Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70s vs. Canon EOS 350d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D70s vs. Canon EOS 350d

Ik heb voorlopig nog geen digitaal reflextoestel, maar ben van plan om me er eentje aan te schaffen.
    Ik heb mijn zinnen al wat gezet op een Nikon D70s of Canon EOS 350d. Beide lijken mij degelijke toestellen. De specs lijken me meer dan goed genoeg voor mij. Maar ik kan nog niet kiezen. Wat is volgens jullie de beste (prijs/kwaliteit) oplossing? Over de lens die ik er bij wil ben ik nog niet helemaal uit .. ik had graag wel een 18-200 lens of iets gelijkaardigs gehad, maar de prijzen zijn misschien wat te hoog. Ik wil wel wat kunnen zoomen, maar wil toch ook gewone (breedhoek dan) foto's kunnen trekken.
    Zijn er mensen die ervaring hebben met Duitse webshops (aangezien de toestelletjes daar vaak goedkoper zijn)?
    Ik ben een absolute n00b dus alle info is welkom! Alvast bedankt op voorhand voor de tips!

Re: Nikon D70s vs. Canon EOS 350d

Hoi Nina,

Hier zijn al behoorlijk wat onderwerpen over gestart...
    Als je de zoekfuntie gebruikt vindt je ze wel
    SEARCH
    Fuji S5000
    Konica Minolta 7D met KM 28-100mm (f3.5-5.6) en Sigma 75-300mm (f4.0-5.6), VC-7D en 5600 HS(d)

Comment

Hoi,

Ik ben ook een noob en twijfel ook, maar
      ben eens naar de fotoboer (handelaar) hier
      in de buurt geweest.

De Nikon D70's en Canon EOS 350d worden vanaf
      september vervangen door nieuwe modellen.

Natuurlijk kun je nu nog zaakje's doen door ze te
      kopen aan goede prijzen (ook in België).

Als ik u was zou ik eens naar winkel gaan en ze
      uittesten en proberen.

Ik twijfel tussen de D70's en Olympus E500

Waarschijnlijk wordt het toch de Olympus E500
      omwille van 2 lensen, goede prijs/kwaliteit, en
      systeem om stof te verwijderen (vind dat ook belangrijk) !!!

Fotohandelaar stelde mij zelfs voor (als ik wou) om lensen
      te kopen van Nikon en voor een goede prijs een "oude"
      D70 te lenen (huren) tot het nieuwe model uitkomt.

Dit noem ik pas service en die wil ik nog zien in Duitsland

Zoek ook eens overal rond, leer je ook véél mee

Veel plezier nog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Luc
        De Nikon D70's en Canon EOS 350d worden vanaf september vervangen door nieuwe modellen.
        Staat dit dan vast?

Gr's, Wim
        Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
        Fujifilm X100V

Comment

Opvolging 350D ??
          Naar wat ik gehoord heb zouden dit alleen maar geruchten zijn.
          Heeft tijdje geleden in een magazine eens gestaan 370D met foto ( 350 bewerking): maar was maar een veronderstelling toen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pomeke
            Opvolging 350D ??
            Naar wat ik gehoord heb zouden dit alleen maar geruchten zijn.
            Heeft tijdje geleden in een magazine eens gestaan 370D met foto ( 350 bewerking): maar was maar een veronderstelling toen!
            heb dat magazine ook gezien
            met wat gaan ze dat dan opvolgen? een toestel met meer pixels? groter ccd/cmos ? nieuwe technologieen?
            Nikon body's en wa glas van 10 tot 200 en iets om da op te zetten en da in te steken en een .Macbookske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sp4
              heb dat magazine ook gezien
              met wat gaan ze dat dan opvolgen? een toestel met meer pixels? groter ccd/cmos ? nieuwe technologieen?
              Ik weet dat er een nieuwe CMOS-sensor is: Rochester-sensor, anders gegroepeerd raster!

Maar of ze hiervoor een nieuwe opvolger al gaan maken van een zeer vlot over de toonbank gaande model????

Ik twijfel, eerst er alles uithalen en dan vervangen???

