Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bglod is dan wel gerepareerd, maar....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bglod is dan wel gerepareerd, maar....

Sedert mijn D70 terug is uit reparatie, nu enkele weken geleden, heb ik hem al een aantal keren zonder probleem gebruikt. Gisteren stelde ik echter vast dat de batterij wel heel erg snel "leeg" aangaf . Ook de "verse" batterij die ik er in stak, gaf al na "3" (!!!!) foto's de indicatie "bijna leeg" aan . Tegelijk constateerde ik ook dat de pop-up flitser niet meer functioneert . Deze had ik na de herstelling nog niet uitgetest, omdat ik die zelden of nooit gebruik. Vòòr ik Nikon Belux erop aanspreek (zucht, weer een lijdensweg om het uitgelegd te krijgen ), wil ik hier even horen of nog iemand met deze problemen is geconfronteerd

Re: Bglod is dan wel gerepareerd, maar....

De mijne is binnen voor het BGLOD probleem. Ben uiteraard zeer benieuwd of dit bijkomend probleem zich zal manifesteren.Zal uiteraard dubbel attent zijn.

Pol.
    Groetjes.
    Last edited by enero; 10 juli 2006, 07:30.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pcwiet
      Sedert mijn D70 terug is uit reparatie, nu enkele weken geleden, heb ik hem al een aantal keren zonder probleem gebruikt. Gisteren stelde ik echter vast dat de batterij wel heel erg snel "leeg" aangaf . Ook de "verse" batterij die ik er in stak, gaf al na "3" (!!!!) foto's de indicatie "bijna leeg" aan . Tegelijk constateerde ik ook dat de pop-up flitser niet meer functioneert . Deze had ik na de herstelling nog niet uitgetest, omdat ik die zelden of nooit gebruik. Vòòr ik Nikon Belux erop aanspreek (zucht, weer een lijdensweg om het uitgelegd te krijgen ), wil ik hier even horen of nog iemand met deze problemen is geconfronteerd

Bedankt voor de waarschuwing, de mijne is ook juist een week binnen.

JP

Comment

Ik heb deze namiddag (ik moest werken vanochtend) verdere tests uitgevoerd. Het doet zich enkel voor bij het uitklappen van de flitser. Dat feit alleen al zuigt precies de batterij leeg. Enfin, morgen een telefoontje naar Procirep doen en vragen of ze "zo goed willen zijn" om hun "reparatie" nog eens na te kijken, is het enige wat ik kan vragen zeker.

Comment

Bedankt voor de tip, ik zal dit beter ook maar eens testen want mijn D70 is ook nog maar pas terug van reparatie.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Heren,

Na 1 maand ongeveer wachten was mijn toestel gerepareerd voor BLOGD. (binnen eind mei terug begin juli)
            Helaas na enkele dagen reeds bleek dat het niet zo was. Zelfde fenomeen, blinking led, geen respons op eender welke knop etc....
            Terug binnengedaan en als toemaatje zei de de man in de winkel dat er reeds een vijftal NA reparatie teruggekomen zijn omdat hun toestel niet correct gerepareerd bleek. (ik weet niet of het voor hetzelfde euvel was).
            Ondertussen 2,5 maanden zonder toestel en erg wantrouwig tov. het huidige NIKON België.
            Indien reparaties, of die nu in Parijs, Polen of in Bommerskonten gebeuren, niet snel zullen verbeteren dan gaat Nikon in België op termijn zeker een slechte zaak doen met al deze negatieve signalen.
            Ik zou dit ten zeerste betreuren en samen met mij vele Nikon bezitters én winkeliers die trouwens erg verveeld zitten met de huidige toestand.
            Ik hoop dat Nikon niet alleen er iets aan doet maar ook communiceert rond dit gebeuren want dit minstens zo belangrijk
            Met een goede, steekhoudende uitleg kan er misschien nog wat begrip opgebracht worden, en natuurlijk een correcte herstelling achteraf.

Greetz,

Jempi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieter jan
              Heren,

Na 1 maand ongeveer wachten was mijn toestel gerepareerd voor BLOGD. (binnen eind mei terug begin juli)
              Helaas na enkele dagen reeds bleek dat het niet zo was. Zelfde fenomeen, blinking led, geen respons op eender welke knop etc....
              Terug binnengedaan en als toemaatje zei de de man in de winkel dat er reeds een vijftal NA reparatie teruggekomen zijn omdat hun toestel niet correct gerepareerd bleek. (ik weet niet of het voor hetzelfde euvel was).
              Ondertussen 2,5 maanden zonder toestel en erg wantrouwig tov. het huidige NIKON België.
              Indien reparaties, of die nu in Parijs, Polen of in Bommerskonten gebeuren, niet snel zullen verbeteren dan gaat Nikon in België op termijn zeker een slechte zaak doen met al deze negatieve signalen.
              Ik zou dit ten zeerste betreuren en samen met mij vele Nikon bezitters én winkeliers die trouwens erg verveeld zitten met de huidige toestand.
              Ik hoop dat Nikon niet alleen er iets aan doet maar ook communiceert rond dit gebeuren want dit minstens zo belangrijk
              Met een goede, steekhoudende uitleg kan er misschien nog wat begrip opgebracht worden, en natuurlijk een correcte herstelling achteraf.

Greetz,

Jempi
              Hallo pieter jan,

Ik heb een nieuwe draad opgezet aangaande dergelijke problemen.
              zie : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=119406

Bij mij is er nl. geen groene led te zien maar enkel de mogelijkheid de sluiter te commanderen in de M-stand. Maar ook hier dus geen lichtmeter en focus meer.
              Ik geraak dus stillaan voldaan van Nikon. Schandalig !!

Groetjes,
              Pol.
              Last edited by enero; 10 juli 2006, 23:07.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Snel even melden, want eigenlijk is het geen weer om voor de PC te zitten, dat ik deze namiddag even over en weer ben gereden naar Procirep. (leve de airco met dit weer: 39°) Na telefonisch kontakt had men mij verteld dat ik gerust met de technieker mocht overleggen of mijn probleem "aan de vorige herstelling" te wijten kon zijn. Die technici zitten daar gewoon achteraan in hetzelfde kantoor. Gedaan met speculeren over "versturen naar Parijs"
                Om kort te zijn: de stroom-problemen lijken aan de batterij te wijten, want met mijn 2de batterij doet dit euvel zich niet meer voor. Wat het niet functioneren van de flitser betreft; ook dit euvel was na een reset van de camera opgelost.
                Voorlopige conclusie: Procirep voor hun bereidwilligheid.

Comment

is ook de indruk die ik heb overgehouden.

Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Thx voor het melden van deze positieve ervaringen!

Het geeft ons weer wat meer vertrouwen in Nikon - Procirep.

Het werd anders wél hoogtijd!...

Comment

Ik heb een lens op 04/07 via de winkel binnen gegeven. Nog geen reactie, het is misschien nog wat te vroeg
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                        Ik heb een lens op 04/07 via de winkel binnen gegeven. Nog geen reactie, het is misschien nog wat te vroeg
                        Als je kan, zelf binnen doen. Dat bespaart je tijd en je kan ondertussen ook overleggen met de technieker. Dat maakt een wereld van verschil, ik kan ervan meespreken.

Groetjes,
                        Pol
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Iemand een telnummer van die gasten ?
                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                            Iemand een telnummer van die gasten ?

02/726 22 34, maar je geraakt er niet binnen, steeds bezet. De ringback functie gebruiken, dan bellen zij jou vrij snel terug op.

Groetjes,
                            Pol.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                            X