stopgezet. De keuzemogelijkheid voor FF moet gewoon blijven bestaan.

        Jan.

        Comment


        • #49
          Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
          Dit kan inderdaad het geval zijn. Maar voor het specifieke type fotografie van een FF 12 MP DSLR zijn weatherseals minder belangrijk.
          Ik weet ook niet hoelang weatherseals reeds bestaan, maar in elk geval lang nadat fotografie is uitgevonden.
          Zelf vind ik dat, met het prijskaartje van de Canon 5D, minimum het autofocus systeem van de 1D serie kon inbegrepen zijn.
          Weatherseals moet je bekijken als een soort van 'garantie', en dan niet alleen tijdens het fotograferen.
          De camera is ontwikkeld voor huwelijksfotograaf, de gegoede amateur en de kleine fotostudio. Op zijn minst de huwelijksfotograaf kan die seals goed gebruiken.


          Dit verhaal hebben we vroeger identiek meegemaakt met de Canon 300D.
          Eerst levert Canon, wel als eerste, een veel te beperkte DSLR af, waarna Nikon zonder veel problemen met de D70 een groot deel van de markt kan overnemen.
          Identiek met de Canon 20D en de Nikon D200 en nu ook de de Nikon D80.

          Als de aankoopprijs van Canon en van Nikon ongeveer gelijk is dan zal de gemiddelde DSLR koper altijd voor het hoogste aantal MP kiezen.
          Vaak speelt de grootte van de body ook een belangrijke rol.
          En de merknaam. En hier heeft Nikon toch nog een sterk voordeel tegenover de andere merken.

          Factoren zoals beeldkwaliteit, gebruiksgemak en snelheid zijn vaak totaal onbelangrijk.
          Gebruiksgemak zou ik niet onderschatten. Maar de verschillen zijn klein in het consumer-segment..

          Ik ben heel tevreden dat ik op dit moment niet opnieuw van 0 moet starten en opnieuw voor een merk moet kiezen.
          Als dit toch het geval zou zijn dan zou ik kiezen tussen : (in willekeurige volgorde)
          - Canon 5D. (wegens FF)
          - Nikon D200.
          - Nikon D80. (kleiner dan D200)
          - Fuji S3. (kleurweergave)
          - Sony (enkel wegens ingebouwde beeldstabilisatie)

          De 1D reeks van Canon en de D2 reeks van Nikon komen niet in aanmerking wegens te groot en te duur.

          Zelf zou ik heel ontevreden zijn dat na een marketing beslissing de ontwikkeling van FF zou worden stopgezet. De keuzemogelijkheid voor FF moet gewoon blijven bestaan.

          Jan.
          FF blijft bestaan. Volgende week komt er een nieuwe uit met 22MP, de laatste Bayer-sensor van Canon BTW.

          Mijn lijstje is een kleine beetje anders

          -5D
          -D200
          -Leica M8
          -Leica R9+DMR
          -Epson RD1S

          sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

          http://supermasj.zenfolio.com

          Comment


          • #50
            Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
            Het gaat voor een prof niet enkel over beeldkwaliteit maar ook over opvallen tussen de massa. Als je bijv kan werken zonder flash tov je collega's die gezien de omstandigheden allemaal met flash werken . Dan is de kans groot dat je daar voordeel uit kan halen. Dit zou bijv een reden kunnen zijn om een overstap naar de 5D te maken voor een prof. En zo zijn er nog wel wat zaken denk maar aan dof. Maar dit is natuurlijk niet geldig voor alle prof's het hangt heel erg af van wat je onderwerpen en bedoelingen zijn.
            Over welke profs. hebben jullie het: zij zijn geen eenheidsworsten. Sportfotograven hebben totaal ander eisen dan iemand die de boerenbruiloft voor het plaatselijk suffertje moet maken.
            Natuurfotografen, modefotografen, nieuwsfotografen, Theaterfotografen; het zit hem voor 95% in je vakmansschap.
            Voor fotografen die voor tijdschriften en kranten werken maakt het meest niets uit met welke kamera zij werken, ik zie ze zelfs vaak gebruik maken van een compactcamera. Hoewel cameraman, leverde ik in mijn analoge tijd vaak foto's aan gemaakt met mijn Nikon F801 en de resultaten deden niets onder voor de F4 van collega's.
            Wat de een of andere prof in zijn handen heeft is totaal niet maatgevend.
            Een Eindhovense topfotograaf (Mol) kaapt met zijn niet dure en simpele gereedschap internationaal jaarlijks veel fotoprijzen weg. Staar je dus niet voordurend blind op weer het nieuwste en weer betere apparaten: want dan kom je nooit aan fotograferen toe: of het bezit alleen moet je liefhebberij zijn.