Comment

Nikon - Canon - Fuji - Pentax - Sony: op DSLR gebeid bestaan er in die prijsklasse geen slechte camera's meer, dus voorkeur speelt een grotere rol alsook het volgende :
                Nikon lenzen gebruik je ook op de DSLR camera's van Fuji, deze hebben dezelfde vatting. Dus 1 soort vatting maar 2 verschillende merken van camera komen in aanmerking.
                Met Canon lenzen gebruik je alleen Canon toestellen tenzij je nog eens een extra adapter koopt om ook die lenzen ( met een andere vating ) op een Canon te gebruiken, maar dat doet eigenlijk niemand. Een Canon gebruiker zal meestal geen andere lenzen willen gebruiken op zijn toestel, zeker niet als ze eigenlijk daar niet voor bestemd zijn.
                Als Nikon en Fuji gebruiker kijk ik dus met argusogen uit naar de volgende Photokina naar de opvolger van de Fuji S3 Pro . . . . ( kwijl kwijl )
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Waarschijnlijk wordt het toch de Olympus E500
                  omwille van 2 lensen, goede prijs/kwaliteit, en
                  systeem om stof te verwijderen (vind dat ook belangrijk) !!!
                  Heb ook naar die camera aan het kijken geweest, de techniek is op zich niks mis mee. En hoe goed werkt het systeem om stof te verwijderen (op lange termijn?)
                  Het 'grote nadeel' wat ik gelezen heb is de opstarttijd... Omdat hij iedere keer bij opstarten de sensor reinigt. Nu praat je over 1.5 tot 2 sec. Maar het nadeel aan mijn compact camera vind ik de opstarttijd, vaak ben ik net iets te laat als ik ineens iets zie (bewegend iets of een bepaalde houding).
                  DSlr's hebben over het algemeen (met uitzondering van de E500 dan) geen opstarttijd en zijn dus direct schietklaar.
                  In hoeverre je dit een bezwaar vindt hangt van je zelf af...
                  Verder in combinatie met de ZUIKO lenzen is het zeker geen miskoop.
                  Fuji S5000
                  Konica Minolta 7D met KM 28-100mm (f3.5-5.6) en Sigma 75-300mm (f4.0-5.6), VC-7D en 5600 HS(d)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                    Nikon - Canon - Fuji - Pentax - Sony: op DSLR gebeid bestaan er in die prijsklasse geen slechte camera's meer
                    Waarom zie ik daar geen Olympus of Panasonic tussen staan(3/4de cams)?
                    Geloof je hier soms niet in?

Hubert
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                      Waarom zie ik daar geen Olympus of Panasonic tussen staan(3/4de cams)?
                      Geloof je hier soms niet in?

Hubert
                      Toch wel maar dit waren zo direct de eerste merken die bij me opkwamen Vul gerust aan hoor . . .
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Zeg maar van opvolging van bij de fotohandelaar,
                        waarom gaat die dat zeggen als ik een nieuw toestel
                        wil kopen

Canon zou ipv 350 ---) 3500 gaan zijn

En Nikon D70's wist hij niet zeker, maar waarschijnlijk
                        (dacht hij) dat het een 10 MP zou gaan worden
                        (tegenhanger van de Sony) voor dezelfde prijs
                        als nu !!!

Hij stelde ook voor om lensen nu te kopen en een
                        D70 te lenen (huren) tot nieuwe er is in september,
                        toch raar voor een fotowinkelier

Ik geloof die man wel, is niet de eerste de beste

Comment

Dit noem ik pas service en die wil ik nog zien in Duitsland
                          Wel, ik ga als domme belg naar duitsland om mijn (lichtjes defecte) 350d binnen te doen. Kom ik daar aan, blijkt het natuurlijk een feestdag te zijn... Winkels toe...
                          Nu niet dat het voor mij zooo ver is, (een 110tal kilometers) maar ik vond het toch maar lastig. Dus ik bel naar het nummer op de deur (op die moment had ik het trouwens nog niet door dat het een feestdag was) en zegt de zaakvoerder doodleuk, weet je wat, ik kom wel even af... Service genoeg voor jou??
                          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Is idd een dikke service, dat zie ik hier nog niet gebeuren !!!

Maar heb je veel profijt gehad met daar te kopen t.o.v. hier ?

Waar in Duitsland ?

Meeste Duitse site's is de Olympus E 500 duurder dan hier

Comment

Bij mij ging het op de moment van aankoop toch om een verschil van 200 € ongeveer. Nadien ook nog een lens, flits, statief en dergelijke bijgekocht, ook met een groot genoeg verschil om eens tot daar te gaan (volgende laat ik misschien wel opsturen).
                              http://www.topfoto-online.de/
                              Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Working...
                              X