Het enige spijtige is dat de zoom in- en uitschuift. Dat is wel een klein stofzuigertje imho. Dat doen ze omwille van de compactheid, maar ik had hem liever toch met een "vaste" lens gezien en een interne zoom, zoals de FZ-30...
Prima toestel, maar te veel in de menu's duiken + (voor mij) ondermaatse video-prestaties.
Wel zeer snel voor een prosumer.
Lage bruikbare ISO's hebben alle prosumers wel imho.
De lens in zijn geheel komt uit de body, maar dat in en uitschuiven gebeurt toch intern ?
Mja, ik weet het niet zo goed: ik heb ook een Pro1 gehad en die "zoog" toch wel een beetje stof hoor !
En bij een prosumer kan je daar dus NIKS aan doen...
Prima toestel, maar te veel in de menu's duiken + (voor mij) ondermaatse video-prestaties.
Wel zeer snel voor een prosumer.
Lage bruikbare ISO's hebben alle prosumers wel imho.
Heb hem ook als aanvulling op mijn DSLR en maakt zeer mooie fotos.
Maareh, in die link dat er staat in een van de eerste antwoorden staat dat ie werkt met compact flash, hetgeen niet zo is, werkt met SD kaartjes.
Mvg
"I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."
Kijk ook eens naar de S2. Is EXACT dezelfde camera en hij is een stuk goedkoper. Lees de review maar eens na op ZNET (ben niet zeker van de naam, maar het is een bekende review site). Ze zeggen daar zelf dat het helemaal dezelfde camera is het feit dat de s3 6Mp is en de s2 "maar" 5Mp doet niets af, want qua fotokwaliteit is de s2 net zo goed als de s3. De s3 heeft een ietsje groter scherm en is ook in totaal ietsje groter, maar dat zijn minieme verschillen.
Ik heb de s2 gekocht en ben er zeer tevreden mee. De zoom is ook zeer indrukwekkend, zoals je kan zien op de foto's hier een paar posts hoger. Als je een statief gebruikt kan je zelfs nog verder inzoomen zonder kwaliteitsverlies.
on applaudit : we verwelkomen :
potentiel du zoom x 12 macro zoom bereik
stabilisateur stabilisator IS
facilité d'emploi et possibilités eenvoud van bediening en mogelijkheden
on aime moins : we houden minder van :
forte aberration chromatique sterke chromatische abberatie
forte granulation à 400/800 iso sterke ruis bij 400/800 iso
viseur et écran peu lisibles zoeker, en scherm slecht leesbaar
Comment