Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Finepix S3 Pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Finepix S3 Pro

Momenteel ben ik in het bezit van een D50 maar wil het professioneler gaan, D50 verkopen en S3 kopen. Ik kan natuurlijk ook altijd op zoek gaan naar een nieuwere lens. Ik weet dat een lens 'een leven lang' zal meegaan, maar ik zou jullie mening eens willen weten.

Mijn budget is ongeveer 500€. Dus ofwel een tweedehands 70-200 f2.8 (sigma, Nikon, ...) of weg D50 en welkom S3.

??

Re: Finepix S3 Pro

Wel, eerlijk gezegd: het glas is belangrijker dan de body (en het 'manneke' is nog belangrijker). Zet een goedkope lens op een D2X en je zal zien dat je je body heel wat onrecht doet ...
    Volgens mijn mening: beter eerst investeren in beter glaswerk !

Groetjes,
    DVdB
    Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pietdeyaert
      Momenteel ben ik in het bezit van een D50 maar wil het professioneler gaan, D50 verkopen en S3 kopen. Ik kan natuurlijk ook altijd op zoek gaan naar een nieuwere lens. Ik weet dat een lens 'een leven lang' zal meegaan, maar ik zou jullie mening eens willen weten.

Mijn budget is ongeveer 500€. Dus ofwel een tweedehands 70-200 f2.8 (sigma, Nikon, ...) of weg D50 en welkom S3.

??
      Van waar ben je ergens Piet? Je mag de Fuji S3 Pro anders gerust eens komen uitproberen . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Vergeet niet dat de S3 ook nog glas moet hebben he !
        En een stuk goed glas kost al snel even veel als de body maar verliest niet zo snel in waarde.

Ik ? Ja ik koop mij direct weer nen S3
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
          Van waar ben je ergens Piet? Je mag de Fuji S3 Pro anders gerust eens komen uitproberen . . .
          Hallo Francis,

Heb vorige week de S3 eens mogen hanteren. Camera is wel een stuk groter dan de D70 maar ligt geweldig goed in de hand. Voelt veel professioneler aan en heeft een magnifiek maar stil sluitergeluid. Kleurweergave rechtstreeks uit camera is stukken beter dan bij de D7O. Mooie dynamiek, maar één nadeel, heel traag bij het verwerken.
          Heb jij info als er een S4 zou komen in het najaar ? Wellicht zal er dan wel iets gedaan zijn aan de snelheid van het wegschrijven. Heeft mij dus bijzonder bekoord.

Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
            Hallo Francis,

Heb vorige week de S3 eens mogen hanteren. Camera is wel een stuk groter dan de D70 maar ligt geweldig goed in de hand. Voelt veel professioneler aan en heeft een magnifiek maar stil sluitergeluid. Kleurweergave rechtstreeks uit camera is stukken beter dan bij de D7O. Mooie dynamiek, maar één nadeel, heel traag bij het verwerken.
            Heb jij info als er een S4 zou komen in het najaar ? Wellicht zal er dan wel iets gedaan zijn aan de snelheid van het wegschrijven. Heeft mij dus bijzonder bekoord.

Groetjes,
            Pol.
            Pol,

Voorlopig geen recente info wat de S4 betreft . . . maar ik hou je wel op de hoogte . . . wat het wegschrijven betreft . . . in RAW inderdaad tergend traag maar ja, in wide mode zijn dat bestanden van minstens 25 mb ( uncompressed he ). Als je in JPG trekt gaat het echt wel een stuk sneller.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Niemand die toevallig een S3 pro tweedehands weet staan?

Comment

Niemand die toevallig een S3 pro tweedehands weet staan?
                Ze worden momenteel nieuw aan de prijs voor 2de hands verkocht. €999

Hubert
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Welke lenzen heb je op het moment ?

Blijkbaar gaan de meesten voorbij aan het feit dat slecht glas op een betere body niet veel verbetering zal brengen (behalve Lieven, uit wiens reactie ik toch hetzelfde kan opmaken) ?

Groetjes,
                  DVdB
                  Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

Comment

Ik wacht zelf met aanschaf, tot de S4 op de Photokina is aangekondigd en hopelijk een maandje later in de winkels ligt.

Hoewel de nieuwprijs van ca. EUR 995 niet slecht is, zullen vermoedelijk heel wat S3 bezitters willen upgraden. Een mooi gebruikt exemplaar voor ca. EUR 600 moet wel lukken dan.

Comment

Ik gebruik vooral lenzen van mijn nonkel, dus maakt het voor mij niet bepaald uit.

Wanneer zou de S4 dan uitkomen?

Comment

Ik gebruik vooral lenzen van mijn nonkel, dus maakt het voor mij niet bepaald uit.

Wanneer zou de S4 dan uitkomen?
                        Hoogstwaarschijnlijk voorgesteld worden tijdens Photokina en als het meezit volop leverbaar in het voorjaar 2007??? Dat is mijn gok . . .

Comment

I'd like to tell you all that I've been testing the new Fuji flagship camera. Alas.. my NDA forbids me to even mention the fact that I'd like to tell you all that I've been testing the new Fuji flagship camera.

doh...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs
                            I'd like to tell you all that I've been testing the new Fuji flagship camera. Alas.. my NDA forbids me to even mention the fact that I'd like to tell you all that I've been testing the new Fuji flagship camera.

doh...
                            h idsfhgiqsd GSOIU 49572 ADGKJY Cmoaéi) af

Hubert
                            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                              h idsfhgiqsd GSOIU 49572 ADGKJY Cmoaéi) af

Hubert
                              Voila!! Das gesproken!

Comment

Working...
                              X