Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon powershot A620 problemen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Canon powershot A620 problemen.

    Ik heb eens zitten nadenken, eigenlijk zou jij een toestel moeten hebben dat bij ISO6000 ruisvrije beelden geeft... dan zou je in automatische stand bij 1/60ste F2.8 ook een goed uitgelichte achtergrond hebben EN de garantie dat je foto scherp is... Helaas zo ver zitten ze nog niet
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

    Comment


    • #47
      Re: Canon powershot A620 problemen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim


      Is dit duidelijk?

      De foto links is gemaakt in manuele mode waar ik 2 seconden en F2.4 gekozen heb bij iso 50 en flits aan. De foto rechts is op de automatische P stand van m'n camera... de camera koos automatisch 1/50ste bij F2.4 om zeker een scherp beeld te hebben (ten koste van de donkere achtergrond).
      Ik heb trouwens geen DSLR, het is ook een 'compactje'...
      Maar ook geen canon a620 dus?

      Comment


      • #48
        Re: Canon powershot A620 problemen.

        Oorspronkelijk geplaatst door vanhool
        Maar ook geen canon a620 dus?
        Nee een Olympus C8080wz van 2 jaar oud. Maakt niks uit, een collega op m'n werk heeft een A610 en andere collega's gebruiken de voorloper A95. Ik heb met deze toestellen al gewerkt en je kan er net hetzelfde resultaat mee behalen als je maar de moeite doet om je belichting in de gaten te houden en zeker bij flitsfotografie. Al die manuele mode's zijn er juist om te gebruiken als je niet tevreden bent met de automatische instellingen die de fabrikant heeft ingebouwd...
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

        Comment


        • #49
          Re: Canon powershot A620 problemen.

          Hoeveel A620 eigenaars hebben er hier al eigenlijk een reaktie gezet?
          Dacht het al wel,geen enkele.
          Last edited by vanhool; 4 juni 2006, 18:39.

          Comment


          • #50
            Re: Canon powershot A620 problemen.

            Oorspronkelijk geplaatst door vanhool
            Hoeveel A620 eigenaars hebben er hier al eigenlijk een reaktie gezet?
            Dacht het al wel,geen enkele.
            Vermits er eigenlijk geen reaktie komt van A620 bezitters weet ik ook genoeg.
            Namelijk dat deze camera faalt langs alle kanten en men deze liever kwijt is dan rijk.

            Comment


            • #51
              Re: Canon powershot A620 problemen.

              Ik vind je laatste reactie wel een beetje erg kort door de bocht. Het is best lastig om direct vanuit de manuele mode goede foto's te maken, dat vereist enige oefening. Misschien kun je eens een aantal foto's maken in dezelfde omstandigheden met verschillende instellingen, zodat wij die kunnen beoordelen (let wel op het formaat als je deze post).
              Het kan best zijn dat er iets mis is met je camera, maar dat kun je duidelijker bewijzen (ook naar de verkoper of fabrikant) als je een paar testjes hebt gedaan met je cam, door foto's in dezelfde omstandigheden te maken. Let wel, met slecht licht hebben compactcamera's veel eerder ruis, dat is inherent aan compactcamera's.
              Ik heb geen A620, maar de verhalen die ik van kennissen (die deze cam wel hebben) heb gehoord zijn tot nu toe erg goed.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #52
                Re: Canon powershot A620 problemen.

                Vanhool,

                Je stelt het wat te negatief voor. De A620 is een heel goede compact, heeft al verschillende prijzen gewonnen en komt wat beeldkwaliteit betreft het dichtst bij een DSLR. Lees eens de review http://www.dpreview.com/reviews/canona620/

                Misschien krijg je dan terug wat vertrouwen in je camera.