            Comment


            • #51
              Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

              Oorspronkelijk geplaatst door sugar
              FF blijft bestaan. Volgende week komt er een nieuwe uit met 22MP, de laatste Bayer-sensor van Canon BTW.

              sugar
              Sterke uitspraken !

              Als Canon volgende week met 22MP uitkomt, wat kondigt Canon dan de eerste week van Fotokina aan ?
              Of is Fotokina reeds volgende week ?

              En de bayer sensor heeft nu ongeveer de perfectie bereikt. (Toch bij Canon ).
              Tijd voor iets anders en iets veel slechter ?

              Jan.

              Comment


              • #52
                Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                Sterke uitspraken !

                Als Canon volgende week met 22MP uitkomt, wat kondigt Canon dan de eerste week van Fotokina aan ?
                Of is Fotokina reeds volgende week ?

                En de bayer sensor heeft nu ongeveer de perfectie bereikt. (Toch bij Canon ).
                Tijd voor iets anders en iets veel slechter ?

                Jan.
                De uitspraken zijn van The Pope op dpr. Paul Pope heeft indertijd de 1DsmkII correct voorspeld, en ook de 20D, de 24-105 IS... Dit is een Australische naakt- en glamourfotograaf die heel goede banden heeft met iemand van Canon HQ (zijn 'vispartner'). Hij zegt steeds dat hij nooit alle details kent, en dat hij meer weet wat er in ontwikkeling is als wat er effectief de markt haalt. Blijkbaar kan hij af en toe een prototype hanteren.
                Hij zegt wel al sinds maart 2005 dat de opvolger van de 1dsmkII een 22 MP camera wordt.
                Mensen die zich zorgen maken over de lensperformantie met een 22MP sensor en hopen op nieuwe lenzen 'niet ontgoocheld zullen zijn'

                Na de Bayer-sensor komt er volgens hem iets helemaal anders,Full Colour Sensor, wat dat ook moge wezen. Interessant om weten : er zou ook een APS-pro prototype bestaan. Niets garandeert dat dat ooit de markt haalt natuurlijk

                Hij kan natuurlijk een paar keer flink geluk hebben gehad, ... we zullen zien

                sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                http://supermasj.zenfolio.com

                Comment


                • #53
                  Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit
                  Over welke profs. hebben jullie het: zij zijn geen eenheidsworsten. Sportfotograven hebben totaal ander eisen dan iemand die de boerenbruiloft voor het plaatselijk suffertje moet maken.
                  Natuurfotografen, modefotografen, nieuwsfotografen, Theaterfotografen; het zit hem voor 95% in je vakmansschap.
                  Voor fotografen die voor tijdschriften en kranten werken maakt het meest niets uit met welke kamera zij werken, ik zie ze zelfs vaak gebruik maken van een compactcamera. Hoewel cameraman, leverde ik in mijn analoge tijd vaak foto's aan gemaakt met mijn Nikon F801 en de resultaten deden niets onder voor de F4 van collega's.
                  Wat de een of andere prof in zijn handen heeft is totaal niet maatgevend.
                  Een Eindhovense topfotograaf (Mol) kaapt met zijn niet dure en simpele gereedschap internationaal jaarlijks veel fotoprijzen weg. Staar je dus niet voordurend blind op weer het nieuwste en weer betere apparaten: want dan kom je nooit aan fotograferen toe: of het bezit alleen moet je liefhebberij zijn.
                  Dat is nu toch exact hetzelfde als ik ook zeg! Alleen ging het hier over beeldkwaliteit alsof dat het enige was dat belang had. En dat weerlegde ik met een argument dat rekening houdt met de thread gezien de kracht van de 5D om in donkere omstandigheden te werken.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

                    Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                    De 30D biedt niet meer waarde voor minder geld. Hij brengt bijna evenveel waarde voor veel minder geld

