Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

anti-shake error minolta 7d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: anti-shake error minolta 7d

Ik heb dat natuurlijk niet verteld omdat er aan de buitenkant van het toestel géén krasje te zien was !
    Het toestel was wel nog in garantie !
    Ik hoop wel dat ik mijn eigen toestel terugkrijg....want deze werkte PERFECT....!!!!
    mijn vorige 7D had véél problemen en deze heb ik dus in de plaats gekregen van mijn eerste toestel !(back focus , probleem met flash HS 5600 , ...enz)
    Het zou spijtig zijn als ik een "ander nieuw"toestel krijg waar ik niet zeker van ben !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mavan
      Ik heb dat natuurlijk niet verteld omdat er aan de buitenkant van het toestel géén krasje te zien was !
      Het toestel was wel nog in garantie !
      Ik hoop wel dat ik mijn eigen toestel terugkrijg....want deze werkte PERFECT....!!!!
      mijn vorige 7D had véél problemen en deze heb ik dus in de plaats gekregen van mijn eerste toestel !(back focus , probleem met flash HS 5600 , ...enz)
      Het zou spijtig zijn als ik een "ander nieuw"toestel krijg waar ik niet zeker van ben !
      Het is nu te hopen dat er niemand van die hersteldienst mee leest op Belgium digital !
      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
      Web-Albums

Comment

vandaag na +- 12 weken mijn 7D in turnhout bij konijnenberg opgehaalt.
        niet de mijne dus maar een nieuwe.
        mijn 7D had dezelfde klacht als die van jullie.
        ik ben nu wel een beetje bang geworden voor die anti shake
        ik hoop alleen voor jou dat het geen 12 weken gaat duren.
        suc6
        minolta 7D grip VC7D sigma 70/200 2.8 sigma 18/50 2.8 minolta 35/70 1:4 70/200 tokina 1:4-5.6 flitser 3600 HS/D. minolta 7i minolta 5000 AF olympus c100
        panasonic DMC-FZ7

Comment

Rino,

Waarom heeft u uw toestel niet zelf binnengebracht bij VIDEP in Antwerpen ?
          Zij zorgen voor de naservice van de vroegere Minolta toestellen in opdracht van Sony en je mag uw toestel daar zelf binnenbrengen!
          Als je nog eerst via een handelaar moet gaan duurt het altijd langer.
          Wie weet hoelang een toestel daar soms blijft liggen voor ze het doorsturen!?
          Tegen mij zeiden ze dat het toestel naar duitsland gestuurd word en dat het 3 à 4 weken ging duren.
          In duitsland waarschijnlijk naar de vroegere herteldient van Minolta.
          Ze hebben een copie gemaakt van mijn garantiebewijs en een herstelbon met daarop de gebreken en de accesoires (zoals draagriem...enz) die nog aan het toestel zitten !
          Zag er oké uit.
          Nu hopen dat het inderdaad géén 12 weken duurt!

Comment

Gisteren na exact 4 weken en 3 dagen een mailtje gekregen van VIDEP dat mijn hersteld toestel terug is uit duitsland.
            Was belooft na 3 à 4 weken !
            Dus binnen een aanvaardbare termijn hersteld onder garantie zonder enige kosten !
            Ik ga mijn toestel dinsdag terug ophalen hopend dat alles terug prima werkt

Comment

VIDEP is de hersteldienst voor Minolta zeker?
              flickr

Comment

Videp is de hersteldienst voor Sony....(en vele andere merken)
                Maar vermits Sony konicaminolta overgenomen heeft is er in ieder land een andere hersteldienst (eigenlijk inzamelpunt) aangesteld .
                Videp hersteld niets zelf van de vroegere Minolta toestellen , maar stuurt alles door naar duitsland....ik vermoed de vroegere hersteldienst van Minolta in Duitsland !
                Videp , Bredastraat , Antwerpen
                Google maar even naar Videp en je vindt de nodige info , ook via Sony.be

Comment

Deze site gevonden en gelijk maar gebruiker geworden omdat ik googlelde naar dit probleem...