                Comment


                • #53
                  Re: Canon powershot A620 problemen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door armani
                  Vanhool,

                  Je stelt het wat te negatief voor. De A620 is een heel goede compact, heeft al verschillende prijzen gewonnen en komt wat beeldkwaliteit betreft het dichtst bij een DSLR. Lees eens de review http://www.dpreview.com/reviews/canona620/

                  Misschien krijg je dan terug wat vertrouwen in je camera.
                  Site heb ik al langer als vandaag gelezen en sorry,maar heb nog steeds geen vertrouwen in dit toestel buiten de auto stand buiten,maak ik geen deftige foto's,en das mijn mening.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Canon powershot A620 problemen.

                    Beste vanhool,

                    Het kan best zijn dat er iets mis is met de camera, maar goede foto's maken buiten de autostand is niet altijd even makkelijk. Zeker niet in slechte lichtomstandigheden. Daarin presteren compactcamera's altijd wat slechter. Dit vergt toch echt enige oefening.
                    Post eens wat foto's van hetzelfde onderwerp in:
                    - de auto stand (met exif)
                    - zelf een standgekozen (met exif) met diverse ISO waarden
                    - zelf ingesteld, met dezelfde instellingen als de auto stand)

                    Pas met dit soort foto's is het voor een buitenstaander pas mogelijk om iets nuttigs over het functioneren van je camera te zeggen.
                    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                    --------

                    Comment


                    • #55
                      Re: Canon powershot A620 problemen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door JLP
                      Beste vanhool,

                      Het kan best zijn dat er iets mis is met de camera, maar goede foto's maken buiten de autostand is niet altijd even makkelijk. Zeker niet in slechte lichtomstandigheden. Daarin presteren compactcamera's altijd wat slechter. Dit vergt toch echt enige oefening.
                      Post eens wat foto's van hetzelfde onderwerp in:
                      - de auto stand (met exif)
                      - zelf een standgekozen (met exif) met diverse ISO waarden
                      - zelf ingesteld, met dezelfde instellingen als de auto stand)

                      Pas met dit soort foto's is het voor een buitenstaander pas mogelijk om iets nuttigs over het functioneren van je camera te zeggen.
                      Waarom heb ik dan op buitenlokatie op auto stand geen probs en op binnenlokatie wel?

                      Comment


                      • #56
                        Re: Canon powershot A620 problemen.

                        Licht - licht - licht - ...
                        Ik dacht dat ik dit hier al eerder gelezen had.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Canon powershot A620 problemen.

                          Dat heeft idd met de lichtomstandigheden te maken. Hoe slechter deze zijn (is binnen altijd wel slechter dan buiten), hoe minder de foto's zijn.
                          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                          --------

                          Comment


                          • #58
                            Re: Canon powershot A620 problemen.

                            En het hangt ook af van wat je fotografeert, iets dat beweegt, zal nog slechtere resultaten opleveren.
                            Een voorbeeld. Mijn ouders hebben een compact en hebben daar veel foto's mee gemaakt in Spanje (binnen en buiten met heel mooi weer). Toch zien de binnenfoto's er slecht uit, verkeerde witbalans en iets meer ruis. In dit geval lag het aan de verouderde camera, maar ook nieuwere modellen geven snel ruis. Hoger dan ISO 400 is bijna nooit mogelijk, vanwege de ruis.
                            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                            --------

                            Comment


                            • #59
                              Re: Canon powershot A620 problemen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door JLP
                              Dat heeft idd met de lichtomstandigheden te maken. Hoe slechter deze zijn (is binnen altijd wel slechter dan buiten), hoe minder de foto's zijn.
                              Dan zal het wel te maken hebben met het licht he.
                              Kan moeilijk in een dancing bijv zeggen doe ulle spots hier is ne keer aan he

                              Comment


                              • #60
                                Re: Canon powershot A620 problemen.

                                Dat is waar, maar zelfs dan hebben veel camera's moeite met het maken van een knappe foto. Het zonlicht buiten is altijd veel sterker dan licht van een tl (is helemaal lastig voor veel compactcamera's) of gewone lampen.
                                Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                                --------

                                Comment

                                Working...
                                X