                    De 5D zit een segment dat daarvoor niet echt bestond, en nog steeds niet.
                    Het is gewoon een ander doelpubliek. Er is altijd wel een overlap maar die is algemeen gezien onbelangrijk. Wat ook al verklaart waarom vergelijkingen van verkoopsaantallen tussen dergelijke body's onzinnig is.
                    Zijn zwak punt is en blijft het ontbreken van een waterbestendig body. Het is en blijft electronica, en gezien de prijs zou die niet mogen ontbreken. Dat is ook de reden waarom ik lang getwijfeld heb aan de aanschaf van een 1DsmkII .
                    Ook op dpr zie je veel mensen twijfelen over de 5D en uiteindelijk een 1DmkII kopen vanwege die weatherseals
                    Je doet het net voorkomen alsof een body waar niet wheathersealed opstaat alle vocht rechtstreeks op zijn electronica krijgt. Eigenlijk zou ik wel eens een test willen zien vanaf hoeveel vocht een 5D bijv het laat afweten tov een 1D. Velen zouden hier nogal verschieten denk ik. Vorige week weer foto's zitten maken in een tropisch zwembad. En ja ik stond in dat zwembad. Water op mijn camera natuurlijk. Maar daarvan gaat ie echt niet kapot. Het moet al echt stortregenen alvorens zo een wheatherseals nuttig zijn. En hoeveel mensen met een 5D trekken daar foto's in.
                    Er zullen natuurlijk altijd wel mensen zijn die er nood aan hebben maar dat is globaal gezien toch geen belangrijk aantal. Dan zijn er echt wel andere zaken die een 5D mist die gemiddeld gezien belangrijker zijn.
                    Alhoewel de 5D een aantal mensen heeft doen switchen, ben ik ervan overtuigd dat de 5D een strategisch verkeerde keuze was (of toch de specs). Hij heeft daarna de upgrade van de 30D 'beperkt' , en die 30D zal nu waarschijnlijk de 350D opvolger qua specificaties beknotten. Canon is dus erg conservatief sinds de introductie van de 5D, terwijl Canon haar marktpositie net dankt aan een erg aggressieve upgrade strategie tot nu toe (D60, 20D, 1DmkII, 1Ds, 350D...)
                    Eigenlijk snap ik dit niet je geeft zelf al aan dat dit een ander segment is. Hoe kan dit dan de upgrademogelijkheden van een 30D beknotten. Als dat waar was mocht ie ook bijv geen 5fps hebben. Denk je nu echt dat moest canon een pro APS met 12MP uitbrengen dat de 5D geen markt meer zou hebben. Ook heeft de beperkte upgrade van 30D niks te maken met 5D. Of vergeet je soms dat de 1D MKIIn ook maar een beperkte upgrade kreeg vergelijkbaar met de 30D. Het is gewoon een canon keuze om niet meer MP toe te voegen wat gezien de beelden van de concurerende 10 MP een goeie zet blijkt. Ik ben akkoord dat canon een tandje terug gedraaid heeft in zijn recente upgrades en ik vrees dat dit met de concurrentie te maken heeft die gewoon niet sterk genoeg voor de dag komt. En dat is een slechte zet van Canon geweest vermits het de concurrentie wel laat terugkomen. Daarom dat we blij moeten zijn met veel concurrentie. En ik hoop dat photokina spetters brengt van de canon concurrentie want dat zal canon terug moeten investeren en dat komt mij uiteindelijk ten goede.
                    Ondertussen is Nikon er ingeslaagd marktaandeel terug te winnen, ondermeer door het succes van de D50 en de D200, en de D80 zal dit waarschijnlijk nog verder zetten , net zoals de extra DSLR die Nikon dit jaar zal aankondigen (prosumer/consumer DSLR)
                    Is dat zo? Bron aub?
                    Gaat een D80 meer verkopen dan de upgrade van de 350D? Niemand die het weet. Gaat een D200 meer verkopen over zijn levensduur dan 20D/30D en waarschijnlijk opvolger daarvan. Ik betwijfel het sterk. 50D daar ben ik akkoord dit is een segment dat canon had en heeft laten vallen. Ik verwacht wel een concurrent van canon met photokina. Ik durf te wedden dat ze ook een gedowngrade 350D uitbrengen(alhoewel beter niet wedden want pure speculatie).

                    Ik ben ook overtuigd dat een d200 vandaag goed verkoopt misschien zelfs beter dan 30D. Maar dat is toch maar normaal gezien de mensen die een D100 hadden nu al enkele jaren op een opvolger aan het hopen waren. Mensen met een D60 zijn al lang geleden naar een recentere canon overgeschakeld. De "noodzaak" van upgrade is dus een stuk kleiner.

