Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jullie ervaring nodig..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jullie ervaring nodig..

    Hallo allemaal!
    Ik ben helemaal nieuw en besloot me even te registreren omdat ik een aantal vragen heb en het idee heb dat jullie me wel kunnen helpen..

    Ik ben van plan om op redelijk korte termijn een digitale camera te kopen.
    Afgelopen dagen heb ik al behoorlijk research gedaan.
    Het zal een beetje een huis tuin en keuken camera worden en wil niet veel meer dan 250 euro uitgeven maar wil wel een goede.

    Nu heb ik de volgende camera's op het oog:

    Casio Exilim EX-Z600
    Sony DSC Powershot W50

    Nu komen ze beide behoorlijk overeen en zijn het wat kleine dingetjes die het verschil uit maken.
    De Casio lijkt mij zelf door zijn vele mogelijkheden: Anti Shock, Best shot button, Auto Macro functie, en zijn krachtige batterij een goede optie..
    Ook krijg ik het idee dat Casio kwalitatief beter is.

    Alleen De Sony heeft kwa Iso instelling en nog wat kleine dingetjes een hogere waarde.

    Zo als jullie lezen kom ik er niet meer uit , Welke raden jullie aan (mag ook ander model zijn)

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Jullie ervaring nodig..

    Vanwege een hint door kenner sugar hier heb ik de Fuji Finepix F11 kritieken eens een beetje doorgelezen.

    Ik vermoed dat de prijs in de buurt van je maximum ligt.

    2 punten schieten eruit (dat ik nog weet):
    - Schijnt veruit de enige in zijn klasse (of de F10) die goede foto's kan nemen zonder flash of een overvloed aan ruis in de hogere ISO's
    - enorm goede batterijprestaties
    - en nog wel een hoop dingen

    Overkoombare nadelen:
    - gepruts met aansluitstekkers
    - aan-knoppen die per ongeluk aankunnen en lenssysteem kapotdoen indien in zak...
    - xD kaartjes
    - geen viewfinder (moest dat je al deren)
    - en nog wel een paar ;-)

    Als kwalitatief puur point & shoot-extraatje zou ik hem idd wel overwegen, vanwege de voordelen. Ook omdat ik liever iets heb dat wat degelijker is door wat aan supercompactheid op te offeren, zoals deze.

    *Bummer* is iemand die zegt dat de foto's eruit onscherper zouden zijn dan uit zijn 3030Z. Gezien ik zo'n softe 3030Z bezit, is dat toch wel een afschrikker, maar dan eerder als je pixel peeper bent
    Last edited by maGuy; 7 juni 2006, 22:27.

    Comment


    • #3
      Re: Jullie ervaring nodig..

      Bedankt voor je reactie.

      Ik ben sterk aan het twijfelen tussen de Fuji en de Casio.

      De fuji heeft alleen een vele hogere Iso waarden...
      en belichtings compensatie.

      Is dit erg belangrijk?
      Aangezien ik zelf meer naar de Casio trek...

      Comment

      Working...
      X