Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

anti-shake error minolta 7d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• anti-shake error minolta 7d

De kat des huizes heeft een paar dagen geleden mijn 7d van de tafel gestoten.
    Resultaat : géén krasje op het toestel , lens of handgreep...alle instellingen werken feilloos...maar ik kan niet afdrukken !
    Alle 5 de LED's van het AS-systeem in de zoeker knipperen.
    Na wat speurwerk in de handleiding blijkt dit dus een probleem met het AS (anti-shake) systeem te zijn....waarschijnlijk het meest fragille onderdeel van deze camera.
    Deze zal door het vallen wel uit zijn lood geslagen zijn of zoiets.
    Ze adviseren dan ook om de technische dienst te raadplegen.
    Heeft hier iemand ervaring met deze herstelling of dat er misschien een mogelijkheid is om het zelf op te lossen ?
    Vermits KM niet meer bestaat , staat Sony in voor de herstellingen en volgens hun website is het een firma in het Antwerpse die de naservice doet.(VIDEP Bredastraat 143 , 2060 antwerpen)
    Iemand ervaring met deze firma en kan men zijn toestel er persoonlijk binnenbrengen of via een handelaar ?
    Toestel is wel nog onder garantie !

Re: anti-shake error minolta 7d

reset ?
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

Comment

Camera op 'on' zetten en batterij eruit halen en vervolgens er terug insteken, kan soms helpen.... doe ik wanneer ik afdruk en spiegel blijft hangen en gewoon aan af zetten niet meer helpt....
      Valt te proberen.
      https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Heb ik al allemaal geprobeert !
        Bij het aanzetten van de camera maakt deze een raar mechanisch geluid....
        precies of er iets geblokkeerd zit en de camera het probeert te deblokkeren !
        Volgens mij heeft die AS wel ene serieuze opdoffer gekregen en zit dat beweegbaar frame geblokkeerd!?

Comment

Ik denk dat het een serieus defect is en zal zeer waarschijnlijk ter reparatie naar Sony moeten.
          Als je naar www.sony.nl gaat en dan via service naar gebruikers Konica Minolta camera's, kom je bij de ondersteuning voor Konica Minolta. Hier ziet je dat deze ondersteuning afkomstig is van Sony Benelux.
          Hierin staat ook vermeld het tel. nr en ook het afleveradres.
          Uit ervaring weet ik dat het verstandig is om de camera daar in te leveren met de bijbehorende aankoopfactuur en met alleen de medeling van de storing. Dit in verband met de datum voor eventuele garantie. Of het garantie is hoor je na reparatie wel van Sony.
          Het blijkt dat bij het zelf inleveren en ophalen van de camera de reparatietijdsduur ± 3 weken is. Wel wordt vermeld dat de tijdsduur 4 à 6 weken is.
          Hopelijk krijg je hem toch nog aan de praat, maar ik vrees.
          succes

Comment

Heb ik ook gehad met de mijne (niet dat van de kat: bij mij is het spontaan op gaan treden). Deze (de camera dus, niet de kat) is opgestuurd naar Sony (via Badhoevedorp naar Duitsland) en na een kleine vijf week heb ik een nieuwe gekregen. Met nieuw garantiebewijs, dus op zich netjes geregeld. Als je wat zoekt op andere forums zul je meer over deze fout vinden. 't Is een heel frustrerende want (tenminste bij mij) hij treedt niet steeds op. En als je hem uitzet dan wil hij na 30 tot 45 minuten weer gewoon werken. Wat mij opviel was dat de teller van de buffer op 0 staat als hij weigert.
            Het wordt alleen een lastiger verhaal als je moet vertellen dat hij gevallen is...
            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Mijn camera had hetzelfde (5D). Gaf eerst een aantal tikjes en kon dan niet meer afdrukken. Is nu bij Sony (al vier weken) dus ik ben benieuwd.... Het is kennelijk een bekende klacht bij deze camera's. Het is bij mij niet gekomen door val of stoten o.i.d.

Comment

Het AS systeem blijkt dan toch verre van perfect en redelijk fragiel ...

Let op, bij IS en VR in lenzen treedt er na verloop van tijd slijtage op , dus dat is ook niet alleen maar rozengeur en manenschijn

sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Wat het precies is weet ik niet. Het kan ook een storing zijn in de electronica er omheen. Nikon heeft ook zoiets dergelijks met de BGLOD.
                  Het heeft er volgens mij meer mee te maken dat camera's )of meer algemeen producten) steeds sneller de markt op moeten, en dus minder getest worden. Ook worden ze steeds complexer.
                  De kans dat je iets koopt dat nog niet uit ontwikkeldis wordt zo steeds groter
                  Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK
                    Wat het precies is weet ik niet. Het kan ook een storing zijn in de electronica er omheen. Nikon heeft ook zoiets dergelijks met de BGLOD.
                    Het heeft er volgens mij meer mee te maken dat camera's )of meer algemeen producten) steeds sneller de markt op moeten, en dus minder getest worden. Ook worden ze steeds complexer.
                    De kans dat je iets koopt dat nog niet uit ontwikkeldis wordt zo steeds groter
                    En om het nog wat breder te bekijken: de instabiliteit die kenmerkend is voor pc's, wordt nu in elk product met software zichtbaar. Zo doen de pechdiensten steeds betere zaken dankzij de electronica die in wagens verwerkt zit. Geen enkel merk biedt nog een zekerheid op dit vlak. Zullen we maar mee leren leven zeker ?
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Neen, dit is niet hetzelfde. De AS is een bijkomend complex systeem dat aanleiding tot falen kan veroorzaken en betrouwbaarheid verlaagt.

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                        Neen, dit is niet hetzelfde. De AS is een bijkomend complex systeem dat aanleiding tot falen kan veroorzaken en betrouwbaarheid verlaagt.

sugar
                        net als de electronische geregelde airco, de electronisch gestuurde injectiesystemen, de electronisch gestuurde turbo's met variabele geometrie, de electronisch gestuurde alarmsystemen met alle mogelijke sensoren, de regen- en lichtsensoren, enz...
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2
                          net als de electronische geregelde airco, de electronisch gestuurde injectiesystemen, de electronisch gestuurde turbo's met variabele geometrie, de electronisch gestuurde alarmsystemen met alle mogelijke sensoren, de regen- en lichtsensoren, enz...
                          absoluut hoe complexer een systeem hoe onbetrouwbaarder het wordt. Probleem bij AS is dat een defect de camera blijkbaar onbruikbaar maakt.

Eén voordeel van AS op de sensor is net het feit dat in digitale fotografie een body in 't algemeen minder lang meegaat als een lens. En IS/VR in de lens sllijt, dus dat moet je vervangen (en kost geld).

sugar

Comment

Heb vandaag gebeld naar VIDEP in Antwerpen , de hersteldienst die aangesteld is door Sony , om mij toestel te herstellen .
                            Wachttijd ongeveer 3 weken en ik kan mijn toestel daar persoonlijk afleveren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mavan
                              Heb vandaag gebeld naar VIDEP in Antwerpen , de hersteldienst die aangesteld is door Sony , om mij toestel te herstellen .
                              Wachttijd ongeveer 3 weken en ik kan mijn toestel daar persoonlijk afleveren.
                              Als je niet vermeld hebt dat het door een val komt, dan is het mogelijk dat je binnenkort een nieuw ipv een gerepareerd toestel kan gaan afhalen...

Comment

Working...
                              X