                    Maar zoiets betekent niet marktaandeelwinst het betekent gewoon groter marktaandeel gedurende een bepaalde periode. En globaal gezien is ook dat weer niet erg belangrijk.
                    Ah en als het je interesseert. Nikon geeft aan dat FF nog niet op hun roadmap staat. De eerste drie jaren waarschijnlijk nog geen FF Nikon dus. Op dit moment is de prijs/kwaliteitsverhouding bij APS beter volgens Nikon
                    sugar
                    Ik ben overtuigd dat het geen 3 jaar meer gaat duren. Time will tell.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

                      Mensenlief, als je bepaalde mensen hier moet geloven kun je alleen fatsoenlijke foto's maken met een FF...of nee, wacht, de Mamiya ZD heeft een nog grotere sensor! Weg met alle 5Ds! Maar kijk! Hasselblad heeft een NOG grotere digitale back! Weg met de rest!

                      Comment


                      • #56
                        Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

                        Trek die discussie toch niet in het belachelijke kerel...

                        En als ge er zo over denkt, gaat dan met een compactje fotograferen he (nog kleinere sensor!)
                        flickr

                        Comment


                        • #57
                          Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                          En ik hoop dat photokina spetters brengt van de canon concurrentie want dat zal canon terug moeten investeren en dat komt mij uiteindelijk ten goede.
                          Chuck Westfall heeft meen ik al eens aangegeven dat Canon een 5 jarenplan heeft. Canon Japan heeft aangegeven dat ze een volledige lijn van camera's willen brengen. Dus met overlappende specs, en meer modellen dan 3 !

                          Mijn gevoel is dat Canon met iets bezig is wat heel veel tijd kost, maar wat wel weer een sprong vooruit gaat betekenen. Ik zou anders niet weten waar al die research in gaat zitten Weet niet wat het is. Kan een betere sensortechniek zijn, snellere processing of beide Waar ik niet in geloof is dat Canon de handoek in de ring heeft gegooid. Daar zijn ze domweg te aggresief qua beleid voor. Niets ten nadele van Nikon en Sony overigens hoor, maar Canon heeft een erg aggresieve benadering van de markt en ze hebben de concurrentie langszij laten komen.

                          Dit scenario was al tijden geleden te voorzien.

                          Om on topic te komen: ik zou niet overstappen vanwege body's. Die komen en die gaan, lenzen is een ander verhaal. Lenzen kunnen de doorslag geven als Canon iets biedt dat Nikon niet kan en voorlopig niet zal bieden en dat voor TS van groot belang is.
                          Last edited by ajh; 25 augustus 2006, 09:18.
                          Groeten,

                          Albert Jan

                          Website AJH
                          lidnummer: BD0371NL

                          Comment


                          • #58
                            Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                            Je doet het net voorkomen alsof een body waar niet wheathersealed opstaat alle vocht rechtstreeks op zijn electronica krijgt. Eigenlijk zou ik wel eens een test willen zien vanaf hoeveel vocht een 5D bijv het laat afweten tov een 1D. Velen zouden hier nogal verschieten denk ik. Vorige week weer foto's zitten maken in een tropisch zwembad. En ja ik stond in dat zwembad. Water op mijn camera natuurlijk. Maar daarvan gaat ie echt niet kapot. Het moet al echt stortregenen alvorens zo een wheatherseals nuttig zijn. En hoeveel mensen met een 5D trekken daar foto's in.
                            Er zullen natuurlijk altijd wel mensen zijn die er nood aan hebben maar dat is globaal gezien toch geen belangrijk aantal. Dan zijn er echt wel andere zaken die een 5D mist die gemiddeld gezien belangrijker zijn.
                            Een electronisch toestel van 3000 EUR moet waterdicht zijn, ooit van condensatie gehoord? Ik wel, heb hier al wat electronica kunnen vervangen vanwege condensatie. Filmcamera's konden indertijd zonder, DSLR niet. Zeker niet als hij 3000 EUR kost
                            De 1D serie is echt waterdicht, je kan er mee onder de douche fotograferen (kijk bv eens naar de test van de 1D op dpr)


                            Is dat zo? Bron aub?
                            Simon Coleman, Nikon UK (cfr homepage BD)
                            Maar zoiets betekent niet marktaandeelwinst het betekent gewoon groter marktaandeel gedurende een bepaalde periode. En globaal gezien is ook dat weer niet erg belangrijk.
                            Ooit van economies of scale gehoord? Of van Shelf space?
                            [/QUOTE]
                            Ik ben overtuigd dat het geen 3 jaar meer gaat duren. Time will tell.[/QUOTE]
                            Weerom Simon Coleman, UK

                            sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                            http://supermasj.zenfolio.com

                            Comment


                            • #59
                              Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

                              Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                              Chuck Westfall heeft meen ik al eens aangegeven dat Canon een 5 jarenplan heeft. Canon Japan heeft aangegeven dat ze een volledige lijn van camera's willen brengen. Dus met overlappende specs, en meer modellen dan 3 !

