Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hybrides met 12 x optische zoom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hybrides met 12 x optische zoom

Hoi,

We hebben thuis een Nikon Coolpix 4200 en een Canon Ixus 55. Graag willen we wat meer creatiever te werk gaan, vnl dan met extra zoombereik. Omdat de echte DSLR's met verwisselbare lenzen ( bv Nikon D50/Canon Eos 350 ) in een set aangeboden al vlug rond de 900 euro schommelen ( en ik maar amateur ben ) dacht ik aan de hybrides zoals Canon S3, Sony DSC H2, Panasonic Lumix TZ1... die maar de helft kosten.
    Kan ik met de krachtige zoom's van deze hybrides al aardig wat meer mogelijkheden creëren of zijn er grote nadelen en geef ik dan toch beter het dubbele uit?
    Dank je wel voor je bevindingen. Jo

Re: Hybrides met 12 x optische zoom

hallo :

er is nét een review verschenen van de sony dsc-H2 op dpreview
    en dit toestel krijgt alvast een Highly Recommended.

gtx
    BD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0
    It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt

Comment

Hangt er van af wat je wilt. Als het je gaat om makkelijk foto's te maken met een groot zoombereik dan zijn deze toestellen geen verkeerde keus.
      Als je toch wilt spelen met scherptediepte, meer flitsmogelijkheden etc. dan zal een dslr meer aan je behoefte voldoen.
      Met een dergelijke hybride zul je in bijna alle omstandigheden prima foto's kunnen maken. Maar door het kunnen verwisselen van lenzen, meer instelmogeljijkheden op gebied van sluitertijd en scherptediepte, specifieke objectieven, zal een dslr altijd meer mogelijkheden bieden.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Dank je wel voor je reactie. Wil alleen maar zeker zijn van de prima kwaliteit van de lens en haar zoomkwaliteiten van bep.types. Leerde al dat een beeldstabilisator onontbeerlijk is en daarom is bv een Olympus SP 500 uitgesloten. Spelen nog andere belangrijke factoren een rol bij het ver inzoomen? Jo

Comment

Ik ben zeer tevreden met mijn tz1 maar dit is echt een toestel zonder instelmogelijkheden.
          Wil je echt wat creatiever te werk gaan dan zou je eens naar de panasonic fz7 of fz 30 (wel wat groot vind ik) moeten gaan kijken.
          Groetjes!
          Aned

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door internethuman
            hallo :

er is nét een review verschenen van de sony dsc-H2 op dpreview
            en dit toestel krijgt alvast een Highly Recommended.

gtx
            Inderdaad, goede score, zag eergisteren zelfs de opvolger dsc-H5. Meest opvallende vernieuwing is 3" scherm. Zou morgen in de andere winkels verkrijgbaar zijn. Moet de keus maken tussen H5 en Canon S3. Kan je me overtuigen?
            Bedankt,
            Jo

Comment

Ik ben echt tevreden met m'n dsc-h5.
              Heb er nog een tweedehands converter bij gekocht. (niet echt nodig)
              Je trekt dan op 734 mm met beeldstabisilatie gewoon elke foto scherp uit de hand. echt een aanrader voor dit soort toestel.
              D850, D750, Nikon 24-70 VR, Nikon 70-200 vrii, Nikon 200-500, Tamron 15-30g2, Tamron 90 g2

Comment

Working...
              X