Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon powershot A620 problemen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon powershot A620 problemen.

    Ik let er steeds op dat wanneer ik een foto neem op handmatige stand nooit m'n ISO hoger laat gaan dan 200.
    Ik denk dat het te maken heeft met de combinatie van flash/afstand, zou dat kunnen?
    Dus wanneer het object/persoon waar je op inzoomt net te ver staat om van de flash te kunnen genieten?
    Een simpele Canon Powershot A530, maar ben er tevrèè mee ;-)

    Comment


    • #17
      Re: Canon powershot A620 problemen.

      Dat kan je wel.

      Het babytje lag op tafel met bovenaan spotverlichting. Dicht bij een raam, en overdag. Redelijk veel licht dus.

      Rode ogen kan je vermijden door: red eye reduction aan te zetten, persoon kijkt best recht naar jou (dan werkt RER best), en zo weinig mogelijk inzoomen. Zo dicht mogelijk gaan staan dus.

      Comment


      • #18
        Re: Canon powershot A620 problemen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Gunter R
        Ik let er steeds op dat wanneer ik een foto neem op handmatige stand nooit m'n ISO hoger laat gaan dan 200.
        Ik denk dat het te maken heeft met de combinatie van flash/afstand, zou dat kunnen?
        Dus wanneer het object/persoon waar je op inzoomt net te ver staat om van de flash te kunnen genieten?
        Bijmij staat de iso steeds op 50 en heb liggen spelen met de flashstand maar zonder veel resultaat.

        Comment


        • #19
          Re: Canon powershot A620 problemen.

          Oorspronkelijk geplaatst door armani
          De enige oplosssing is DSLR en een lichtsterke lens...
          Dus mijn prosumer met F1.8 is dus minder lichtsterk dan een DSLR met een onbetaalbare lens
          Ge kunt gek zijn van uw DSLR maar niet overdrijven
          Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

          Comment


          • #20
            Re: Canon powershot A620 problemen.

            Mischien dat het dat is.
            De flash belicht wel je voorwerp maar de ISO is mischien te klein om de niet door flash belichte onderdelen mee te pakken op de foto?
            Een simpele Canon Powershot A530, maar ben er tevrèè mee ;-)

            Comment


            • #21
              Re: Canon powershot A620 problemen.

              Oorspronkelijk geplaatst door bingel
              Dus mijn prosumer met F1.8 is dus minder lichtsterk dan een DSLR met een onbetaalbare lens
              Ge kunt gek zijn van uw DSLR maar niet overdrijven
              Je kan ook een prime kopen bijv. een 50mm f1.4, die vallen heel goed mee qua prijs, de 50 mm f1.8 heb je voor ongeveer 100 eur. Ik ken jouw camera niet, dus ik kan er geen mening over hebben. Belangrijkste is dat jij er tevreden over bent. Even surfen leert mij wel dat de f1.8 niet over je hele zoombereik is en dat je vrij veel ruis hebt zelfs bij ISO 64.

              Comment


              • #22
                Re: Canon powershot A620 problemen.

                Heb helaas geen foto's meer inside

                Comment


                • #23
                  Re: Canon powershot A620 problemen.

                  Ik heb eens ff de cd met de handleiding van mn A530 erbij genomen en jou probleem situeert zich (denk ik ) met de flashsterkte, diafragma, sluitertijd ...

                  Neem eens een goei nachtrust en pluis morgen die cd van u eens goed uit (als je tijd hebt)


                  Het enige waar ik niks de botten van kan terugvinden is m'n ruisprobleem
                  Een simpele Canon Powershot A530, maar ben er tevrèè mee ;-)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon powershot A620 problemen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Gunter R
                    Ik heb eens ff de cd met de handleiding van mn A530 erbij genomen en jou probleem situeert zich (denk ik ) met de flashsterkte, diafragma, sluitertijd ...

                    Neem eens een goei nachtrust en pluis morgen die cd van u eens goed uit (als je tijd hebt)


                    Het enige waar ik niks de botten van kan terugvinden is m'n ruisprobleem
                    Heb ik al meermaals gedaan niks van.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon powershot A620 problemen.

                      Hier is een foto getrokken op een klare dag :

                      Edit mod JLP: De foto is wel veel te groot volgens de forumregels (max 900 pixels breed en hoog en maximaal 200kB bestandsgrootte zijn toegestaan). Een aangepaste versie kun je altijd terugplaatsen in plaats van deze tekst.

                      Sorry als de foto dus te groot uitvalt.Heb alle mogelijkheden geprobeert gehad op deze foto,en dit was nog het beste resultaat.
                      Last edited by JLP; 4 juni 2006, 19:32.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon powershot A620 problemen.

                        Ik vind dat toch geen slechte foto??
                        Dan had je de foto's van m'n eerste toestelletje moeten zien ( merk trust )....

                        Als ik 't goed begrijp bedoel je dus dat het achter die kat donkerder is?
                        Ik denk dat dit ergens normaal is als je bijna je ganse beeld vult met poesjelief

                        Als je bedoelt dat het achter de poes onzuiverder is stel ik me de vraag of je soms niet op portret stand aan het fotograferen bent?Dan is het onderwerp ook scherper dan hetgeen errond ligt,,,, dacht ik toch
                        Een simpele Canon Powershot A530, maar ben er tevrèè mee ;-)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon powershot A620 problemen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gunter R
                          Ik vind dat toch geen slechte foto??
                          Dan had je de foto's van m'n eerste toestelletje moeten zien ( merk trust )....

                          Als ik 't goed begrijp bedoel je dus dat het achter die kat donkerder is?
                          Ik denk dat dit ergens normaal is als je bijna je ganse beeld vult met poesjelief

                          Als je bedoelt dat het achter de poes onzuiverder is stel ik me de vraag of je soms niet op portret stand aan het fotograferen bent?Dan is het onderwerp ook scherper dan hetgeen errond ligt,,,, dacht ik toch

                          Dat bedoel ik dus ja dat het achter poesjelief donkerder is.
                          Met men pentax optio s had ik dit niet
                          En nee ik heb niet op portretstand die foto getrokken,ik denk op TV ben niet meer zeker.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon powershot A620 problemen.

                            Was je poesje dan niet een beetje overbelicht met de pentax?
                            Een simpele Canon Powershot A530, maar ben er tevrèè mee ;-)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon powershot A620 problemen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Gunter R
                              Was je poesje dan niet een beetje overbelicht met de pentax?

                              Noppes.

                              Nog net een foto getrokken van men dagelijkse bezigheid

                              Edit mod JLP: De foto is verwijderd, omdat deze niet voldoet aan de forumregels voor wat betreft de bestandsformaten en de grootte (max 900 pixels en 200kB is toegestaan). Een aangepaste versie kun je altijd terugplaatsen in plaats van deze tekst.

                              Is getrokken op stand auto net zoals ons poesje dus.
                              Verwacht ik misschien teveel van deze camera?
                              Last edited by JLP; 4 juni 2006, 19:34.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon powershot A620 problemen.

                                Ook die foto ziet er volgens mijn bescheiden mening goed uit hoor.

                                Btw : je zou mijn buro'ke er eens moeten zien bijliggen voor de moment
                                Een simpele Canon Powershot A530, maar ben er tevrèè mee ;-)

                                Comment

                                Working...
                                X