                              Mijn gevoel is dat Canon met iets bezig is wat heel veel tijd kost, maar wat wel weer een sprong vooruit gaat betekenen. Ik zou anders niet weten waar al die research in gaat zitten Weet niet wat het is. Kan een betere sensortechniek zijn, snellere processing of beide Waar ik niet in geloof is dat Canon de handoek in de ring heeft gegooid. Daar zijn ze domweg te aggresief qua beleid voor. Niets ten nadele van Nikon en Sony overigens hoor, maar Canon heeft een erg aggresieve benadering van de markt en ze hebben de concurrentie langszij laten komen.

                              Dit scenario was al tijden geleden te voorzien.

                              Om on topic te komen: ik zou niet overstappen vanwege body's. Die komen en die gaan, lenzen is een ander verhaal. Lenzen kunnen de doorslag geven als Canon iets biedt dat Nikon niet kan en voorlopig niet zal bieden en dat voor TS van groot belang is.

                              Yep dat 5 jarenplan dat hadden we ook al gehoord. En er wordt door canon de laatste tijd wel regelmatig gezegd dat ze niet zo geinteresseerd meer zijn in MP maar de kwaliteit willen verbeteren. Misschien met PMA volgend jaar. Want voor photokina geloog ik er nog niet in. Dat wordt de aankondiging van de nieuwe 1D.

                              Nu denk ik eigenlijk wel dat canon sowieso terug afstand neemt van de concurrentie want ze is effectief bijgebeend maar tegen PMA volgend jaar staat Canon weer een stap verder en gezien het verleden van de concurrenten gaat het daar toch weer langer duren. Vandaar dat ik spetter wil. Dan zullen ze wat extra moeite moeten doen.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

                                Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                                Een electronisch toestel van 3000 EUR moet waterdicht zijn, ooit van condensatie gehoord? Ik wel, heb hier al wat electronica kunnen vervangen vanwege condensatie. Filmcamera's konden indertijd zonder, DSLR niet. Zeker niet als hij 3000 EUR kost
                                De 1D serie is echt waterdicht, je kan er mee onder de douche fotograferen (kijk bv eens naar de test van de 1D op dpr)
                                Ja hoor al onze toestellen condeseren gewoon kapot. Het is wel raar dat die 7 jaar oude digi van mij nog steeds werkt met al die condensatie.
                                En filmcamera's geen elektronica Jongens toch...Waarom hebben die dan eigenlijk een batterij nodig

                                En ja ik ben overtuigd dat een 1D een douche overleeft. Een D200 Ik betwijfel het...en een 20D overleeft dit niet. Maar tja ik neem eigenlijk geen foto's terwijl ik onder de douche sta. Nu ja moest ik willen is dat gemakkelijk op te lossen en dan ben ik nog beter sealed dan een 1D.
                                Maar ik zou wel eens een test willen zien die de wheathersealing vergelijkt van toestellen ook die waar geen wheathersealed op staat.


                                Simon Coleman, Nikon UK (cfr homepage BD)
                                Die zegt niks over marktaandeel dus daar heb ik niet veel bron aan.

                                Ooit van economies of scale gehoord? Of van Shelf space?
                                Ja dagelijks met dergelijke dingen bezig. Maar mijn baas gaat het echt niet erg vinden hoor als mijn concurrent een maand of 2 beter doet zolang ik op jaarbasis (en das dan een fiscaal jaar) nummer 1 blijf en mijn marktaandeel niet zakt. Als je +4 jaar moet wachten op een upgrade is het toch niet verwonderlijk zeker dat je veel verkoopt wanneer je uiteindelijk een stap vooruit maakt.

                                Ik ben overtuigd dat het geen 3 jaar meer gaat duren. Time will tell.
                                Weerom Simon Coleman, UK
                                Yep het zou wel eens zo lang kunnen duren. Ik dacht nooit dat ze die markt zo maar weg zouden geven maar na die FF whitepaper gelezen te hebben blijkt dat het nog wel eens lang te kostelijk en dus niet competitief zou kunnen zijn voor hen.
                                Last edited by Kevlar; 25 augustus 2006, 14:14.

                                Comment

                                Working...
                                X