2 weken terug tijdens het foto’s maken begaf Dynax 5D het van het ene op het andere moment het.
                  De lampjes van de “anti-shake” in de zoeker blijven branden. Het rode lampje op de achterkant van de body brand ook continue. De autofocus en lichtmeting werken correct, maar bij het volledig indrukken van de ontspanknop maakt de camera de foto niet. Bij het aanzetten van de camera klonk er voorheen 1 maal een “klak” geluid, nu is dit echter 6 tot 7 maal en klinkt redelijk verontrustend… bij het inschakelen van de MF (manuel focus) valt ook het display volledig uit.
                  Het wisselen van geheugenkaart of objectieven had allemaal geen invloed op het functioneren van de Dynax. Ook het eruit halen van de accu en de camera enkele uren zonder stroom laten heeft geen zin, evenals het “resetten” van de camera.

De camera is inmiddels via de hersteldienst van Sony NL doorgestuurd naar Bremen, daar waar de grote Minolta hersteldienst zit. Inmiddels is hij al 2 weken weg, dus ik ben eens benieuwd na de berichten hier dat het na een week of 4 geregeld was..

Het is nu weer even behelpen met de kleine digi compact S-414 van Minolta, al heb ik ook voor de gein m'n oude Practica weer eens vanonder het stof gehaald.

Comment

Uw toestel maakte dus blijkbaar hetzelfde geluid bij inschakelen als de mijne....
                    zal waarschijnlijk ook hetzelfde probleem zijn te horen aan wat nog kan en niet kan !
                    Nog een paar weken geduld en hopelijk zo snel hersteld als de mijne !

Comment

Mavan,
                      is uw toestel al weer terug en gaat hij weer gelijk een nieuwe?
                      Ik ben eens benieuwd wat die herstellers ervan terechtbrengen!!

Comment

ik ga dinsdag mijn toestel halen.....
                        en breng 's avonds wel verslag uit hier indien ik de tijd vind om het dadelijk grondig te testen !

Comment

Vorige week mijn toestel gaan terughalen bij VIDEP in Antwerpen .
                          Alles netjes onder garantie hersteld!
                          Volgens de afleverbon werd het anti-shake systeem vervangen en afgeregeld en een update van de firmware !
                          Na controle bleek er nog steeds firmware versie 1.10 op te staan zoals voor de herstelling.
                          Er word nergens spraak gemaakt van wat deze update eigenlijk doet , maar alles werkt prima en dat is het belangrijkste.
                          Het toestel is ook netjes terug in mekaar gemonteerd en het anti-shake systeem werkt weer naar behoren.
                          Of ze de CCD mee vervangen hebben weet ik niet ,maar dan in ieder geval toch héééééééél goed gekuist.
                          Zelfs op diafragma 22 zo goed als géén stof te bespeuren , vééél minder dan voor de herstelling !
                          Al bij al een heel goede herstelling binnen een aanvaardbare termijn van 4 weken zoals gezegt bij aflevering van het toestel.

Comment

Allez... dan ben ik eens benieuwd. Want de mijne is nu maandag 4 weekjes in Bremen. Hoop dan ook stilletjesaan eens iets te horen van die mannen, want ik krijg alweer een hele berg ideeen voor foto's. Kan ze alleen niet maken

Comment

Ja lap, spijtig genoeg moet ik mij ook melden in deze thread :-( .
                              Van de ene moment op de andere werkt mijn 5D niet meer: AS lampjes knipperen in de zoeker.
                              Ook: als ik de camera opstart hoor ik het As system tikken en lichtjes piepen. Dat het kapot is is dus wel duidelijk.

Maar nu is mijn dilemma: laat ik dit prehistorisch stuk technologie (met enige zin voor overdrijving) herstellen?
                              Hij is niet meer in garantie (toestel is 3 jaar oud).
                              Wat gaat die grap mij kosten? Gemakkelijk 200 euro zeker?

Anders haal ik mij zo'n A900'tje hoor
                              flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                                Wat gaat die grap mij kosten? Gemakkelijk 200 euro zeker?

Anders haal ik mij zo'n A900'tje hoor
                                Wat de herstellingskosten zijn, is moeilijk te schatten want ik ken de prijs van de nodige wisselstukken niet, maar als je nog altijd tevreden bent van de 5D, zou je ook voor een tweedehands minder recent model kunnen gaan hé, en dan ben je ook maximum €250 kwijt (5D, 7D, a100).
                                De a100 is toch ook al een stapje vooruit t.o.v. de 5D.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                                X