Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon powershot A620 problemen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon powershot A620 problemen.

    Hello beste mensen.Sinds april ben ik (on)gelukkige eigenaar van een Canon Powershot A620.
    Maar ik ondervind eerlijk gezegd wat problemen met de camera in huis.
    Ik slaag er niet in,om ook maar een deftig shoot te doen in huis.
    Meestal is het voorwerp goed belicht wat ik trek,maar alles wat achter het voorwerp is,is heel donker.
    Heb al met de flitsbelichting liggen spelen,ofwel is het dan overbelicht,ofwel is het nog donkerder.
    De foto's die ik trek buiten op automatische stand zijn zeer goed,hiervan ben ik tevreden,maar binnen in huis nee sorry,daarin scoorde men pentax toch beter.
    Wie heeft er raad voormij?
    Wie is er desnoods een goede ziel uit België uit de buurt van Mechelen desnoods die me een deftig uitleg kan geven persoonlijk over dit toestel?
    Alles ik de reviews lees op het internet zou het een zeer degelijk toestel moeten zijn,maar tot op heden merk ik hier niets van.
    Voormij scoorde men pentax 3.2 megapixels veel beter.

  • #2
    Re: Canon powershot A620 problemen.

    Spijitg genoeg kan ik je geen raad geven (maar ik denk dat dat hier wel geen probleem zal zijn) maar ik heb een vraagje.

    Ik heb een Powershot A530, perfecte foto's zowel binnen als buiten, maar heb je ook zoveel last van ruis wanneer je binnenshuis ( 'savonds met kunstlicht) inzoomt?Ik spreek niet over digitaal zoomen, enkel optisch.

    Dat is het enige wat ik me afvraag met mijn toestel, of dat wel normaal is?
    Een simpele Canon Powershot A530, maar ben er tevrèè mee ;-)

    Comment


    • #3
      Re: Canon powershot A620 problemen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Gunter R
      Spijitg genoeg kan ik je geen raad geven (maar ik denk dat dat hier wel geen probleem zal zijn) maar ik heb een vraagje.

      Ik heb een Powershot A530, perfecte foto's zowel binnen als buiten, maar heb je ook zoveel last van ruis wanneer je binnenshuis ( 'savonds met kunstlicht) inzoomt?Ik spreek niet over digitaal zoomen, enkel optisch.

      Dat is het enige wat ik me afvraag met mijn toestel, of dat wel normaal is?
      Heb ik nog geen eens geprobeert omdat de rest nog niet eens lukt

      Comment


      • #4
        Re: Canon powershot A620 problemen.

        De A620 is een heel goede compact. Hij heeft juist nog één of andere prijs gewonnen. Ook binnen kan je mooie foto's nemen als je over VEEL licht kan beschikken. Wil je echter binnen fotograferen met weinig licht dan kan je het vergeten. De lens is niet lichtsterk genoeg om zonder flash te werken. Gebruik je de flash dan zit je met een GIGANTISCH rode ogen probleem. De flash heeft ook onvoldoende bereik waardoor je een onderwerp dat zich dichtbij bevind plat flasht, maar de achtergrond te donker blijft. Dit is een probleem dat eigen is aan alle compact digitale camera's.

        De enige oplosssing is DSLR en een lichtsterke lens...

        Comment


        • #5
          Re: Canon powershot A620 problemen.

          Ik ben ook nog aan 't ontdekken met m'n A530 en heb wel al ontdekt dat je in de handmatige stand de sterkte van je flash zelf kunt regelen.Mischien dat je daar eens kunt gaan mee spelen, weet niet hè, ik zeg enkel wat ikke zelf al ontdekt heb.

          Nu, ik ben er verder tevreden over, het enige wat ik raar vind is het aantal ruis bij foto's genomen bij kunstlicht 'savonds (of in een donkere omgeving) bij gebruik van de (optische) zoom.
          Een simpele Canon Powershot A530, maar ben er tevrèè mee ;-)

          Comment


          • #6
            Re: Canon powershot A620 problemen.

            @ Armani
            Zou de uitleg die je daar geeft soms ook het antwoord op mijn vraag kunnen zijn met de A530?
            Een simpele Canon Powershot A530, maar ben er tevrèè mee ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Canon powershot A620 problemen.

              Oorspronkelijk geplaatst door armani
              De A620 is een heel goede compact. Hij heeft juist nog één of andere prijs gewonnen. Ook binnen kan je mooie foto's nemen als je over VEEL licht kan beschikken. Wil je echter binnen fotograferen met weinig licht dan kan je het vergeten. De lens is niet lichtsterk genoeg om zonder flash te werken. Gebruik je de flash dan zit je met een GIGANTISCH rode ogen probleem. De flash heeft ook onvoldoende bereik waardoor je een onderwerp dat zich dichtbij bevind plat flasht, maar de achtergrond te donker blijft. Dit is een probleem dat eigen is aan alle compact digitale camera's.

              De enige oplosssing is DSLR en een lichtsterke lens...
              Wat is een DSLR?

              Comment


              • #8
                Re: Canon powershot A620 problemen.

                Oorspronkelijk geplaatst door vanhool
                Wat is een DSLR?
                Een camera die zelfs zonder lens minimaal 2x zoveel kost als je A620

                DSLR = Digital Single Lens Reflex
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Canon powershot A620 problemen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door dleemans
                  Een camera die zelfs zonder lens minimaal 2x zoveel kost als je A620

                  DSLR = Digital Single Lens Reflex
                  Ola net op tijd vakantiegeld gehad precies

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon powershot A620 problemen.

                    Zolang je over voldoende licht beschikt lukt het goed. Ook binnen, ook met flash.

                    Een voorbeeldje.

                    Last edited by armani; 18 januari 2007, 20:13.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon powershot A620 problemen.

                      Ola mij lukt dit dus niet hoor
                      Last edited by vanhool; 2 juni 2006, 23:11.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon powershot A620 problemen.

                        Verduidelijk eens. Wat lukt niet?

                        (Haal de foto misschien even uit je reply. Dat leest makkelijker)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon powershot A620 problemen.

                          Dit is geen probleem bij mij, ik zit enkel met die ruis in m'n hoofd
                          Een simpele Canon Powershot A530, maar ben er tevrèè mee ;-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon powershot A620 problemen.

                            Gunter, op hoeveel staat je ISO ?
                            Dat is nog zoiets met die compacts. Tot ISO 400 valt het enigszins te gebruiken. Alles daarboven is nagenoeg onbruikbaar wegens teveel ruis.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon powershot A620 problemen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door armani
                              Verduidelijk eens. Wat lukt niet?

                              (Haal de foto misschien even uit je reply. Dat leest makkelijker)
                              Zo ne zuivere foto schoon belicht zoals het moet.

                              Comment

                              Working...
                              X