Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sensor reiniging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sensor reiniging

weet iemand of nikon brussel dezelfde gratis sensor-reiniging geeft als vroeger de beuckelaer in antwerpen?

Re: sensor reiniging

Oorspronkelijk geplaatst door karlsmet
    weet iemand of nikon brussel dezelfde gratis sensor-reiniging geeft als vroeger de beuckelaer in antwerpen?
    Nee, geen gratis sensor cleaning tenzij je een prof. licentie kan voorleggen. Kost 60€. Zij beweren dat ze enkel verdienen door de technische ondersteuning van Nikon maar zijn geen invoerder van het product.

Groetjes,
    Pol.
    Last edited by enero; 12 juli 2006, 21:59.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

ja ! en ik ben de kerstman!

weet het dus, volgende aankoop zal het ander merk worden.
      wat een klotebende. daar word ik nu eens kotsmisselijk van.
      ik wil best wat betalen om die sensor te reinigen. als ik bij de beuckelaer ging was dat op max 5 minuten gedaan (inclusief in ontvangst nemen en terug naar de balie brengen).
      60€ yeah my ass.

Comment

Welkom in het Europa van vandaag, waar alles gedicteerd wordt door rationalisatie en kostenbesparingen.

Maar waarom denk je dat het andere merk dat gratis doet?
        "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
        Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
        Uit: Apocrief

Comment

Ja,iedereen doet er heel makkelijk over dat sensor reinigen,zo lees ik toch op verschillende forums dat er een hele hoop mensen zijn die het niet durfen waaronder een cameraad van mij met een 350D.(en dat is geen domme jongen)
          Ook ik heb even gekeken en ja hij ligt er toch nog wel diep in vind ik om er zo bij te kunnen?.voor de green tape dan he want met die swaps zal het wel lukken
          Als je het moet laten doen steeds dan word het toch wel duur.
          Maar er zijn zat mensen die het jou voor doen hier op het forum.
          Maar er zit altijd een risico in al is het dan mischien 10%

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic
            Welkom in het Europa van vandaag, waar alles gedicteerd wordt door rationalisatie en kostenbesparingen.

Maar waarom denk je dat het andere merk dat gratis doet?
            Persoonlijk vind ik dat het reinigen van een sensor gratis zou moeten kunnen gebeuren al was het maar als service voor het trouwe klienteel. Als ik hoor hoe het bij Procirep gebeurt : met een droog plucevrij doekje...., dan heb ik toch mijn bedenkingen.

Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
              Persoonlijk vind ik dat het reinigen van een sensor gratis zou moeten kunnen gebeuren al was het maar als service voor het trouwe klienteel.

Waarom? Hoeveel van de klanten is trouw? Het is een zeer eenvoudige handeling. Een winkel zou dit misschien als service kunnen aanbieden, maar dan krijg je weer het probleem dat mensen vanalles gaan claimen als ze weken later iets ontdekken.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wat je zélf doet, ... doe je (meestal ) best!...

Ik mag er niet aan denken om steeds naar die fransmannen in Zaventem te moeten rijden om daar telkens mijn sensoren proper te laten maken....
                Als ik hier bovendien de ervaringsberichten over Procirep lees, heb ik ook bijzonder weinig vertrouwen in hun technisch "kunnen"!...
                Ze hebben beslist nog hééél vééél (alles!) te leren ivm. klantenservice en marketing(communication)!...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                  Persoonlijk vind ik dat het reinigen van een sensor gratis zou moeten kunnen gebeuren al was het maar als service voor het trouwe klienteel. Als ik hoor hoe het bij Procirep gebeurt : met een droog plucevrij doekje...., dan heb ik toch mijn bedenkingen.

Groetjes,
                  Pol.

