Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon TX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon TX

Beste, ik heb op zolder een Canon TX gevonden van mijn vader, (het schijnt een goed toestel te zijn) de lens is een FD 50mm 1/1,8.
    ( een niet al te dure) als het opzoekingswerk mij niet bedriegt.

Nu heb ik enkele vraagjes, aangezien ik zon camera toch in mijn bezit heb netzoals een paar lege filmrolletjes, ben ik eens gaan testen, en na een half rolletje denk ik wel dat ik alles door heb (wat voor wat dient).

echter weet ik pas woensdag of deze foto's zullen gelukt zijn.

maar nu is mijn vraag heeft er iemand tips-truck's, raad, accesoires ivm dit toestel.

is het aan te raden een boek te kopen ? of is dit toestel zo verouderd dat er voor de schroot hoop is ?

ps nog een laatse vraagje, als ik door de zoeker kijk zie ik wat stof, toen ik de lens verwijderde heb ik een beetje stof "voorzichtig" kunnen verwijderen. weet iemand goede tips ivm schoonmaken van de spiegel ?

alvast bedankt, een nu-nog-noob
    Canon Eos 400D, Canon EFs 18-55

Re: Canon TX

Hallo,

ikzelf ben ook begonnen met zo'n toestel en ook van mijn vader geërfd.

Het is echter wel iets voor museumliefhebbers, toestel van ergens tussen 1975 en 1980

Als je wilt heb ik nog wel wat extra materiaal:
    Canon TX body
    + Canon 50mm met filter & zonnekap
    + Sigma Zoom 70-210/4.5 met filter
    + Metz mecablitz 28C-2
    + Vanguard draagtas (model ?)

Dit staat hier toch maar te staan en als jij toch begint te experimenteren met zo'n toestel ...

Mvg

Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Super ! echt de max

Heb jij eenig idee, wat de kostprijs zou zijn ? ik ben zeker en vast geintreseerd,

ps heb net mijn eerste filmpje laten ontwikkellen, en er zitten een paar mooie bij, maar ik heb toch nog veel te leren.

alvast bedankt voor je reactie
      Canon Eos 400D, Canon EFs 18-55

Comment

Een paar maand geleden vroeg ik nog eens 75€ hiervoor maar nooit geen reacties gehad.

Voor 50€ mag je alles hebben (je kunt natuurlijk ook eerst eens kijken en testen, op testfoto's moet je wel eventjes wachten ).

De Metz flits en tas zijn nog in super staat, de objectieven en camera vertonen wat gebruiksporen (wat wil je met een toestel van 1979 en toch ook wel 18 jaar gebruik).

Laat maar iets weten. Ikzelf ben van Vlaams-Brabant dus kan eventueel wel eens ergens afspreken in Leuven of Mechelen.
        Of eventueel gedurende de dag in Brussel waar ik werk.

Groeten en alvast bedankt voor eventuele interesse.

Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Working...
        X