Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

anti-shake error minolta 7d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: anti-shake error minolta 7d

Ik vroeg:

Geachte,
    Als ik het goed heb neemt VIDEP de herstelling van Konica Minolta voor zijn rekening. Correct toch?
    Mijn KM Dynax 5D heeft gisteren de ziel gegeven: de camera geeft de (welgekende) error van het anti shake systeem (5 baartjes die knipperen).
    Kunnen jullie mij een schatting van de herstellingskosten bezorgen?
    Camera is net 3 jaar, garantie is dus uitgesloten.
    Hartelijk dank,

VIDEP antwoordde:

Beste
    Dergelijke toestellen kan u inderdaad bij ons binnenbrengen voor herstelling.
    Dit komt op een totale herstelprijs van 120€ excl btw (transportkosten inbegrepen)
    Met vriendelijke groeten
    Arati Van Hoof

Ik weet het zo niet hoor...
    Is mijn 5D dat überhaupt nog waard?
    Last edited by guRuh; 12 september 2008, 12:19.
    flickr

Comment

Ik had begrepen dat dit een bekende fout in de camera's is (net als het first frame black out syndroom), en dus kosteloos hersteld zou worden. Misschien toch eens wat googlelen.
      Ik kan me voorstellen dat ze niet zo happig zijn op deze reparatie, of dat er geen reserve onderdelen meer zijn, maar dan zou een korting bij de aanschaf van een nieuwe misschien een optie zijn?
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
        Ik had begrepen dat dit een bekende fout in de camera's is (net als het first frame black out syndroom), en dus kosteloos hersteld zou worden.
        Misschien wel, maar de eerdere vermelding "garantie uitgesloten" helpt natuurlijk nooit om een kosteloze herstelling te bekomen.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Da's dus niet waar. Er was destijds een serie camera's met een sensor van Sony die niet goed was. En die wer ook na de garantieperiode kosteloos hersteld. Als het een ontwerp- of fabricage fout betreft heb je ook na garantie rechten.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Kers op de taart: horizontale witte streep van +- 3 pixels breed, met RGB stippen/vlekken in...

Nice!

Zou het één met het ander te maken kunnen hebben?

(http://farm4.static.flickr.com/3060/...5cb1a095_o.jpg)

PS@wiseguys: ja het is een horizontale streep want de foto is in portrait genomen
            PS2: deze layout is echt verschrikkelijk
            Last edited by guRuh; 13 september 2008, 19:35.
            flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
              Da's dus niet waar. Er was destijds een serie camera's met een sensor van Sony die niet goed was. En die wer ook na de garantieperiode kosteloos hersteld. Als het een ontwerp- of fabricage fout betreft heb je ook na garantie rechten.
              Volledig mee eens, ik heb zelf ook al gratis herstelling buiten de garantieperiode gekregen,maar ik bedoel enkel maar dat guRuh in zijn eerste email naar Videp zelf schrijft :
              "Camera is net 3 jaar, garantie is dus uitgesloten."

Dat helpt niet om gratis herstelling na de garantieperiode te bekomen
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                Kers op de taart: horizontale witte streep van +- 3 pixels breed, met RGB stippen/vlekken in...

Nice!

Zou het één met het ander te maken kunnen hebben?
                Geen idee moet ik zeggen. Nog nooit zoiets gezien...

Comment

Een mailtje ter correctie gekregen van VIDEP.
                  De "first frame blackout" wordt inderdaad gratis hersteld.
                  Echter, als dit niet de oorzaak is (en inderdaad, dit heeft niets te maken met het AS systeem) betaal je 196 excl. btw voor de herstelling. Daar komen nog eens 15 euro verzendingskosten bij (ik geraak niet bij VIDEP).

Service notice staat hier trouwens: http://ca.konicaminolta.com/informat...202/01_en.html

Hou de rubriek aangeboden maar in de gaten de komende dagen... (Tamron 17-50 2.8, Minolta 3600 HS D, Minolta 70-200 F4 "beercan" )
                  flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                    Een mailtje ter correctie gekregen van VIDEP.
                    De "first frame blackout" wordt inderdaad gratis hersteld.
                    Echter, als dit niet de oorzaak is (en inderdaad, dit heeft niets te maken met het AS systeem) betaal je 196 excl. btw voor de herstelling. Daar komen nog eens 15 euro verzendingskosten bij (ik geraak niet bij VIDEP).

Service notice staat hier trouwens: http://ca.konicaminolta.com/informat...202/01_en.html

Hou de rubriek aangeboden maar in de gaten de komende dagen... (Tamron 17-50 2.8, Minolta 3600 HS D, Minolta 70-200 F4 "beercan" )

Wat in die service nota staat , dat probleempje heb ik ook met mijn Dynax D5 , eigenlijk is dit niet zo een erg probleem, maar wie weet word dat niet erger met de tijd , dus ik heb vandaag mijn camera binnen gebracht bij Videp , die hebben die aanvaard en zullen die naar Duitsland sturen.
                    Ik ben benieuwd .
                    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                    Web-Albums

Comment

Working...
                    X