Bij de Beukelaer gebeurde het ook met een droog doekje, zo beweerde toch telkens de "reiniger van dienst" toen ik het hem vroeg

mvg.
                  JP

Comment

het kan me niet schelen hoe ze het doen, als het maar proper is.
                    ik wil er best voor betalen als ik het risico zelf nie wil nemen, maar als de ene firma het gratis kan, dan zie ik de logica niet dat de opvolger dan ineens 60€ moet vragen.
                    ik wil best voor 10€ met een doekje ergens over wrijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005
                      Bij de Beukelaer gebeurde het ook met een droog doekje, zo beweerde toch telkens de "reiniger van dienst" toen ik het hem vroeg
                      Lachwekkend, eigenlijk. Honderden topics zijn er op dit forum over het reinigen van sensoren geschreven. De meest complexe methodes en theorieën werden toegelicht, dure producten voorgesteld, alternatieve oplossingen zoals scotch-tape, gevaar voor beschadiging, verhalen over angstzweet bij het sensorreinigen, ...

Blijkt dat de professionele mensen het gewoon met een droog doekje doen ...

Gr's, Wim
                      Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
                      Fujifilm X100V

Comment

Ik begrijp niet dat er nog geen consumenten organistie zich over dit sensorprobleem gebogen heeft. Van de fotohobby tijdschriften hoef je niets te verwachten, dat zijn zolang ze al bestaan niet meer dan glanzende reclamefolders van de foto industrie. Hun redacties zijn totaal kritiekloos: gevangen van de adverteerders.
                        Het zou goed zijn als Nederlandse en Belgische consumenten TV-programma's eens aandacht aan besteden hoe je als consument bedondert word door de Nikons en anderen. Dan zijn de leveranrciers misschien wel bereid om dit probleem serieus te nemen.
                        Nog steeds wordt er in veel fotowinkels niet over gesproken of zelfs ontkent dat stof een probleem is bij spiegelreflexen.
                        Er worden ook peperdure sensor swabs aangeboden met vloeistof: net zo duur als eenmaal schoonmaken bij de importeur € 63. Het blijken Plastic koffielepeltjes omwikkelt met een lenspapieretje te zijn. Pure oplichterij en werkt totaal niet: je schuift het stof van de ene naar de ander hoek op de sensor.

Comment

Zelfdoen zal een noodzaak worden.

Is logisch ook, zelfs de duurste wagen kan geen gratis carwash krijgen van de importeur of van de dealer, daar is ook betalen of zelfdoen de boodschap.

MVG, Jeff
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit
                            Ik begrijp niet dat er nog geen consumenten organistie zich over dit sensorprobleem gebogen heeft. Van de fotohobby tijdschriften hoef je niets te verwachten, dat zijn zolang ze al bestaan niet meer dan glanzende reclamefolders van de foto industrie. Hun redacties zijn totaal kritiekloos: gevangen van de adverteerders.
                            Het zou goed zijn als Nederlandse en Belgische consumenten TV-programma's eens aandacht aan besteden hoe je als consument bedondert word door de Nikons en anderen. Dan zijn de leveranrciers misschien wel bereid om dit probleem serieus te nemen.
                            Nog steeds wordt er in veel fotowinkels niet over gesproken of zelfs ontkent dat stof een probleem is bij spiegelreflexen.
                            Er worden ook peperdure sensor swabs aangeboden met vloeistof: net zo duur als eenmaal schoonmaken bij de importeur € 63. Het blijken Plastic koffielepeltjes omwikkelt met een lenspapieretje te zijn. Pure oplichterij en werkt totaal niet: je schuift het stof van de ene naar de ander hoek op de sensor.
                            Begrijp dit niet,al verschillende malen gedaan met D70 en geen probleem,helemaal proper en ik ben niet van de slimste
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Bij DSLR camera's is stof op de sensor een normaal fenomeen bij normaal gebruik. Ik geef toe dat er vele winkels zijn die dit nog ontkennen en zeggen dat je van de sensor moet afblijven, maar soit.

Het eerste wat ik moest doen bij een spiksplinternieuwe D30 was de sensor reinigen (was nog geen 10 min. uit de doos), want mijn 350D sensor had/heeft er nooit zo stoffig uitgezien. Ik geef toe dat dit niet leuk is, maar nogmaals, dit is nu eenmaal een deel van DSLRs en ik denk dat elke DSLR eigenaar er goed aandoet om dit zelf onder de knie te krijgen.

Ik reining de sensor met pecpads, 1 druppeltje Eclipse (niet te vochtig maken) en een spateltje. Goedkoop en doeltreffend en dus zeker geen oplichterij. Er zijn nog methodes, zie zoekfunctie.
                              merg

Comment

Working...
                              X