Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d50???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon d50???

Vorige week nog gehoord in de Mediamarkt (verkoper tegen andere klant): "Die D50 kan je beter niet kopen, de kwaliteit van foto's is maar dezelfde als van een doorsnee compactje."
    Nikon D50

Comment

D50 heeft ook nadelen:

geen ISO 100
      minder per pixel sharpness dan 350D/D70(S) => (noise reduction?)
      geen verlicht LCD bovenaan
      geen Mirror-Lockup
      bestaat geen grip voor
      RAW+JPEG => JPEQ only basic quality

Comment

hoe zit het met de ruis van deze 2?? omdat ik namelijk ook in tl-verlichte hallen foto's maak en ik niet de flits kan gebruiken op de honden moet ik een hoge iso hebben en zo min mogelijk ruis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DimiDub
          is het eerder niet zo dat je die "wazigheid" (kleine scherpte diepte) verkrijgt door je diafragma te vergroten ? heeft slechts weinig te maken met inzoomen denk ik, ik verkrijg een geweldige scherpte diepte met een vaste 50mm 1/8 helemaal open dus daar is geen sprake van zoom, als je dan nog eens spreekt van heel flauw licht zit je ook nog goed met die lichtsterke lens

vriendelijk groeten, dimidub
          scherpte diepte wordt bepaald door:
          - diafragma opening
          - afstand tot het onderwerp
          - brandpuntsafstand.

Met een 50mm f/1.8 kan je , als je heel dicht op je onderwerp zit, een scherptediepte hebben van enkele mm's, maar, als je er ver vanaf zit, een veel grotere scherpte diepte hebben.

Ik dacht trouwens dat de d50 beter presteerde als het op ruis aankwam dan de D70
          Fotolog -DevLog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Burdy
            Vorige week nog gehoord in de Mediamarkt (verkoper tegen andere klant): "Die D50 kan je beter niet kopen, de kwaliteit van foto's is maar dezelfde als van een doorsnee compactje."
            Tja, ik denk dat die verkoper liever van z'n D70s 's afwil, aangezien de D80 eraan komt.
            Fotolog -DevLog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whoami
              Tja, ik denk dat die verkoper liever van z'n D70s 's afwil, aangezien de D80 eraan komt.
              met zo'n uitleg wacht die verkoper beter op MediaMarkt C4

Comment

heb me vandaag ook laten vertellen dat als het op ruis aankomt dat de 350d het wint vanwege de cmos sensor en dat die ook meer licht opvangt dan de d50.

Dat heb ik namelijk wel nodig omdat als ik binnen in een tl-verlichte hal foto's moet maken van honden shows, kan ik geen flits gebruiken dus moet de iso wat hoger en zo min mogelijk ruis over houden.

klopt dit allemaal??

als dit al zeker klopt ga ik voor de 350d.

Comment

kijk hier maar eens naar ivm de ruis problematiek

vriendelijke groeten, dimidub
                  ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
                  http://www.flickr.com/photos/dimidub/

Comment

daar is inderdaad de d50 ietsjes scherper, maar scheelt zeker niet veel met de 350d!

oh oh oh, het word steeds moeilijker voor me! kwa prijs is de d50 natuurlijk aantrekkelijker!!!

heeft niemand hier een lijstje met de nega en de positieve factoren afwegend voor me??? en niet van een review maar van hun eigen??
                    dat zou zeker veel helpen en zou ik ook zeer dankbaar voor zijn!

Comment

volg gewoon je buik-gevoel
                      ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
                      http://www.flickr.com/photos/dimidub/

Comment

pascal ga naar een degelijke winkel
                        neem beide toestel vast en maakt er wat foto's mee
                        hetwelke je het meeste kan bekoren kwestie gevoel en menustructuur
                        neem dat
                        ruis en dergelijke is wat bijkomstig
                        wat ben je met een toestel dat ietsje minder ruis geeft bv maar dat niet zo goed in de hand ligt of lastig is om mee te werken
                        tegenwoordig kun je bijna geen miskoop meer doen met een digitale spiegelreflex camera van alle merken

Comment

heeft niemand hier een lijstje met de nega en de positieve factoren afwegend voor me??? en niet van een review maar van hun eigen??
                          dat zou zeker veel helpen en zou ik ook zeer dankbaar voor zijn!
                          Je kan lijstjes opstellen, maar niet iedereen hecht aan alles hetzelfde belang, daarom ook dat de éne voor dit toestel kiest en de andere voor dat toestel.
                          De twee toestellen zijn gewoon goed, en je zal waarschijnlijk bij beide toestellen content zijn van het resultaat.

Comment

dan pak ik gewoon de d50 en voor die 130 verschil ken ik mooi bijleggen voor andere dingen erbij!

is 569,- veel voor de d50 kit?? daar staat ie nu namelijk voor bij de mediamarkt en ben hem hier in de buurt nog niet goedkoper tegen gekomen.

Comment

Dat lijkt me een scherpe prijs. Maar ik zit nu ook ni meteen dagelijks prijzen te bekijken.

Comment

Ik twijfelde ook tussen de d50 en 350d. Heb ze allebei is vastgenomen en ben zonder twijfel voor de d50 gegaan. Voelt echt veel beter aan.
                                [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

FotoBlog

Comment

Working...
                                X